Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut tänä vuonna 7.3kg. Paljonko sinä?

Vierailija
08.03.2011 |

Ja paljonko on vielä tavoitteeseen?

Miten olet laihtunut?

Minun tavoitteeni on -10kg eli siihen matkaa vielä 2.7kg. Lähtötilanteessa BMI oli 26, olin lievästi ylipainoinen. Nyt BMI alkaa jo 23:lla. Laihtuminen on siis tapahtunut melkeinpä normaalipainon sisällä, mutta siihen ei siltikään ole tarvittu ihmeitä.

Olen harrastanut juoksemista (kolme kertaa viikossa), pitkiä kävelylenkkejä pari kertaa viikossa, lisäksi lihaskuntoharjoituksia. Olen jättänyt melkein kaiken leivän, perunan ja pastan poissa. Syön ainoastaan kokojyvätuotteita (ruista), kun syön viljaa.

Voi olla, että kun kymppikilo on poissa, haluan laihtua vielä vähän lisää, 3-4kg. Nälkä tahtoo kasvaa syödessä. :) Olo on tosi kiva ja jaksava, energinen! Kesällä osallistun elämäni ensimmäiseen juoksutapahtumaan, johon olen nyt puolitosissani treenannut. Sekin antaa potkua elämään, kun on joku tavoite, mitä kohti ponnistella.

Ennen ajattelin, etten ehdi ja jaksa, nykyään nappaan sen oman ajan liikuntaan vaikka myöhäisillasta ja herään uuteen päivään silti virkeänä. Liikunnasta on tullut tärkeä osa elämää, enkä ilman enää pärjäisi. Tällaisesta tilanteesta olen aina haaveillut, että olen liikunnasta "riippuvainen".

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä "pikku-urakkaan"! Helppoa ei ole nuo muutamankaan kilon laihdutukset, ja isossa urakassakin viimeiset kilot ovat vaikeimpia, kun on jo melkein tyytyväinen saavutukseensa ja peilistä katsoo jo ihan hyvännäköinen nainen. :) Taidat kuitenkin suoriutua 58-kiloiseksi maalis-huhtikuun aikana! Jatkoja! :)

AP

Vierailija
22/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä olen huomannut itsestäni, ettei ole enää tarvetta napostella. Karkkipäivä on kerran viikossa ja silloinkin riittää joku ihan pikkuherkku.

Kahvi maistuu kahvilta ilman pullaakin, sipsihyllyjen kohdalle en edes pysähdy, limpparit ja siiderit eivät kuulu mulle. :) Pieniä juttuja, joista syntyy isoja juttuja!

Reipasta mieltä jatkoosi! :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vaakaa ihan siitä syystä että mulla on syömishäiriöhistoriaa ja vaaka nyt on yksi apuväline sen puhkeamiseen.

Sen verran tiedän että vaatekoko on paidoissa pienentynyt xl-l koosta m-kokoon. Housuista mahtuu nyt 42 koon 44 sijaan.

Pituutta mulla on 170cm..

Tavoite olisi että pääsisin housuissa kokoon 40. (en käytä farkkuja niin en osaa noita tuumakokoja sanoa)

Viimeksi olen käynyt puntarilla jotain vuosi sitten ja silloin painoa oli 95. Kun seuraavan kerran käyn puntarilla, eli noin puolen vuoden päästä, toivon että painoa olisi enää 80. Ihanteena haluasin painaa vain 65 kg, mutta en usko että se on enää mahdollista. Realistinen tavoitepaino on 70kg.

Vierailija
24/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau mikä tulos näin lyhyessä ajassa, nostan olematonta hattuani! :)

Jaksatko liikkua ihan hyvin, vaikka hiilarit minimissä? Millaista liikuntaa harrastat?

Itseltäni ovat turvotukset ja ilmavaivatkin vähentyneet huomattavasti, kun syön vähemmän hiilareita.

Veden juomisessa olisi vielä opettelua!

Onnea urakan loppuunsaattamiseen sinulle! :)

AP

Vierailija
25/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vaakaa ihan siitä syystä että mulla on syömishäiriöhistoriaa ja vaaka nyt on yksi apuväline sen puhkeamiseen.

Sen verran tiedän että vaatekoko on paidoissa pienentynyt xl-l koosta m-kokoon. Housuista mahtuu nyt 42 koon 44 sijaan.

Pituutta mulla on 170cm..

Tavoite olisi että pääsisin housuissa kokoon 40. (en käytä farkkuja niin en osaa noita tuumakokoja sanoa)

Viimeksi olen käynyt puntarilla jotain vuosi sitten ja silloin painoa oli 95. Kun seuraavan kerran käyn puntarilla, eli noin puolen vuoden päästä, toivon että painoa olisi enää 80. Ihanteena haluasin painaa vain 65 kg, mutta en usko että se on enää mahdollista. Realistinen tavoitepaino on 70kg.

