Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa lasta odottavat: älkää ottako kasapäin vanhoja vauvanvaatteita ilmaiseksikaan

Vierailija
07.03.2011 |

siis niitä ihan pieniä 56-62cm jos ovat yhtään huonokuntoisia. Itse keräsin niitä kokoon kauheita määriä ja pesin ja pesin niitä, silitin valmiiksi, ja sitten huomasin, että lahjaksi tuli niin paljon ihania uusia ja ä-pakkauksenkin uudet olivat raikkaampia, että KAIKKI käytetyt jäivät käyttämättä, siis ihan joka ikinen!

Niitä vanhoja lumppuja usein annetaan / pientä korvausta vastaan ja niistä on vaikea kieltäytyä, ja antaja kuitenkin aina vähän olettaa että jotain muistamista tulee takaisin päin. Itsekin olen viinipulloja kantanut palkaksi, tarjonnut kaffet ja pullat kahvilassa jne. näistä rytkyistä jotka eivät ole koskaan edes käväiseet lapsen päällä. Ihmisille tulee kumma tunneside niihin oman lapsen vaatteisiin, ja onhan se itselle nostalgisia, mutta toisen käytetty on käytetty - etenkin nämä "ilmaisryysyt", joita ei ole viety edes kirpparille.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin otin vastaan käytettyjä vaatteita ja ihan kasapäin! meillä kaksospojat joten ne tuli kyllä käyttöön.. ja kaikki ihan siistejä ja oli kiva ku niitä oli monia erilaisia! ja tosiaan ä-pakkauksen vaatteet aika isoja. Ja nyt mun ystävä on saamassa pojan niin kyllä mä sille noit vaatteita lahjotan, kun ei noissa mitään vikaa ole:)

Vierailija
2/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan pulassa näiden lahjoitusten kanssa, joiden oikea osoite olisi ollut usein jopa roskis, sillä kirpparilla eivöt olisi menneet kaupaksi. Mulla meni valtavasti aikaa niiden pesuun ja lajitteluun ja sittemmin hävitykseen - en kehdannut kuormittaa taloyhtiön pientä roskista monella jötesäkillisellä... ja rahaakin meni kun en kehdannut olla korvaamatta kun vaattesta niin kyseltiin. Nyt tiedän paremmin, mutta joku muukin ekakertalainen voi mennä samaan vipuun.

ap

Olen vuosien varrella huomannut, että käytännössä lapsilla tulee pidettyä vain niitä siisteimpiä kierrätysvaatteita. Kirppariltakin ostain vain erittäin siistiä tavaraa. Sukkahousuja ja sukkia ei kannata ottaa käytettyinä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme saaneet lahjaksi uusia kuin parit potkarit, enemmänkin tuli lahjoina jotain ajattomampaa, kuten satukirjoja tai astioita.

Joten käytetyt tulivat käyttöön, joskin joukossa nyt ei ollutkaan mitään ihan kulahtanutta.

Vierailija
4/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nuo saadut eniten kulahteneet on kaikkein käytännnöllisimpiä. Mukana tuli uudenveroisia ja peräti ihan uusia vaatteita, ei sitä nappihelvettiä kukaan jaksa :).

Vierailija
5/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antajalta on kuitenkin tosi noloa kysellä perään, oliko sille ja sille ryysylle käyttöä... Mitä se enää lahjoittajalle kuuluu, mitä vaatteelle sen jälkeen on tapahtunut, kun on siitä luopunut?!

Vierailija
6/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasapäin vauvanvaatteita. Kaikki oli tosi hyviä ja menivät vielä seuraavallakin. Vanhin poika nyt 20 v.

Luulen, että mulla on niitä vaatteita vielä muutama tallessakin tuolla vauvan vaatteiden joukossa. Olivat Fix merkkisiä ja se oli laatua :)

Olin silloin melko varaton nuori äiti, niin kaikki tuli tarpeeseen mitä vain sai.

Vierailija
7/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisiko niin, että olet nipo, joka sai monsterivauvan, koska ne äitiyspakkauksen vaatteet ei ainakaan meillä olleet koko 56-62 cm vaan isompia. Yhdellä potkupuvulla ei montaa viikkoa pärjää.

Vaatteiden antajalle voi reilusti sanoa, että kiitos, jos aidosti ilmaiseksi annat, niin otan vastaan, mutta jos kaipaat viinaa tai pullaa palkaksi niin kiitos ei.

Meille tuli vain hyväkuntoisia vaatteita, ei yhtäkään noin 300 vaatekappaleesta tarvinnut kantaa roskiin.

Vierailija
8/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytynyt sellaisista vaatteista mitkä ei ole mieluisia. Kun jotain tarjotaan, katson ne läpi ja otan vain ne mieluisat.

Pakkoko se on ottaa kaikkea vastaan?

Vierailija
9/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sain minäkin vaatteita, säkkitolkulla, kaikki otin vastaan. Suurin osa tuli periaatteella että antajalla niitä ei enää _todellakaa_ tarvita->lapsiluku täynnä, eli takaisin ei ole mitään asiaa. Käytin mitä käytin ja loput roudasin Konttiin, Fidalle ja muihin lahjoituksia vastaan ottaville kirppiksille. Roskikseen laitoin ihan toivottomat, mutta jotka vähänkään näyttivät käyttökelpoisilta niin lahjoitin eteenpäin. Joitain laitoin huutikseen myyntiin ja ne jotka jäivät myymättä, kirppikselle.

Mistään en maksanut mitään, vaan ihmiset olivat onnellisia kun saivat jonnekin vanhat vaatteet tungettua.

Siis käsitin että olit ap itse niitä laittamassa kirppikselle, miksi ei käynyt mielessä lahjoittaa niitä esim. yllä mainituille kirppiksille? Laittavat parhaat myyntiin ja ainakin Kontin kautta vaatteita lähetetään niitä tarvitseville.

Vierailija
10/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli virttyneet, vanuneet ja koppuraksi pestyt, monella¨lapsella käytetyt hirvitykset. Tuskin olisi kelvannut sullekaan.

Olin KOKEMATON ensiodottaja, kannoin rytkyt kotiin. Enää en niin tekisi mutta silloin tein ja tämä olikin vinkiksi muille "lahjoituksia" kohtaaville ensiodottajille.

Ja kun sai valita kassillisista uusia pehmeitä lahjavaatteita ja koppuraisista nyppylävaatteista, niin...

Ps. mikä on monsterivauva? Hirviötä en saanut enkä sellaisia ole muillakaan tavannut. Isojahan kokoja ä-pakkauksessa on, mutta kyllä meidän vuonna oli 1kk ikäiselle meneviä kietaisubodeja enemmän kuin yksi.

ap

vai olisiko niin, että olet nipo, joka sai monsterivauvan, koska ne äitiyspakkauksen vaatteet ei ainakaan meillä olleet koko 56-62 cm vaan isompia. Yhdellä potkupuvulla ei montaa viikkoa pärjää. Vaatteiden antajalle voi reilusti sanoa, että kiitos, jos aidosti ilmaiseksi annat, niin otan vastaan, mutta jos kaipaat viinaa tai pullaa palkaksi niin kiitos ei. Meille tuli vain hyväkuntoisia vaatteita, ei yhtäkään noin 300 vaatekappaleesta tarvinnut kantaa roskiin.

Vierailija
11/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas murheet...."sain liikaa käyttetyjä vaatteita vauvalle".

Mua ällöttää ja pistää vihaksi sun kaltaiset ihmiset. Toiset antavat ilmaiseksi vauvan vaatteita ja sä nariset kuinka jouduit kuormittamaan jäteastioita. Tulisipa sullekin oikea hätä joskus niin oppisit arvostamaan läheisiä jotka antavat sulle ilman jotain. Että ihan pullakahvit. Voi jeesus.

Vierailija
12/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan, ärsytti toimia ilmaisena jätekeskuksena ja joutua vielä palkaksi kiitollisuudenvelkaan.

ap

on taas murheet...."sain liikaa käyttetyjä vaatteita vauvalle". Mua ällöttää ja pistää vihaksi sun kaltaiset ihmiset. Toiset antavat ilmaiseksi vauvan vaatteita ja sä nariset kuinka jouduit kuormittamaan jäteastioita. Tulisipa sullekin oikea hätä joskus niin oppisit arvostamaan läheisiä jotka antavat sulle ilman jotain. Että ihan pullakahvit. Voi jeesus.

