Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja Panadol?

Vierailija
09.03.2011 |

Olen viikoilla 5+2, joten silloinhan ei suositella otettavaksi mitään lääkkeitä. Minulla on kuitenkin nyt paha influenssa, jossa korkea kuume, lihaskipuja, nivelsärkyjä ja pääkipuja. Juttelin tänään lääkärin kanssa lääkkeistä ja hän sanoi, että mitäänhän ei suositella alkuraskauden aikana, mutta Panadol on kyllä tutkituin ja luotettavin lääke kautta aikojen raskaana oleville. Saan ottaa siis sitä pahimpiin kipuihin tai yöksi, lääkärin luvalla.

Onko teillä ollut tilannetta, että olette joutuneet ottamaan särkylääkkeitä alkuraskaudessa? Tuliko siitä myöhemmin mitään haittaa?

Lääkäri sanoi, että kuume ja influenssa sinällään ei ole vaarallista sikiölle, siitä ei ole kuulemma mitään näyttöä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saisi mitään lääkettä ottaa, joten olen ottanut, jos on ollut tarve. Kun soitin ekaa kertaa neuvolaan, terkkari käski vaan jatkaa normaalia elämää.

Vierailija
2/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ottaisin kyllä parasetamolia tarvittaessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poden toisinaan pitkittynyttä päänsärkyä ja alkuraskaudessa se yltyi usein pahoinvointioasteelle. Pakkohan siihen oli jotain ottaa, eli sitä panadolia. Nyt onkin mennyt taas monta kuukautta ilman lääkettä.

Vierailija
4/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saisi mitään lääkettä ottaa, joten olen ottanut, jos on ollut tarve. Kun soitin ekaa kertaa neuvolaan, terkkari käski vaan jatkaa normaalia elämää.

Ei minullekaan kukaan moista kertonut, enkä itse tietoon törmännyt, joten otin tosi koviin päivittäisiin vatsakipuihin Panadolia varmaan viikolta 5 lähtien kuukauden verran.

Vierailija
5/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen lukenut jo aikaisemminkin, ja että ensimmäisten 12 viikon aikana tulisi välttää kaikkea lääkitystä, mm. epämuodostumien ja keskenmenovaaran takia.

Samaa sanoi tämä lääkäri tänään, mutta painotti tosiaan Panadolin turvallisuutta.

Vierailija
6/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä neuvolasta kerrottu, että ei saisi ottaa särkylääkkeitä.

Vierailija
7/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen lukenut jo aikaisemminkin, ja että ensimmäisten 12 viikon aikana tulisi välttää kaikkea lääkitystä, mm. epämuodostumien ja keskenmenovaaran takia.

Samaa sanoi tämä lääkäri tänään, mutta painotti tosiaan Panadolin turvallisuutta.

Esim. astmaa on pakko hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi