Hei te viihteellä kohtuudella juojat - halp! :D
Miten te teette sen, osaatte juoda kohtuudella? Eikö juomat maistu, onko tietoinen kontrolli päällä; lasketteko annoksia (esim. max 5 per ilta) tai kellonaikoja (yksi tunnissa), juotteko joka toinen vettä, kyttääkö kaveri käskystänne vai MITEN se onnistuu? Se kun on taito, jota en ole koskaan oppinut. Multa karkaa oikeasti aina käsistä, vedän kaljaa (tai mitä vaan) aina tappiin asti, ja sitten änkyrässä kotiin ja kauhea krapula. Ei viehkoa eikä naisellista, tiedän, siitä syystä en kovin usein käykään missään.
Kai mä jonkun sortin alkkis olen, kun en osaa kohtuujuomista. Näin selvinpäin ennakkoon ajattelen, että sitten en kyllä juo niin paljoa ja palauttelen mieleen noita niksejä; joka toinen tuoppi vettä, ei alkoholia puolenyön jälkeen yms. Mutta ketut, baariin kun pääsee niin kaikki unohtuu (?), mä nostelen tuoppia kuin janoon nääntyvä.
Juomiseni on siis hyvin humalahakuista, no ei ehkä tietoisesti, ennemmin juon huomaamattani (juttu lentää ja liikkeet on vilkkaat), mutta ei mulle mitään stoppiakaan tule, että tajuaisin olevani jo tarpeeksi humalassa, en tarvitse enempää... Juuri ennen pilkkua saatan tilata vaikka kaksi, ettei vaan lopu kesken ennen kun pitää lähteä. Siis haloo, mikä järki humaltua lisää, kun puolen tunnin päästä sitä on jo nukkumassa!?
Tai vielä parempaa, jos olette humalahakuisesta juomisesta oppineet juomaan kohtuudella, kertokaapa niksejä. Viikonloppuna pitäisi taas lähteä ja ois kiva jos selviäisi sängystä ylös ennen puoltapäivää...
Kommentit (45)
Useasti vuosien varrella.N. parikymppisenä ei ollut ongelma mennä selvinpäinkään baariin,kuhan sinne pääsi.Sitten jäädessäni sinkuksi jokusen vuoden myöhemmin lähti mopo käsistä...Olin koko ajan juomassa ja tarkoitan siis JUOMASSA.Jokusen kuukauden sitä jatkui kunnes halloween bileiden jälkeen,katkenneen koron ja melkein käsirysyn jälkeen herätessäni ilman krapulaa tajusin että nyt menee liian lujaa.Tein totaalistopin.Seuraava reilu puoli vuotinen meni huiman 3 siiderin voimin.Väliin lapsi ja lopulta juomattomuutta kesti liki 2 vuotta.
Tän jälkeen meni jo ihan hyvin,oon aina ollut vähän hidas juomaan,että kun haen humalaa joudun tosissani juomaan,tällöin esim. tequila on suosikkini.Sitten tuli ero ja muutama rankka kuukausi ja jälleen tuli vedettyä nollauskännit,olen luojan kiitos pysynyt omin avuin pystyssä (juuri ja juuri).Sen jälkeen onkin mennyt muutama kuukausi taas oikein nätisti,pienessä hiprakassa.
Eli juo hitaasti,älä juo vahvoja juomia varsinkaan shotteja ja tosissaan vedä väliin vettä tai jos tuntuu että känniä on tarpeeksi vaihda kokonaan veteen,se känni kun ei heti mihinkään häviä.Alkottomat driksutkin on kivoja,tuo tunnelmaa ;)
Mitä tohon rahan mukaan ottamiseen tulee,jos ottasin 15€ mukaan ei se riittäisi kuin lähiyökerhon sisäänpääsyyn ja ehkä juuri siihen limuun...
Joo täällä kanssa yksi känniääliö...juon yleensä pohjia 4-5 olutta ja baariin lähdetään 23-24 aikaan,siellä sitten heti pitää saada iso olut joka on yleensä nopsasti juotu että pääsee "tunnelmaan" :D Sen jälkeen tuoppikasa kasvaa ja pari drinksuakin on välissä vedetty...noloo.Taksijonossa horjutaan ja palellaan...aamulla sairas krapula..
en vaan osaa lopettaa,kun on hauskaa niin sitä unohtaa sen että juodaan alkoholia,kilistellään ja tanssitaan kuin mitkäkin beibet,hyh hyh :D
Toi tietyn rahamäärän ottaminen mukaan on varmaan hyvä keino...
