Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan yleistäkin, että ekaluokkalainen on kylässä klo 18 aikaan

Vierailija
08.03.2011 |

ja sanoo syöneensä viimeksi koulussa? Tätä on nyt sattunut useammankin kerran ja minä ihmettelen suuresti eikö kotona anneta/tehdä ruokaa. Äitiänsä en tunne sen tarkemmin.

Meillä on ruoka joka päivä klo 17. ja olen ajatellut että tämä on ihan normaali käytäntö.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan siihen aikaan enää päiväruokaa syö? t.ap

ootko kuullu sellaisesta, että kaikki ihmiset ei oo töissä 8-16?

Vierailija
22/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa arki-iltaisin jopa klo 21. Samoin heidän 4 v poika saattaa olla meillä. Kesällä meni jopa yli klo 22, kun vielä juoksentelivat pihalla. Meillä mennään nukkumaan 22-23 välillä. Kesällä joskus puolilta öin. Ja syödään silloin kun sattuu olemaan nälkä.

noin meilläkin on tehty, oli epäsäännölliset työajat vanhemmilla ja ihan kunnon aikuinen on lapsestakin kasvanut. Aina saanut ruokaa, nälän ei kellon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut tapana, ettei 7-vuotiaan vanhemmat olisi itse sopineet muiden vanhempien kanssa pelisäännöistä.

Eli siis tiedettiin kyllä etukäteeen kyläileekö lapsi meillä ruoka-aikaan asti, syökö meillä vai kotonansa, saako välipalaa kotonaan vai tarjotaanko sitä meillä jne. Sama toisinpäin.

Ja tunnettiin lasten kaverien vanhemmat niin hyvin muutenkin, ettei tarvinnut ihmetellä tilanteita vaan pystyi vaikka soittamaan ja selvittämään.

Mä varmaan soittaisin ja tiedustelisin jatkoa varten tilanteen.

Vierailija
24/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten on joku kaveri meillä kylässä. Mutta meillä on tapana, että jos kaveri tulee iltapäivällä koulunjälkeen meille, tarjoamme hänelle myös päivällisen. Eli lapsen kaverit syö meillä, lapseni taas kavereilla.

Naapurilasten kanssa taas klo 18 on hyvin normaali kyläilyaika. Useimmat ovat syöneet jo siihen mennessä ja sen jälkeen onkin vielä tunti pari hyvää leikkiaikaa.

Vierailija
25/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalakin tuossa välissä.

välipala siis kahden kolmen maissa, kun kaikki koululaiset tulleet koulusta ja päivällinen sitten klo 17-18.

Vierailija
26/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee kavereita kello 18 aikaan niin me ollaan jo syöty. Me syödään viideltä ja sitä ennen tulleet lähtee ennen ruokailua kotiinsa jos ei ole sovittu että syövät meillä. Ruoan jälkeen tulevat ovat oletettavasti syöneet, jos eivät ole niin ei ole minun asiani sitä ihmetellä.

Vierailija
27/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset jaksavat? Miten itse jaksatte? Ja miten myöhään menette nukkumaan?

Meillä ollaan jo sängyissä klo 21:00, ei tulisi mieleenkään että meillä vielä kahdeksalta juoksisi ja kirmaisi naapurin lapset!

Vierailija
28/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurien lapsia joskus jopa klo 20, silloin kyllä on pakko sanoa, että nyt jo kotiin, ellei ole lomaa tai viikonloppu. Omat osaavat niinä iltoina kyllä suoriutua nopeasti, eli pedissä ajoissa. Onneksi aika harvoin näin :)

Vierailija
29/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti! Oottaako kaikki että koko perhe koossa että saa ruokaa???

Meilä perheenisä tulee töistä n.21.30, joten aika julmaa ois lapsia valvottaa siihen asti! Meilä lapset syö välipalat iltsussa ja tarhassa, mut päivällinen on joka päivä klo16.30-17.00! Kavereille vasta sen jälkeen. Kotiin kaikki, myös koululainen klo19.00, koska sillon iltapala ja nukkumassa ollaan arkena ja usein myös viikonloppuna klo20.00.

Ja tämä on meille erittäin hyvä käytäntö! =)

Vierailija
30/30 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä, milloin on sopivaa tulla kenellekin kylään ja milloin ja kuka ruokkii lapset. Yksikään ekaluokkalainen kersa ei juokse pitkin kyliä sopimatta tai ilman että vanhemmat tietää mikä on homman nimi, missä lapsi syö - siitä sovitaan yhdessä!

Miten joku voi antaa ekaluokkalaisen mennä nukkumaan vasta klo 22-23 aikaan, eihän niin lyhyillä unilla kukaan lapsi pärjää arkena.