Naurattaa tämä koko keskustelu perussuomalaisten "taidelinjauksesta"!
Kun ei muuta haukuttavaa puolueesta löydy, takerrutaan tällaiseen kaikista vähäpätöisimpään ja tuskin edes hallituksen toimintaan kuuluvaan asiaan. Kertoo aika paljon kritisoijista!
Mitkähän on muuten demarien, kepun ja kokoomuksen taidelinjaukset?
Kommentit (53)
perussuomalaisilla on ohjelma, viher-rkp-sönköt kykenevät vain haukkumaan kuin koira luuta.
Ei ole varmaan kuvin kiva olla rkp:n/vihreiden kannattaja tällä hetkellä.
Kova on meteli ja kova on kannatus, kuten Soini sanoisi varmaan. Onko ihme :-).
Sisältö nolla ja sutkeasti sutkautellen edetään.
perussuomalaisilla on ohjelma, viher-rkp-sönköt kykenevät vain haukkumaan kuin koira luuta. Ei ole varmaan kuvin kiva olla rkp:n/vihreiden kannattaja tällä hetkellä. Kova on meteli ja kova on kannatus, kuten Soini sanoisi varmaan. Onko ihme :-).
Oikein perus-soinismeja Sisältö nolla ja sutkeasti sutkautellen edetään.
on oikein mukavaa olla jonkun muun kuin persujen kannattaja. Sillä onhan se sentään mukavaa, että älykkyysosamäärä on korkeampi kuin saappaalla.
perussuomalaisilla on ohjelma, viher-rkp-sönköt kykenevät vain haukkumaan kuin koira luuta. Ei ole varmaan kuvin kiva olla rkp:n/vihreiden kannattaja tällä hetkellä. Kova on meteli ja kova on kannatus, kuten Soini sanoisi varmaan. Onko ihme :-).
Kun ei muuta haukuttavaa puolueesta löydy, takerrutaan tällaiseen kaikista vähäpätöisimpään ja tuskin edes hallituksen toimintaan kuuluvaan asiaan. Kertoo aika paljon kritisoijista! Mitkähän on muuten demarien, kepun ja kokoomuksen taidelinjaukset?
Mutta sitähän persut ei tajua, että taide ja luovuus ovat ihmisyyden ydintä. Tai jos tajuavat, ovat kannanottojensa perusteella äärimmäisen vaarallisia. Kohta puututaan kai sitten sananvapauteen. Suomea saa vain kehua, maahanmuuttajia saa vain haukkua jne. Hrrr...
Mutta sitähän persut ei tajua, että taide ja luovuus ovat ihmisyyden ydintä.
Soini ihan itse sanoi, että se oli tarkoitettukin syötiksi nirppanokille. Aika harva kuitenkaan haluaa veronmaksajien rahoilla tukea jotain spermanheitto taidetta tai kissantappovideoita, joita Kiasmassa olen saanut ihailla. Näiden "taideteosten" tekijät ovat saaneet usieta kymmeniä tuhansia apurahoja, jotain rajaa tuohonkin ja mielestäni pirun hyvä ja rohkea avaus.
Tuossa vanha Halmeen aika koominen sanailu tekotaiteesta:
- Mitä hyötyä meille yleensä on koko Kiasmasta? Mä takaan sen, että jos mä väännän kunnon maissipaskat kattilaan ja lyön siihen propellin pystyyn ja vien sen yöllä salaa Kiasman näyttelyyn jonkun feministilesbotaiteilijan nimellä, niin siellä on helsinkiläiset taidekriitikot seuraavana päivänä lääpällään kehumassa että onpa uskomattoman hienoa taidetta, Halme kirjoitti teoksessaan Tuomiopäivä.
Soini ihan itse sanoi, että se oli tarkoitettukin syötiksi nirppanokille.
Perussuomalaise voisivat myös linjata televisio- ja radio-ohjelmien sisältöjä, kirjallisuuteen ja muuhn hömppään olisi myös syytä saada jonkunlainen kontrolli, unohtamatta tietenkään sanomalehtiä.
Politiikka alkaisi muistuttamaan entisen naapurimaamme politiikkaa. Olikos se termi muuten avoimuus jota Perussuomalaiset tässä taannoin niin peräänkuuluttivat.
Sanoisin, että tuo kuuluu siihen samaan kuin maataloustuet, kaikki vihaavat, joten tuohon on helppo puuttua. Maailmalla taide elättää itse itsensä, miksi Suomessa siitäkin on pitänyt tehdä kommunistista. Kaikki tuet pois, se olisi parasta.
Politiikka alkaisi muistuttamaan entisen naapurimaamme politiikkaa.
(loput luonnehdinnat jätän sanomatta) miehentapainen onkin loistava henkilö arvioimaan taidetta (not!). Ei tainnut muuten tietää, että kirjallisuuskin luokitellaan taiteeksi. Tosin tuon kirjan kohdalla ei taiteesta voida ehkäpä puhua...
Mutta mieshän itse oli erinomainen esimerkki perussuomalaisesta.
Soini ihan itse sanoi, että se oli tarkoitettukin syötiksi nirppanokille. Aika harva kuitenkaan haluaa veronmaksajien rahoilla tukea jotain spermanheitto taidetta tai kissantappovideoita, joita Kiasmassa olen saanut ihailla. Näiden "taideteosten" tekijät ovat saaneet usieta kymmeniä tuhansia apurahoja, jotain rajaa tuohonkin ja mielestäni pirun hyvä ja rohkea avaus. Tuossa vanha Halmeen aika koominen sanailu tekotaiteesta: - Mitä hyötyä meille yleensä on koko Kiasmasta? Mä takaan sen, että jos mä väännän kunnon maissipaskat kattilaan ja lyön siihen propellin pystyyn ja vien sen yöllä salaa Kiasman näyttelyyn jonkun feministilesbotaiteilijan nimellä, niin siellä on helsinkiläiset taidekriitikot seuraavana päivänä lääpällään kehumassa että onpa uskomattoman hienoa taidetta, Halme kirjoitti teoksessaan Tuomiopäivä.
Perussuomalaise voisivat myös linjata televisio- ja radio-ohjelmien sisältöjä, kirjallisuuteen ja muuhn hömppään olisi myös syytä saada jonkunlainen kontrolli, unohtamatta tietenkään sanomalehtiä. Politiikka alkaisi muistuttamaan entisen naapurimaamme politiikkaa. Olikos se termi muuten avoimuus jota Perussuomalaiset tässä taannoin niin peräänkuuluttivat.
http://www.lansi-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Faces-pyr…
Onko esim. tällainen päätös poliittinen vai ei? Mielestäni on.
Voi olla että hanke on ihan hyvä ja on ihan ok, että myös monikulttuurisuustoimintaa tuetaan. Mutta sitten jos joku ehdottaa että myös kansallismielisille hankkeille annetaan tukea, niin heti nousee hirveä kohu.
<a href="http://www.lansi-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Faces-pyr…" alt="http://www.lansi-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Faces-pyr…">http://www.lansi-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Faces-pyr…; Onko esim. tällainen päätös poliittinen vai ei? Mielestäni on. Voi olla että hanke on ihan hyvä ja on ihan ok, että myös monikulttuurisuustoimintaa tuetaan. Mutta sitten jos joku ehdottaa että myös kansallismielisille hankkeille annetaan tukea, niin heti nousee hirveä kohu.
keskustoimikunnassa, joka osaltaan päättää taideapurahoista, on monikulttuurisuusjaosto. Polittinen kannanotto tämäkin. Voisihan siellä yhtä hyvin olla isänmaallisuusjaosto tai kansallismielisyysjaosto, eikö vain? Politiikka on koko ajan sotkeutunut taiteen rahoittamiseen, vaikka täällä muuta väitetään.
ps. persut vaalivoittoon!
Voisihan siellä yhtä hyvin olla isänmaallisuusjaosto tai kansallismielisyysjaosto,
politiikalla... itse asiassa niitä kahta ei tulisi sekoittaa. Taide kun syntyy ihmisen luovuudesta ja siinä ei pitäisi politiikalla olla mitään asiaa.
MUTTA!
Täytyy sanoa että en ymmärrä liian höveliä tukea valtiolta taiteesen... Etenkään jos kyse on selvästi sellaisesta taiteesta että se voisi olla näennäistä pelleilyä ja valheellista taidetta.
Kävi tuossa muutama kesä sitten taidenäyttelysssä jossa oli monenlaista taidetta ja en ikinä unohda miten typerä tilantäyttäjä yhdessä tilassa oli...
Siinä oli valkoinen pöytä johon oli kaadettu purkillinen pillejä ja jätetty jatkoroikka roikkumaan pöytään. Sitten siinä oli nimi ja teoksen nimi! Ei juma tollainen on minusta pahinta tekotaidetta ikinä! Sotku vailla ideaa ja jonka kuka tahansa voi kopioida ja kuka tahansa voi sen siihen nykäistä...
Taiteen kuuluu on olla omaleimainen näkemys. Jotakin persoonallista ja puhuttelevaa. Sellaista mitä kuka tahansa ei voi tehdä. En todellakaan arvosta taiteilijoita joiden työt voisi käsin kopioida kuka tahansa. Silloin voi harrastaa mutta ei sellaista työkseen saisi tehdä ainakaan valtion tuella.
Täytyy sanoa että en ymmärrä liian höveliä tukea valtiolta taiteesen... Etenkään jos kyse on selvästi sellaisesta taiteesta että se voisi olla näennäistä pelleilyä ja valheellista taidetta.
joita on tuettu mielestäsi väärin? Se että olet jossain törmännyt huonoon taiteeseen ei nyt ihan riitä vakuuttamaan siitä että pitäisi pistää pystyyn kansallispersistinen taiteenluokittelujärjestelmä.
Kävi tuossa muutama kesä sitten taidenäyttelysssä jossa oli monenlaista taidetta ja en ikinä unohda miten typerä tilantäyttäjä yhdessä tilassa oli... Siinä oli valkoinen pöytä johon oli kaadettu purkillinen pillejä ja jätetty jatkoroikka roikkumaan pöytään. Sitten siinä oli nimi ja teoksen nimi! Ei juma tollainen on minusta pahinta tekotaidetta ikinä! Sotku vailla ideaa ja jonka kuka tahansa voi kopioida ja kuka tahansa voi sen siihen nykäistä...
Suomessa kun mikä tahansa romukokoelma navetassa on "museo" ja kaikenlaista tasotonta tarjontaakin on. Täytyy siis olla lähdekriittinen. Jos jossain takahikiän peräkammarikalleeriassa oli esillä huonoa "taidetta", ei se tarkoita sitä että oikeaa nykytaidetta olisi väärin tukea. Veikkaan ettei sitä pillikasaa ainakaan ollut valtio tukenut millään lailla.
Hommateatteri taas esitti taiteellisen välispiikin :D.