Onko protuleiri yhtä hyvä kuin ripari?
Kommentit (9)
Vaikka eihän hän tietysti ole riparilla ollut joten ei voi oikeasti verrata. Mutta kavereidensa riparikokemuksiin verraten sanoi, että itsellään oli paljon kivampi leiri. Jumalajutut olivat hänelle tuttuja jo ennestään kun on koulussa osallistunut uskonnonopetukseen ja raamattukin tuttu kun pärjäsi hyvin raamattuvisassa aikanaan. Ripari ei olisi tuonut mitään uutta tietosisältöä toisin kuin Protu-leiri. Ja juu, kyllä nuoremme kuuluu kirkkoon edelleen. Meillä ei nääs olla mitään varsinaisia hihhuleita vaan muuten vaan avarakatseisia :)
vaikuttaa jotenkin nykyaikaisemmalta. Voisin kuvitella, että leiristä on sekä iloa että hyötyä.
Silloin nuori saa itse verrata ja päättää.
Itse en kuulu kirkkoon ja olen ollut protuohjaajana. Mielestäni tosi hyvä leiri, moni oikeasti tuntuuu aikuistuvan sen viikon aikana.
Mutta huomaathan, että se on ihan eri asia kuin ripari, eli jos kuulutte kirkkoon, niin sitten kannattanee käydä myös se ripari, niin että voi joskus ryhtyä esim. kummiksi. Aikuisripareitakin järjestetään, mutta helpompaa ja hauskempaa se varmasti on käydä nuorena samanikäisten kavereiden kanssa.
Kummalle leirille menee mieluummin?
protulla varmaan verkostoituu mielenkiintoisempien nuorten kanssa
protua suosittelen! niistä tutuista, jotka on käyneet molemmat, ovat kaikki sanoneet protua huomattavasti kiinnostavammaksi.
http://www.protu.fi/