-Ota rahaa mukaan vain tietty summa, esim. 20€ (riippuu vähän mihin menee ja minkä hintaista on, esim. kalliimpi paikka jossa bändi essintymässä, niin 20€ ei riitä mihinkään, jossain halvan tuopin paikassa mihin ei sisäänpääsyä sillä taas voi saada jopa melkein 10tuopillista)
-Kun menet tiskille tilaa aina vesi+juoma, ja älä hae lisää ennenkun molemmat on juotu tyhkisi.
-Ja paras vinkki loppuun: mene joskus selvinpäin baariin puolen yön jälkeen (mitä pahempi räkälä sitä parempi) ja katso niitä känniääliöitä siellä! Itselle auttanut kun kuskina joskus ollut, on ihan käsittämätöntä kun näkee sen juoppojen (teineistä 50+ vuotiaisiin) ympäripäissään remuavan --> ei halua enää itse olla sellainen --> juominen vähenee itsestään.
tää ihan ku mun näppikseltä! :D
mulla semmonen että kun hiprakka alkaa niin sit mulla ''sumenee'' niin pahasti ton alkoholin kanssa että se on joka kerta kuppi nurin! itsehillintä pettää vaan totaalisesti..ja mä kans aina pilkun aikaan vetäsen raivolla väh. pari shottia ja pari drinksua että varmasti ei pääse pystyssä ees taxiin! Onneks nyt rauhottunu kyllä lasten myötä tilanne kun tietää että aamulla pitää olla kuitenkin suht skarppina, mut jos ei tämmöstä tilannetta oo ni eihän toi paremmaks oo muuttunu..mut joo tosiaan en osaa auttaa samassa sarjassa painin:D
fuksivuotenani, kun olin 19. Sitten vaan alkoi tuntua, että se biletys ja tequilashotit on niin nähty, enkä kaivannut enää teinimeininkiä. Minusta on jotenkin säälittävääkin, jos aikuiset ihmiset eivät tunne rajojaan vaan örveltävät.
Nykyään en pidä humalasta olotilana, ja juomiseni rajoittuu lasilliseen kuohuvaa juhlissa tai harvinaiseen lasiin viiniä ravintolassa.
aika automaattisesti, koska nuoruuden parin todella pahan överin jälkeen on jäänyt päälle pelko siitä, että vedän uudelleen samaan tilaan, joten aina välillä kun käy vessassa ja jos tuntuu siltä, että maa on vinossa, niin pidän taukoa just juomalla vettä/jotain limsaa.
Lisäksi otan tietyn summan rahaa mukaan, enkä ollenkaan korttia.
Ja yksi hyvä keino, tosin tää riippuu kaveripiiristä, on ottaa yhdessä kannullinen jotain, ja jos muut juovat hitaammin, niin itsekin kontrolloi sen verran, että jokainen saa siitä kannusta suurinpiirtein saman määrän.
Musta alkoholi on törkeen pahaa ja kallista, enkä ymmärrä miksi sitä kukaan joisi jos ei kännin takia. Ja mun mittapuulla känni =oksennus tai sammuminen:)
En myöskään ymmärrä näitä rahaneuvoja, eiköä täällä suurin osa ole kuitenkin naisia? Itse en ole ikinä elämässäni maksanut pari juomaa enempää, eikä mulla ole baarissa edes rahaa mukana, aina joku tarjoaa, enkä edes ole mikään ihmeellisen näköinen. Toki jos jossain homobaareissa hengailee niin ymmärrän ettei ole tarjoajia
Musta alkoholi on törkeen pahaa ja kallista, enkä ymmärrä miksi sitä kukaan joisi jos ei kännin takia. Ja mun mittapuulla känni =oksennus tai sammuminen:)
En myöskään ymmärrä näitä rahaneuvoja, eiköä täällä suurin osa ole kuitenkin naisia? Itse en ole ikinä elämässäni maksanut pari juomaa enempää, eikä mulla ole baarissa edes rahaa mukana, aina joku tarjoaa, enkä edes ole mikään ihmeellisen näköinen. Toki jos jossain homobaareissa hengailee niin ymmärrän ettei ole tarjoajia
silloin kun vielä kävin baareissa, koska niiden tarjoajat haluavat yleensä kuitenkin vähintään tutustua, enkä halunnut johtaa ketään harhaan, jos en ollut kiinnostunut.
silloin kun vielä kävin baareissa, koska niiden tarjoajat haluavat yleensä kuitenkin vähintään tutustua, enkä halunnut johtaa ketään harhaan, jos en ollut kiinnostunut.
Seurustelen vakavasti ja ainoa jolta otan ilmaisia juomia vastaan on mieheni tai naispuoliset ystäväni ehdolla jokainen tarjoaa kierroksen. Vaikken seurustelisikaan, en tahtoisi käyttää miehiä hyväksi ja ottaa juomia vastaan tarjoamatta heille jotain vastapalveluksi. Jotkut osaa sanoa myös ei sille ilmaiselle viinalle. Tiedättekös tämän vitsin: Mikä erottaa teekkarin diplomi-insinööristä? -Teekkarin katsotaan olevan valmis DI siinä vaiheessa, kun hänelle valkenee, ettei kaikkea ilmaista viinaa ole pakko juoda. :)
niin ajattele asiaa toisin. Että ei se nyt niin paha oo vetää änkyrät, kunhan sitä ei tee liian usein :)! Jätä siisbaarikertoja vain väliin tai pidä osalla kertoja täysin selvä limulinja.
mutta itsellä tulee vaan paha olo jos juo paljon, sen ehkäisemiseksi juon paljon vettä (tavoitteena yksi juoma, yksi lasi vettä) niin ei tuu niin helposti huono olo eikä ehdi humaltumaankaan niin paljon.
Luonnollinen tehokeino siis. :) Valitettavasti ei toimi itsellä, mä en suuressakaan humalassa (puhun siis esim. 15-20 annoksesta) oksenna. :( En tiedä paljonko pitäisi juoda, että se tulisi väistämättä oksennuksena pihalle.
Eli juo hitaasti,älä juo vahvoja juomia varsinkaan shotteja ja tosissaan vedä väliin vettä tai jos tuntuu että känniä on tarpeeksi vaihda kokonaan veteen,se känni kun ei heti mihinkään häviä.Alkottomat driksutkin on kivoja,tuo tunnelmaa ;) Mitä tohon rahan mukaan ottamiseen tulee,jos ottasin 15€ mukaan ei se riittäisi kuin lähiyökerhon sisäänpääsyyn ja ehkä juuri siihen limuun...
Laskin kans että 15 euroa on kyllä vähän, tosin yleensä käynkin enimmäkseen pubeissa, joten sisäänpääsyyn ei niin mene rahaa. 20 euroa siis; mahd. sisäänpääsy + limu + yömaksu bussiin + lopuilla juomaa. :)
Joo täällä kanssa yksi känniääliö...juon yleensä pohjia 4-5 olutta ja baariin lähdetään 23-24 aikaan,siellä sitten heti pitää saada iso olut joka on yleensä nopsasti juotu että pääsee "tunnelmaan" :D Sen jälkeen tuoppikasa kasvaa ja pari drinksuakin on välissä vedetty...noloo.Taksijonossa horjutaan ja palellaan...aamulla sairas krapula.. en vaan osaa lopettaa,kun on hauskaa niin sitä unohtaa sen että juodaan alkoholia,kilistellään ja tanssitaan kuin mitkäkin beibet,hyh hyh :D Toi tietyn rahamäärän ottaminen mukaan on varmaan hyvä keino...
Varsinaiset beibet ollaankin, siellä örveltämässä! :D
*ap (kuten edellisenkin viestin kirjoittaja)
-Ota rahaa mukaan vain tietty summa, esim. 20€ (riippuu vähän mihin menee ja minkä hintaista on, esim. kalliimpi paikka jossa bändi essintymässä, niin 20€ ei riitä mihinkään, jossain halvan tuopin paikassa mihin ei sisäänpääsyä sillä taas voi saada jopa melkein 10tuopillista) -Kun menet tiskille tilaa aina vesi+juoma, ja älä hae lisää ennenkun molemmat on juotu tyhkisi. -Ja paras vinkki loppuun: mene joskus selvinpäin baariin puolen yön jälkeen (mitä pahempi räkälä sitä parempi) ja katso niitä känniääliöitä siellä! Itselle auttanut kun kuskina joskus ollut, on ihan käsittämätöntä kun näkee sen juoppojen (teineistä 50+ vuotiaisiin) ympäripäissään remuavan --> ei halua enää itse olla sellainen --> juominen vähenee itsestään.
