Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kumpi synnytys?

Vierailija
09.03.2011 |

Itse olen synnyttänyt yhden lapsen alateitse. Ponnistusvaiheen aikana selvisi kuitenkin etten saisi itse synnyttää sillä lapsi ei mahdu tulemaan ulos. Synnytyksestä tulikin kauhusynnytys. Vauvaa avustettiin imukupilla ulos, itse ponnistin sen minkä pystyin ja tämän seurauksena repesin todella pahasti niin sisäpuolelta kuin ulkopuoleltakin. Tämän lisäksi istukkani juuttui kiinni ja ei lähtenyt millään irti ennen kuin minut vietiin paikattavaksi jolloin samalla istukka irrotettiin ns ''imurilla''. Tässä samalla menetin paljon verta.

Nyt toivomme toista lasta ja tiedän jo nyt että seuraava synnytykseni on sektio. Kysynkin teiltä äideiltä jotka olette synnyttäneet sekä sektiolla että alateitse kumpi oli ns. helpompi synnytys ja kummasta paranitte nopeammin? Kauanko kesti ennenkuin sektiohaava parani? Lisään vielä että itselläni kesti parantua rajusta synnytyksestäni 4 kuukautta. Lapsi on jo yli 8 kuukautta ja vieläkin silloin tällöin tunnen pientä kipua alapäässä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut (harvat) ovat ylhäällä jo samana iltana, useimmat seuraavana. Sektionkaan jälkeen on mahdotonta saavuttaa täydellistä kivuttomuutta, koska silloin eivät jalat toimisi.

Suosittelen kivusta huolimatta tsemppaamaan ja nousemaan ylös mahdollisimman pian. Sillä tavalla toipuminen nopeutuu.

Kipulääkkeitä joutuu yleensä käyttämään vielä kotonakin.

kätilö

Vierailija
2/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen alatiesynnytys, jossa repesin pahasti ja lääkärin ohje oli, ettei enää alatiesynnytyksiä vaan sektioita.

Sektio oli monenverroin helpompi. Haava parani erittäin nopeasti ja liikkumaankin pystyin viikon kuluttua kohtuu hyvin. Yllätyin kuinka helposti siitä toipuu.

Repeämisestä aiheutunut ommeltu haava taas parani kuukausia... Ja lisäks kaikki vessavaivat päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

repeämisistä kuulee vähän väliä, ja kyllä itse ainakin alan olla sitä mieltä, että sektiolla mennään kun ensimmäinen tulee ulos.

Lisääntyneet nuo repeämiset ovat tutkijoidenkin mielestä.

http://www.kantti.net/artikkeli/2011/03/synnytysrepe%C3%A4m%C3%A4t-ovat…

Vierailija
4/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sektio oli helppo. Samana iltana jalkeille, eikä kipuja (otin kipulääkkeitä alkuun ennekuin kivut tulivat). Kotona enää en edes käyttänyt kipulääkkeitä. Toivuin nopeasti.

Vierailija
5/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut (harvat) ovat ylhäällä jo samana iltana, useimmat seuraavana. Sektionkaan jälkeen on mahdotonta saavuttaa täydellistä kivuttomuutta, koska silloin eivät jalat toimisi. Suosittelen kivusta huolimatta tsemppaamaan ja nousemaan ylös mahdollisimman pian. Sillä tavalla toipuminen nopeutuu. Kipulääkkeitä joutuu yleensä käyttämään vielä kotonakin. kätilö

asiasta paskaa.

Eka synnytykseni oli hätäsektio. Olisin noussut samantein ylös, en saanut. Vauva syntyi 10 illalla, seuraavana aamuna olin hoitohuoneessa pesemässä itse vauvaa. Kipuja mulla ei ollut ollenkaan. En halunnut kipulääkkeitä vaikka niitä mulle tyrkytettiin.

Kotiin kuusipäiväisen kanssa ja samana päivä'nä tehtiin 4 km lenkki.

Toka synnytys imukuppisynnytys ja olin 2kk tosi kipeä.

Kolmas kivuton alatiesynnytys, pari kk oli toipilas, en niinkipeä kun edellisestä. Kummassakaan en revennyt. Imukupissa toki väliliha leikattiin ja ommeltiin väärin:(

Neljäs synnytys kiireellinen sektio ja kipupumpusta olis saanut 100 annosta, käytin 16

Kipeä en taaskaan ollut. Kotiin viidentenä päivänä ja seuraavana päivänä käytiin anopille vauvaa näyttämässä 200km päässä, kotiin siis samana iltana.

Eli sektionkin jälkeen voi toipua todella nopeasti ja kivuttomasti.

Vierailija
6/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion jälkeen nukuin sektiota seuranneena yönä onnellisena vatsallani:)

kutonen

Vierailija
7/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla asia ei kuitenkaan suju ihan noin sutjakkaasti. Olen hoitanut sektioäitejä työkseni vuosia ja voin kyllä seisoa sanojeni takana.

Samainen kätilö

Vierailija
8/8 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut (harvat) ovat ylhäällä jo samana iltana, useimmat seuraavana. Sektionkaan jälkeen on mahdotonta saavuttaa täydellistä kivuttomuutta, koska silloin eivät jalat toimisi. Suosittelen kivusta huolimatta tsemppaamaan ja nousemaan ylös mahdollisimman pian. Sillä tavalla toipuminen nopeutuu. Kipulääkkeitä joutuu yleensä käyttämään vielä kotonakin. kätilö

asiasta paskaa.

Eka synnytykseni oli hätäsektio. Olisin noussut samantein ylös, en saanut. Vauva syntyi 10 illalla, seuraavana aamuna olin hoitohuoneessa pesemässä itse vauvaa. Kipuja mulla ei ollut ollenkaan. En halunnut kipulääkkeitä vaikka niitä mulle tyrkytettiin.

Kotiin kuusipäiväisen kanssa ja samana päivä'nä tehtiin 4 km lenkki.

Toka synnytys imukuppisynnytys ja olin 2kk tosi kipeä.

Kolmas kivuton alatiesynnytys, pari kk oli toipilas, en niinkipeä kun edellisestä. Kummassakaan en revennyt. Imukupissa toki väliliha leikattiin ja ommeltiin väärin:(

Neljäs synnytys kiireellinen sektio ja kipupumpusta olis saanut 100 annosta, käytin 16

Kipeä en taaskaan ollut. Kotiin viidentenä päivänä ja seuraavana päivänä käytiin anopille vauvaa näyttämässä 200km päässä, kotiin siis samana iltana.

Eli sektionkin jälkeen voi toipua todella nopeasti ja kivuttomasti.

Mitä paskaa tuossa oli? Hän kirjoitti "Jotkut (harvat) ovat ylhäällä jo samana iltana, useimmat seuraavana".

Ei mitään paskaa, sinä vain kuulut niihin harvoihin.

Olet ilmeisesti sellainen ihminen joka ei ymmärrä että ihmisiä on erilaisia. Ja kokemuksia. Kaikki muu on ns. paskanjauhantaa. Jos siis ei ole samanlainen kokemus kuin sinulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän