Taloussanomat: "Mies kotona - nainen hoitaa lapset"
"Naiset valtaosin kokkaavat, siivoavat ja hoitavat lapset teollisuusmaissakin, OECD:n tutkimus osoittaa. Pohjoismaissa isien lastenhoitoaika ei lisäänny, vaikka he eivät kävisi töissä."
Surullista, mutta totta. Naiset rehkivät itsensä hengiltä kotona ja töissä ja silti kaadetaan vain paskaa niskaan. Miesten osa on paljon helpompi.
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/03/08/mies-kotona--nainen-hoit…
Kommentit (13)
Ei tässä mitään naistenpäivää tarvitä vaan tasa-arvoa prkl.
Meillä ukko oli aluksi avulias ja tasa-arvoinen. Lasten synnyttyä ei tee enää mitään.
En viittis tän takia erotakkaan, mutta mikään ei auta. hän käy vian töissä. Minä hoidan kodin, työn ja lapset aina. ja jos mukulat kipeenä hän ei suostu ikinä hoitamaan vaan minä joudun jäämään töistä pois.
Mutta jos mies on kotona (esim. työtön) ja nainen töissä, nainen tekee SILTI enemmän. Tässä on se juju. Eli miehet pitää naista kodinhoitokoneena, vaikka itse istuisivat päivät perseellään tekemättä mitään. Sitten valitetaan kun ei osata, ihan kuin naiset syntyisivät keitto- ja lastenhoitotaitoisina!
Että vaimo saa rauhassa olla kotona lasten kanssa ja mies vaan käy töissä. Eli ole mitään järkeä vaimonkin käydä töissä kun kuitenkin joutuu huolehtimaan lapsista ja kodista.
Että vaimo saa rauhassa olla kotona lasten kanssa ja mies vaan käy töissä. Eli ole mitään järkeä vaimonkin käydä töissä kun kuitenkin joutuu huolehtimaan lapsista ja kodista.
oikea elämä ja siivooja.
Olishan se mukavampaa, että olisi jotain yhteistä sen kanssa kuka asuu samassa osoitteessa. Ei niin, että molemmilla oma elämä, ja siivooja hoitaa kodin.
9, onko siivous sulle joku pyhä yhtenäisyys?
Tarkoitin lähinnä sitä, että miksi olla yhdessä jos ei ole mitään yhteistä. Ei yhteisiä arvoja ja tavoitteita. Ei haluta samoja asioita. Perhe on mulle yksikkö missä kaikki tekee asioita yhdessä, ja erikseenkin toki, mutta kunnioittaen ja kuulleen myös toisiaan. Jos vaimo tuntee tekevänsä kaiken, ja kokee, että mies ei tee mitään. Ratkaiseeko se ongelman, että hommaa siivojan ja lastenhoitajan ja alkaa elää omaa elämää, yksin? kuten mieskin.
Nää asiat on nähtävissä etukäteen, mutta moni nainen haluaakin passata miestä alkuaikoina, ja se jää sitten päälle. Valitetaan asiasta, mutta ei tehdä selväksi miehelle, että perheessä kaikki osallistuu kotitöihin ja kaikkiin perheen asioihin. Lapset oppii tämän mallin, että äiti on marttyyri ja isä ei tee mitään, ja lapsetkaan ei opi tekemään mitään, kun äiti tekee kaiken.
Kärjistetysti näin.
9
ja vaimo hoitaa kodin ja lapset. En koe erityisen pakollisena, että naisenkin pitää käydä töissä.
yhdessä ja molemmilla on oma elämä, kaverit ja harrastukset ym.
Olenkin useammassa ketjussa kehoittanut suomalaisia naisia ottamaan iisisti: eivät ne tekemättömät työt, valtion velat jne. mihinkään katoa, vaikka joskus ottaisikin ihan vaan aikaa löhöilylle! ;) Suomalainen nainen kantaa päällään koko maailman murheita...lahjoitamme hyväntekeväisyyteen, pesemme mummon matot, viemme sairasta anoppiakin lääkäriin. Hoidamme kodin, lapset ja miehen- kiitosta ei tule juuri koskaan. Äitienpäivänä myynti ei juuri lisäänny, isänpäivänä se taas käy kuumana...miksi kukaan ei arvosta puurtajaa?
puolen vuoden ajaksi :(. Lapset piti silti viedä päiväkotiin ja herra istui päivät Playstationin ääressä pelaamassa eikä laittanut tikkua ristiin asunnossa. Syyksi hän sanoi jo viikon työttömyyden jälkeen että: työttömyys masentaa, en jaksa. Ymmärsin masennusta tuon puolen vuoden ajan, mut kun mies pääsi taas kiinni työelämään niin sama jatkui. Minua hän haukkui nalkuttajaksi jos uskalsin pyytää MITÄÄN, edes että: voitko tiskata? "ÄLÄ VITTU NALKUTA!" Mies muuttui tuollaiseksi kun saimme lapsia. Odotti kai että olisin ollut äiti hänellekin. Olemme eronneet ja vannon etten enää koskaan elä suhteessa laiskan , itsekeskeisen, valittaja-velliperse-suomalaismiehen kanssa!
Olenkin useammassa ketjussa kehoittanut suomalaisia naisia ottamaan iisisti: eivät ne tekemättömät työt, valtion velat jne. mihinkään katoa, vaikka joskus ottaisikin ihan vaan aikaa löhöilylle! ;) Suomalainen nainen kantaa päällään koko maailman murheita...lahjoitamme hyväntekeväisyyteen, pesemme mummon matot, viemme sairasta anoppiakin lääkäriin. Hoidamme kodin, lapset ja miehen- kiitosta ei tule juuri koskaan. Äitienpäivänä myynti ei juuri lisäänny, isänpäivänä se taas käy kuumana...miksi kukaan ei arvosta puurtajaa?
Mä sain haukkuja kun olin sitä mieltä, et kyllä mies voisi mua vähän lahjoa naistenpäivänä. Mut ei mä olen liian pinnallinen ja materialistinen ja ehkä jopa venäläinen! Huh heijaa. Ei saa suominainen pyytää itselleen pieneintäkään tunnustusta.
se on joskus naisten oma valintaki =)
Mua ainaki ottaa päähän kattoa kun, se naama norsunv:llä hankaa tiskejä. =D