Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäaineguruja palstalla?

Vierailija
08.03.2011 |

Onko tämä ensimmäinen tuote yhtään parempi ja turvallisempi käyttää kuin 2 jälkimmäistä? Ensin ajattelin että keskimmäinenkin olisi melko turvallinen, kunnes huomasin valmistusaineluettelossa hiivauutteen - sehän voi olla natriumglutamaattia myös? Viimeinen tuote on ihan no-no!

A) Vesi, suola, lihauute, liemiaromi, tomaatti, maltodekstriini, vasikanlihaliemi, muunnettu perunatärkkelys, happo (maitohappo), säilöntäaine (kaliumsorbaatti).

B) Vesi, suola 21%, naudanrasva, kasvikset 2,3% (porkkana, purjosipuli), hiivauute, sokeri, naudanlihauute 1,7%, kasvirasva, aromi (mm. maito ja sinapinsiemenöljy), sakeuttamisaineet (ksantaanikumi, johanneksenleipäpuujauhe), maltodekstriini, karamellisoitu sokeri, persilja, omenamehutiiviste, rypälesokeri, sipulimehutiiviste, mausteuute, mausteet, porkkanamehutiiviste, valkosipulijauhe.

C) Suola, kasvirasva, arominvahventeet (natriumglutamaatti, -guanylaatti, -inosinaatti), hiivauute, naudanlihauute 2,9%, aromi (mm. sipuli), ekstra-neitsytoliiviöljy 2,0%, maltodekstriini, väri (E 150c), porkkanauute.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan korvaamaan ne itse maustamalla, suolaahan niistä suurin osa kuitenkin on.

Vierailija
2/4 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti A on paras noista. Hiivauute on natriumglutamaatin esiaste ja sillä on samat ominaisuudet kuin natriumglutamaatilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi eka on Touch of Taste vasikanlihafondi mitä olen alkanut käyttää lihaliemikuution sijaan, toka Knorrin Fond du Chef naudanlihafondi ja kolmas Knorrin lihaliemikuutio.

Olen itsekin maustellut, mutta joissain ruoissa käyttäisin ns. varmaa komboa, valmistustavasta johtuen.

Mietin nyt että onko tuo eka kuitenkaan parempi kuin 2 jälkimmäistä kun en osaa tulkita noita kaikkia aineksia, ovatko ne huonoja vai hyviä.

ap

Vierailija
4/4 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi eka on Touch of Taste vasikanlihafondi mitä olen alkanut käyttää lihaliemikuution sijaan, toka Knorrin Fond du Chef naudanlihafondi ja kolmas Knorrin lihaliemikuutio.

Olen itsekin maustellut, mutta joissain ruoissa käyttäisin ns. varmaa komboa, valmistustavasta johtuen.

Mietin nyt että onko tuo eka kuitenkaan parempi kuin 2 jälkimmäistä kun en osaa tulkita noita kaikkia aineksia, ovatko ne huonoja vai hyviä.

ap

Niin, pitäisi ottaa yhteyttä valmistajaan, että mitä tämä "liemiaromi" pitää sisällään.Muuten nuo ainekset ovat suht ok.Paras tietenkin maustaa soppansa ihan itse, mausteilla: selleriä, suolaa, pipppuria, yrttejä, soijakastiketta tai merisuolaa/ruusussuolaa...Lipstikkajauheella muuten saa melko lihaliemimäisen maun, kannattaa etsiä luomuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän