Minkä ikäinen nainen voi mielestäsi panna häihin jakkupuvun?
Mun mielestä on vähän tätimäistä jos parikymppiset laittaa (ilta)häihin jakkupuvun, olen muutamia tällaisia nähnyt ja jotenkin "liian aikuismaista". Onhan mekkojakin vaikka minkä sorttista, mikä olisi kivemman näköinen nuorehkolla ihmisella. Iltatilaisuus vielä kyseessä, ja juhlien luonne (tanssia yms.) on kyllä käynyt ilmi kutsusta.
Itse en laittaisi vieläkään jakkupukua ja olen 33. Ymmärrän jos jossain toimistohommissa täytyy nuorenkin pitää jakkupukua, mutta juhlista nyt kyse.
Kommentit (8)
Itse taisin käyttää häissä jakkupukua ekan kerran 28-vuotiaana.
Ai niin, ja oli mulla jakkupuku jo omissa ylioppilasjuhlissakin, niin kuin varsin monella muullakin.
Miksi ihmeessä pitäisi pukeutua johonkin kolttuun jos kokee jakkupuvun omanaan?
Itse pidän töissäni hametta enkä todellakaan enää vapaa-ajallani sellaista laita. Oli juhlat tai ei.
Ja kyllä, ikää on 24.
Itse muuten viisveisaan jostain tanssijuhlista. Vihaan tanssimista yli kaiken. Eikä ole rytmitajusta kiinni. Yleisesti ottaen tanssiminen on sieltä ja syvältä.
(Inho tuli yläasteen pakollisesta paritanssitunnista)
ja jakkupuku on monikäyttöisempi...
mutta mun mielestä juuri tuo asenne on suurin ongelma suomalaisten pukeutumisessa. Ei mun mielestä juhlavaatteen tarvitsekaan olla niin monikäyttöinen, tyyliin sama puku häihin ja hautajaisiin. Itse olen häissä käyttänyt aina mekkoja, jakkupuku on mulle työvaate. En voisi kuvitellakaan siinä juhlivani!
ja jakkupuku on monikäyttöisempi...
mutta mun mielestä juuri tuo asenne on suurin ongelma suomalaisten pukeutumisessa. Ei mun mielestä juhlavaatteen tarvitsekaan olla niin monikäyttöinen, tyyliin sama puku häihin ja hautajaisiin. Itse olen häissä käyttänyt aina mekkoja, jakkupuku on mulle työvaate. En voisi kuvitellakaan siinä juhlivani!
monikäyttöisyys on tärkeää. Tosin mun monikäyttöinen juhlavaate on mekko. Ostin kerrankin kalliimman juhlamekon, ja olen käyttänyt sitä todella paljon viime vuosien juhlissa.
Ei mulla ole varaa ostaa joka juhliin uusia vaatteita. Valitettavaa, jos se jonkun mielestä on ongelma.
ja monelle suomalaiselle on juhlavaa pukeutumista se, että käyttää jakkupukua, jota sinä ehkä käytätä työasuna. Itse tunnen itseni ylipukeutuneeksi jos minulla on suorat housut eikä farkut...
Jos kokee jakkupuvun omakseen, niin ikä on sopiva. Mulla se ikä ei tule varmaankaan ikinä.