En todellakaan yritä laihduttaa nopeasti kun tiedän että silloin ei iho kerkiä mukaan ja ne kilot tulee helpommin takaisin. =)

Vierailija
26/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois paljon opittavaa sinulta! Itse nimittäin tuijotan liikaakin tuota vaakaa, se on välillä aivan liian korostetussa asemassa ja liikaa se, mikä tsemppaa jatkamaan. Ja kun se jonakin päivänä näyttääkin enemmän kuin edellisenä, masennun. Laukkaan siis päivittäin ja monta kertaa päivässä vaakalla katsomassa aamu-ja iltapainoja...*huokaus*

Virallinen puntaripäivä on kerran viikossa, mutta en ole vielä kertaakaan malttanut viikkoa elää ilman vaakaa.

Mahtavaa, että joku osaa ja pystyy silti laihduttamaan tavoitteellisesti ja suuria määriä!

Hyvää ja sinnikästä jatkoa sinulle! :)

AP

Vierailija
27/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän pudottaa normaalipainon sisälläs viittä kiloa. Harrastan vähintään yhtä paljon liikuntaa kuin sinä, ehkä jopa hieman enemmän (teen piiiitkiä hiihtolenkkejä), mutta mulla on se ongelma, että mitä enemmän liikun, niin sitä enemmän nälättää. Syön terveellisesti (samaan tyyliin kuin sinä, tosin kohtuullisesti myös perunaa ja pastaa), mutta liikunnan vuoksi entistäkin enemmän. Miten onnistut syömään vähemmän kuin ennen, vaikka liikut paljon?

Vierailija
28/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakuinkin 4kg. Aloitin vähän ennen joulukuuta ja siitä asti on lähtenyt yhteensä 7.2kg.

Tavoitetta ei ole, en aio enää pudottaa painoa vaan tarkkailla syömisiä siksi, että opin tämän määrän. Pituutta 163cm ja paino nyt 51.5kg. Aikaisemmin pudotin lapsen syntymän jälkeen 71kg->54kg mutta kiloja tuli takaisin. Nyt olen ottanut kalorilaskurin avuksi pudotukseen ja painon pitämiseen.

Vierailija
29/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei vaan nappaa toi peruskuntoharjoittelu. Eli kuntoni on huono jaksan noin 10 min ja sitten olen ihan puhki, ei innosta.

Salilla olen käynyt pari kertaa ja saanut ihan ohjelman mitä tehdä.

Ruokavalio on tarkistettu ja olen päättänyt laihtua 10 kg. Tarkkailen vain aamupainoa, päivittäin. 78 kg -> 68 kg ja BMI 25

Ja tänään se näytti 0,6 kg enemmän kuin eilen mälsää. Tänään menossa Step-tunnille, että ehkä huonenna taas vähemmän.

Vierailija
30/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minullakin nälkä tulee. :) Totta, että urheilu lisää näläntunnetta. En silti syö "liikuntapäivinä" sen enempää kuin muinakaan päivinä. Sen sijaan otan aamun kevyemmin, syön varhain iltapäivällä tukevimman ateriani, jossa mukana hiilareitakin, vaikka muuten niitä vähän välttelenkin (liikuntani on yleensä iltapainotteista, ja ennen liikuntasuoritusta olen yleensä jokusen tunnin syömättä - juoksemaan en kykene, jos maha on täynnä. Liikuntasuorituksen jälkeen juon paljon ja ennen nukkumaanmenoa syön jotain pientä, ettei tarvitse tyhjällä mahalla painua höyhensaarille.

En osaa kyllä paremmin selittää. :) Näläntunnetta koen hetkittäin, mutta sitäkin on välillä tunnettava, kai. Ja jaksan silti liikkua ja touhuta.

AP

Vierailija
31/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin tammikuun puolenvälin jälkeen. Kiloja lähtenyt tänä aamuna 8,7. Ja oon ollut tiukka ja lähtöpainokin aika muhkea. Enää vajaa kilo ja BMI on sentään alle 30.:)

Eli matkaa tavoitteeseen sellaiset 15kg, sitten saa riittää, kun olen normaalipainon ylärajoilla.

Vierailija
32/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava lukea laihduttamisesta, kun itse tämän homman kanssa painiskelee. :) Ja kasvokkain ei tuu tällaisista juteltua. Tai sitten en vain satu tuntemaan yhtäkään, joka laihduttaisi juuri tällä hetkellä.

Nyt tämä mamma kokoaa pesueensa ja lähtee ulos! Iloista naistenpäivää kaikille! :)

AP

Vierailija
33/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut tänä vuonna 7.3kg. Paljonko sinä? Ja paljonko on vielä tavoitteeseen?

Miten olet laihtunut?