Tuo olikin hyvä, että AINA alkoholijuoman kanssa vesi! Kiitos, just tällaisista käytännön neuvoista on hyötyä! :)
Olen ollut baarissa selvinpäinkin, ja ihan totta, se muiden örveltäminen on niin kiusallista... Mutta en mä sitä ajattele silloin, kun itse olen viihteellä. :(
*ap
tää ihan ku mun näppikseltä! :D mulla semmonen että kun hiprakka alkaa niin sit mulla ''sumenee'' niin pahasti ton alkoholin kanssa että se on joka kerta kuppi nurin! itsehillintä pettää vaan totaalisesti..ja mä kans aina pilkun aikaan vetäsen raivolla väh. pari shottia ja pari drinksua että varmasti ei pääse pystyssä ees taxiin! Onneks nyt rauhottunu kyllä lasten myötä tilanne kun tietää että aamulla pitää olla kuitenkin suht skarppina, mut jos ei tämmöstä tilannetta oo ni eihän toi paremmaks oo muuttunu..mut joo tosiaan en osaa auttaa samassa sarjassa painin:D
fuksivuotenani, kun olin 19. Sitten vaan alkoi tuntua, että se biletys ja tequilashotit on niin nähty, enkä kaivannut enää teinimeininkiä. Minusta on jotenkin säälittävääkin, jos aikuiset ihmiset eivät tunne rajojaan vaan örveltävät. Nykyään en pidä humalasta olotilana, ja juomiseni rajoittuu lasilliseen kuohuvaa juhlissa tai harvinaiseen lasiin viiniä ravintolassa.
varmaan onkin, meidän alkkisten ja teidän normaalien välillä. Se on vaan joku sisäänrakennettu juttu. Mä olen bilettänyt ja örveltänyt ja kännännyt 18-vuotiaasta asti, välissä toki rauhallisia perheenperustamisvuosia, mutta en mä siitä valitettavasti koskaan ole sillä tavalla "tarpeeksi" saanut, ettei enää onnistuisi.
Ja säälittävää on. :( Oikeasti.
Hemmetti, auttaisikohan joku hypnoosi, että se humala ei enää kerta kaikkiaan kiinnostaisi...?
aika automaattisesti, koska nuoruuden parin todella pahan överin jälkeen on jäänyt päälle pelko siitä, että vedän uudelleen samaan tilaan, joten aina välillä kun käy vessassa ja jos tuntuu siltä, että maa on vinossa, niin pidän taukoa just juomalla vettä/jotain limsaa. Lisäksi otan tietyn summan rahaa mukaan, enkä ollenkaan korttia. Ja yksi hyvä keino, tosin tää riippuu kaveripiiristä, on ottaa yhdessä kannullinen jotain, ja jos muut juovat hitaammin, niin itsekin kontrolloi sen verran, että jokainen saa siitä kannusta suurinpiirtein saman määrän.
Tuo kannuhomma olisi hyvä käytännön vinkki, mutta mun tulee käytyä yleensä 1 tai 2 kaverin kanssa ulkona eikä sen isommalla porukalla.
Jos mä saisin jotenkin pysähdyttyä siihen hiprakan ja humalan välimaastoon, niin voisin tajutakin että ei ole syytä humaltua enempää. Mutta mä kiskon sitä juomaa siihen tahtiin, että kuin huomaamattani olen taas "siinä kunnossa".
Siis normisti. En tänä viikonloppuna.
Musta alkoholi on törkeen pahaa ja kallista, enkä ymmärrä miksi sitä kukaan joisi jos ei kännin takia. Ja mun mittapuulla känni =oksennus tai sammuminen:) En myöskään ymmärrä näitä rahaneuvoja, eiköä täällä suurin osa ole kuitenkin naisia? Itse en ole ikinä elämässäni maksanut pari juomaa enempää, eikä mulla ole baarissa edes rahaa mukana, aina joku tarjoaa, enkä edes ole mikään ihmeellisen näköinen. Toki jos jossain homobaareissa hengailee niin ymmärrän ettei ole tarjoajia
Sieltä tulee rehellistä puhetta... :D No mä valitettavasti myös tykkään alkoholin mausta (viini ja olut, paukut - kaikki maistuu!), se yhdistettynä humalahakuisuuteen = nou nou.
Ja joo, olen myös nainen. Kyllähän juoman tarjoajia aina löytyisi, mutta kuten taisin jossain välissä kirjoittaa, mä huolehdin niin paljon muiden nesteytyksestä, että se olen yleensä minä joka tarjoan muille, vieraillekin, ennen kuin kukaan muu ehtii... :D
*ap (joka ei aina muista kuitata omia viestejään, mutta ehkä ne erottuu)
niin ajattele asiaa toisin. Että ei se nyt niin paha oo vetää änkyrät, kunhan sitä ei tee liian usein :)! Jätä siisbaarikertoja vain väliin tai pidä osalla kertoja täysin selvä limulinja.
Tämän ajatuksen voimin sitä on aika pitkälti mentykin... :) Että eipä onnistunut taaskaan, no ehkä sitten taas seuraavalla kerralla, kun tulee lähdettyä...
*ap
mutta itsellä tulee vaan paha olo jos juo paljon, sen ehkäisemiseksi juon paljon vettä (tavoitteena yksi juoma, yksi lasi vettä) niin ei tuu niin helposti huono olo eikä ehdi humaltumaankaan niin paljon.