Olen raskaana ja jouduin kävelemään porraskäytävässä, jossa joku oli ilmeisesti polttanut pilveä!!
Miten vaikuttaa lapseen?
Olin menossa tuttavan luo ja käytävässä haisi oudolle. Ei ainakaan tupakalle, eikä sikarille, mutta joku oli selkeästi jotain polttanut. Millaiselta haisee, jos joku polttaa pilveä?
Olin käytävässä hetken, kunnes sain asiani hoidettua ja lähdin pois. En aio enää mennä siihen taloon uudestaan.
Mutta mikä on siis vaikutus lapseeni, jos olin käytävässä n. 3min?
Kommentit (13)
Mutta koska u never know....
Eli tuskin vaikuttaa lapseen mitenkään.
Voit toki soitta apoliisille ja pyytää selvittämään kuka sitä pilveä soittaa, voit sit jatkossa syyttää häntä kaikista vaikeuksista mitä lapsen kanssa tulee
trolli joka kuvaa tosin hyvin sitä ylihysteerista suhtautumista elämään, terveyteen ja raskauteen.
Ei oikeasti tuollainen vaikuta mitenkään sikiöön.
Todennäköisesti paljon pahempi vaara lapsellesi
on ulkona ilmansaasteissa kävely
ylihysteerinen äiti.
autojen ja teollisuuden pästöt on aika vaarallisia. Sitten juomavedessä on paljon erilaisia myrkkyjä. Ruoka varsinkin säilykkeet sisältävät lisä-ja säilöntäaineita. Elimistössäsi on ehkä kerääntynyt joitain aineita mitä olet ennemmin nauttinyt, ne saattaa aiheuttaa sikiölle ongelmia, ole varuillaan...
Nyt vedät vähän henkeä ja rauhoitut... Tietäisit, mitä kaikkea myrkkyä hengität tuolla kadulla liikkuessasi. Raskausajastasi tulee tosi raskas, jos asiat saavat tuollaisia mittasuhteita.
Eipä silti, ite olin ko. aineen kanssa tekemisissä useamman kerran raskausaikana - kiusallista, mutta ei niin ongelmallista. Enemmän ärsytti julkisissa vieressä istunut tupakoitsija, ja tuolloin "altistus" enemmäm ja useammin...
Jospa joku vaan poltteli jotain santelipuusuitsuketta. Enemmän hallaa noi sun stressihormonit lapselle tekee.
Vaikka mahdollisuus on minimaalinen, niin toivotaan silti, että mikroskooppinen osa höyryistä kulkeutui elimistöösi ja lapsestasi tulee äitiään rennompi peace man-tyyppi :-))
Saattaisit säkin vähän rentoutua.
Miten vaikuttaa lapseen?
Olin menossa tuttavan luo ja käytävässä haisi oudolle. Ei ainakaan tupakalle, eikä sikarille, mutta joku oli selkeästi jotain polttanut. Millaiselta haisee, jos joku polttaa pilveä?
Olin käytävässä hetken, kunnes sain asiani hoidettua ja lähdin pois. En aio enää mennä siihen taloon uudestaan.
Mutta mikä on siis vaikutus lapseeni, jos olin käytävässä n. 3min?
kuolee heti syntymän jälkeen äärimmäisen tuskallisella tavalla.
Huono tuuri sinulla. Sori.
"Riskit ja haitat sikiölle: Kannabista raskausaikana polttaneiden äitien lapsilla on tavattu alhaisempaa syntymäpainoa ja hidastunutta kasvua. Käyttö odotusaikana lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Polttamalla käytetyn kannabiksen sikiövaikutukset lienevät samantyyppisiä kuin tupakan, mm. heikentää sikiön ravinnonsaantia. Kannabiksen käyttö raskauden aikana saattaa aiheuttaa lapselle leukemiariskiä ja kognitiivisten kykyjen ja koulumenestyksen heikentymistä myöhemmällä iällä. Sikiövaurioiden lisääntymisestä ei ole saatu pitävää näyttöä, mutta mahdollisuutta ei voi täysin sulkea pois. Kannabiksen vaikuttaja-aine THC erittyy äidinmaitoon ja imettäessä vauvalle."
Altistus oli niin lyhyt eikä ihan suora kuitenkaan.