Olen laihtunut tänä vuonna 7.3kg. Paljonko sinä?
Ja paljonko on vielä tavoitteeseen?
Miten olet laihtunut?
Minun tavoitteeni on -10kg eli siihen matkaa vielä 2.7kg. Lähtötilanteessa BMI oli 26, olin lievästi ylipainoinen. Nyt BMI alkaa jo 23:lla. Laihtuminen on siis tapahtunut melkeinpä normaalipainon sisällä, mutta siihen ei siltikään ole tarvittu ihmeitä.
Olen harrastanut juoksemista (kolme kertaa viikossa), pitkiä kävelylenkkejä pari kertaa viikossa, lisäksi lihaskuntoharjoituksia. Olen jättänyt melkein kaiken leivän, perunan ja pastan poissa. Syön ainoastaan kokojyvätuotteita (ruista), kun syön viljaa.
Voi olla, että kun kymppikilo on poissa, haluan laihtua vielä vähän lisää, 3-4kg. Nälkä tahtoo kasvaa syödessä. :) Olo on tosi kiva ja jaksava, energinen! Kesällä osallistun elämäni ensimmäiseen juoksutapahtumaan, johon olen nyt puolitosissani treenannut. Sekin antaa potkua elämään, kun on joku tavoite, mitä kohti ponnistella.
Ennen ajattelin, etten ehdi ja jaksa, nykyään nappaan sen oman ajan liikuntaan vaikka myöhäisillasta ja herään uuteen päivään silti virkeänä. Liikunnasta on tullut tärkeä osa elämää, enkä ilman enää pärjäisi. Tällaisesta tilanteesta olen aina haaveillut, että olen liikunnasta "riippuvainen".
Kommentit (43)
Tavoitteeseen n. kuusi kiloa.
Normaalipainon sisällä mennään...
vähän vain skarpannut. Paino ei näin ollen ole paljon pudonnutkaan... Mitähän mä sanoisin, 2 kg varmaan. Ensimmäiseen tavoitteeseen, eli että painoindeksi laskisi alle 25:n, on 5 kg matkaa.
Sitten kun ollaan 24,9:ssa, seuraava tavoite on varmaan laihtua vielä 5 kg. Siihen painoon olisin jo ihan tyytyväinen.
Joten siis näin dieettiä valmistellessa tilanne on -2, 10 jäljellä.
tavoite on ylitetty jo, se oli n. 4kg sitten :-)