Olen laihtunut tämän vuoden puoella 2kg, ei sinällään paljoa, mutta kun viime vuonna painoa tippui 22kg, niin olen ihan tyytyväinen. Lähtö oli 90kg, nyt siis 66kg ja bmi 23. Tavoitteeni on 65kg, mutta tämä loppu on mennyt hitaasti kun lihastakin tulee jo "painoksi". Ja ennenkaikkea haluan hyvännäköisen kropan, sillä näyttääkö vaaka 66 tai 63 ei ole kovin suurta merkitystä :D

Hyvin samoilla keinoin olen pudotellut kuin sinä ap: Liikunnaksi juoksua ja lihaskuntoa. Annoskoot pienemmiksi, Puolet lautasesta täytän salaatilla, leivänsyönti minimiin (aamulla 2 real-viipaletta, ei muuta leipää), pastat täysjyväksi, perunaa syön vähän, kun en jaksa itselleni laittaa muuta silloin kun perheelle tarjoan perunaa.

Jos tulen töistä oikein nälkäisenä kotiin, kuorin aina ensin itselleni omenan, sitten vasta mietin, että "mitäs mä söisinkään tänään". Kiljuvan nälän kanssa ei kannata rynnistää jääkaapille, silloin tulee tehtyä harkitsemattomia valintoja :D

Juoksu on vienyt minutkin mennessään, vauhti sama kuin ap:lle, 10km tunnissa. Kesän puolimaratonille tähtään ja lajina kuntoilutason duathlon kiinnostaisi tosissaan, jos kilpailuja olisi vain Suomessa enemmän tarjolla.

Laihdutus/ eläntapamuutos on tahtolaji :) Tsempit kaikille!

Vierailija
34/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähtenyt 4.6 kiloa noin kolmessa viikossa. Pientä ruokavalion muutosta sekä lisäksi 2 krt vkossa koitreeniä ja kolme krt vkossa noin 5 km juoksulenkki. Tavotteena olisi saada vielä 5 kiloa ennen toukokuuta.

Hieno fiilis:) Uskon itse tuohon liikunnan voimaan !

Vierailija
35/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänä vuonna on lähtenyt kutakuinkin 6,5kg. Ensimmäiseen etappiin on 2kg (70kg), ja sen olen päättänyt saavuttaa huhtikuuhun mennessä.

Vierailija
36/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,6 iloa lähtenyt tänä vuonna. Pudotettavaa on kymmeniä kiloja, joten saavutus ei ole kaksinen. Mutta alaspäin kuitenkin mennäänn, vaikka välillä tuleekin viikkoja, jolloin jo pudotettu paino nousee taas ylöspäin. Tammikuussa sain painoa pois viitisen kiloa, helmikuu todellinen jumikuukausi sairastelun ja erilaisten menojen ja kiireiden vuoksi, silloin loppua kohti aloin lipsua niin, että pari kiloa palasikin. Viikko sitten otin itseäni niskasta kiinni ja päätin, että tällä kertaa en tuohon jojoiluun lankea enää. Nyt olen saanut siis painon taas laskusuuntaan! Kun nyt vielä saisin flunssan pois ja jaksaisin taas liikkua. Tammikuussa kävin joka päivä liikkumassa, nyt se on jäänyt.

Hissukseen edetään...

Vierailija
37/43 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtenyt on tietenkin 4, 5 KILOA, ei yhtään iloa! =)

Vierailija
38/43 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt yli 3 kk syömättä viljoja ja perunaa syön korkeintaan kerran kuussa. Treenaan nelisen kertaa viikossa. Hyvin jaksaa! Kannattaa muistaa, että hiilareihin kuuluu paljon muutakin kuin viljat ja peruna.

Vierailija
39/43 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa siis todella reilusti aloittaessa, BMI reilusti yli 40 kiloa. Vuoden alussa aloitin, ja nyt ollaan tässä. Suurin motivaattori on tulevat kesähäät ja vauvahaaveet. Tähän mennessä laihdutus on sujunut lähinnä nutraten ja karpaten, erittäin vähäenergisellä on menty. Liikuntaa en juuri ole harrastellut, mutta nyt alkaa sekin pikkuhiljaa kiinnostamaan. Alkuperäisenä tavoitteena oli saada 30 kiloa pois. Nyt tuntuu siltä, etten siihen vielä lopeta.Jos tulen ennen sitä raskaaksi, on se tietenkin toinen juttu. Haaveissa olisi tietenkin normaalipaino, mutta siihen on matkaa vielä toiset kolmekymmentäkiloa. Että saapi nähdä nyt... Haaveilen kuitenkin siitä nuoruuden urheilullisuudesta, ehkä vielä joskus pystyn tekemään hölkkälenkin...

Vierailija
40/43 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kg viime vuonna

vielä olis 15 kg jälellä niin mitat 168/74.

Sit katsotaan uusi tavoite, vai tuleeko sellaista edes

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi