Onko ihan yleistäkin, että ekaluokkalainen on kylässä klo 18 aikaan
ja sanoo syöneensä viimeksi koulussa? Tätä on nyt sattunut useammankin kerran ja minä ihmettelen suuresti eikö kotona anneta/tehdä ruokaa. Äitiänsä en tunne sen tarkemmin.
Meillä on ruoka joka päivä klo 17. ja olen ajatellut että tämä on ihan normaali käytäntö.
Kommentit (30)
Muuten en yhtään ihmettele jos jossain perheessä päivällinen ei ole vielä klo 18 mennessä.
Hän on sellainen huithapeli että hyvin todennäköisesti unohtaisi syödä jos joku ei ole vahtimassa. Hän käy kyllä vielä ip-kerhossa ja syö siellä välipalan. Me syömme päivällisen klo 19.
Välipalaa lapset saavat ottaa itse nykyään, ekaluokkalaisena saivat sen ip-kerhossa.
Kysy siltä vieraaltanne, että monelta heillä syödään iltaruoka. Kaikilla ei ole kauhean aikainen päivällisaika...
ja kysyisin syökö lapsi heillä vai tuleeko välillä kotiin tankkaukseen.
Miksi tälläsiä tarttee yksin ihmetellä? Sinä lapsesta kuitenkin olet vastuussa.
ja kysyisin syökö lapsi heillä vai tuleeko välillä kotiin tankkaukseen.
Miksi tälläsiä tarttee yksin ihmetellä? Sinä lapsesta kuitenkin olet vastuussa.
naapurissa arki-iltaisin jopa klo 21. Samoin heidän 4 v poika saattaa olla meillä.
Kesällä meni jopa yli klo 22, kun vielä juoksentelivat pihalla.
Meillä mennään nukkumaan 22-23 välillä. Kesällä joskus puolilta öin.
Ja syödään silloin kun sattuu olemaan nälkä.
niin oletan että hän saa siellä ruokaa perheen mukana, kuten saavat kaikki meillä siihen aikaan olevat kaveritkin.
Meillä tosin usein syödään välipalaa 'päivällisaikaanä ja iltaruokaa jopa vasta klo 19.30, kun koko perhe on kotona.
Emme muuten ole ainoita 'myöhäisiä' syöjiä, aika useassa perheessä tuttavapiirissä koko perhe on vasta kuuden jälkeen kotona.
Ei kai kukaan siihen aikaan enää päiväruokaa syö? t.ap
vasta klo 21 jälkeen.
Eiköhän lapsen vanhemmat ilman muuta oleta, että sinä syötät lapsen, jos hän on teillä kylässä tuollaiseen aikaan. Minä ainakin olettaisin, ja syötän meillä siihen aikaan olevan lapsen ilman muuta.
päivä toisensa jälkeen, etenkin jos kyläilystä ei ole sovittu? En minä ainakaan oleta, enkä kyllä syötäkään toisten lapsia, jos ei asiasta sovita.
kyllä mä aina omien lapsieni kohdalla pidän nyrkkisääntönä että kotiin tullaan syömään. Tai että sovitaan ruokailusta vanhempien kesken.
syödään, jos lapsi kerran valittaa nälkää ap:n luona klo 18. Helppo kai se on pitää "fiinimmästä etelä-eurooppalaisesta" ruokailuajasta kiinno jos muksu syö päviäruoan kavereilla...
syömään? Ei ole sinun velvollisuutesi ruokkia toisten lapsia, muttei lapsen kuulu nälässäkään olla! Säännölliset ruoka-ajat ovat tärkeitä.
Meilläpäin taas on yleinen tapa, että JOS lapsi on illallisen aikaan kylässä, vieraskin syötetään samassa ilman sen kummempia sopimisia.
Kannattaa jutella sen lapsen vanhempien kanssa tai lopettaa vierailu hiukan aikaisemmin, jos et raaski syöttää seisenvuotiasta.
ja söi varmaan koulussa viimeeksi. Kotona oli välipala mutta hänelle ei maistunut, iltaruoka tarjotaan noin 15 min kuluttua (pihviä, riisiä, kastiketta, salaattia).
Monesti meillä saatetaan syödä vasta 19maissakin. Johtuu usein lasten harrastuksista ja miehen kotiintuloajasta.
Meillä pyritään syömään välipalaa kyllä välissä, siis koululaiset (ne isommat) kyllä syövät. Nuorin syö päiväkodissa välipalan. Mutta kyllä meidän lapset saattaisivat kotona käydessä kieltäytyä syömästä välipalaa, koska ei ole nälkä tai joskus unohtaa syödä. Sitten ovat vain nälissään välissä ja luultavasti syövät enemmän kotiin tullessaan.
Tosin meidän lapsilla ei ihan normaali ruokahalu, vaan pari näistä kukkakeppejä, jotka jättävät mielummin syömättä jos on ruokaa josta eivät hirveästi pidä.
koska perhe on silloin koossa. Lapset syövät parikin välipalaa kouluruoan jälkeen.
niin siksi ei pyydetä syömään tai halutaan ruokkia lapsi kylässä tai ei ole niin väliä saako se lapsi ruokaa vai ei.
Saattaa mennä illansuussa kaverille. MEillä syödään klo 17 - 19 päiväruoka. Nytkin lasagnette on uunissa ja syömme puolen tunnin päästä...
Eri perheissä voidaan elää eri tavalla.