Vierailija
13/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aika, noh, köyhä on ehkä liioittelua, mutta köyhähköjä nyt kuitenkin. Oon siinä onnellisessa asemassa, että mulle on tosi moni kaveri luvannut vaatteita, ja jopa vaunut ja turvakaukalo on tulossa ilmaiseksi. Äitini on innoissaan mummoudesta ja hamuaa kirppareilta vaatteita.

En aio ostaa yhtään pientä vaatetta, ellei nyt satu olemaan niin, että jostain tietystä on pulaa. Me keskitytään sitten niihin vähän hintavempiin hankintoihin, eli villahousuihin ja muihin villavaatteisiin. Untuvamakuupussikin aiotaan ostaa. Meillä on nimittäin kylmä talvella ja aiotaan käyttää kestovaippoja.

Mua ei ainakaan yhtään haittaa mikään vaatteen nuhjuisuus. Semmoiset vaatteet voin jättää ottamatta, joita en tarvitse. Pullakahvitkin keitän, jos joku sattuu meille vaatteita tuomaan, keitän muutenkin, ja viiniäkin tarjoan.

Vierailija
14/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloituksen paremmin, jos ap on todella haalinut itselleen _monta jätesäkillistä_ käytettyä vaatetta. Ja äitiyspakkauksen siihen päälle. Kyllä kai nyt sentään useimmat tajuavat, ettei vauva tarvitse tuollaista määrää vaatetta oli sitten uutta tai vanhaa.

Vierailija
15/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä siksi jotkut varakkaat ajatteli että meille kelpaa kaikki lumput. Kyllä sä sitten huomaat, jos joku kovaksi koppuraksi jo kovettunut sukka tms tulee vastaan. Sitä tasoa se meillä oli, toiv teitä ei käytetä kaatopaikkana. Toki tein itsekin hyviä kirpparilöytöjä, se on ihan eri asia!

ap

Me ollaan aika, noh, köyhä on ehkä liioittelua, mutta köyhähköjä nyt kuitenkin. Oon siinä onnellisessa asemassa, että mulle on tosi moni kaveri luvannut vaatteita, ja jopa vaunut ja turvakaukalo on tulossa ilmaiseksi. Äitini on innoissaan mummoudesta ja hamuaa kirppareilta vaatteita. En aio ostaa yhtään pientä vaatetta, ellei nyt satu olemaan niin, että jostain tietystä on pulaa. Me keskitytään sitten niihin vähän hintavempiin hankintoihin, eli villahousuihin ja muihin villavaatteisiin. Untuvamakuupussikin aiotaan ostaa. Meillä on nimittäin kylmä talvella ja aiotaan käyttää kestovaippoja. Mua ei ainakaan yhtään haittaa mikään vaatteen nuhjuisuus. Semmoiset vaatteet voin jättää ottamatta, joita en tarvitse. Pullakahvitkin keitän, jos joku sattuu meille vaatteita tuomaan, keitän muutenkin, ja viiniäkin tarjoan.

Vierailija
16/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloituksen paremmin, jos ap on todella haalinut itselleen _monta jätesäkillistä_ käytettyä vaatetta. Ja äitiyspakkauksen siihen päälle. Kyllä kai nyt sentään useimmat tajuavat, ettei vauva tarvitse tuollaista määrää vaatetta oli sitten uutta tai vanhaa.

ja se on tässä se suurin murhe. Kuka ottaa vastaan jätesäkkillisiä vaatteita vauvalle???

Vierailija
17/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessa anopilta kaikki hänen 4 lapsensa vauvanvaatteet! Nämä vaatteet olivat jo 18-30 vuotta vanhoja ja ullakolla pölyyntyneet. Aika moni niistä oli oikeesti ihan hirveässä kunnossa ja paljon niitä sain roskiin heitellä. Niistä jotka pidin, ei meinannut millään saada sitä ullakon hajua pois.

Kun tyttö vähän kasvoi niin voi herttileijaa, kun taas puskettiin isot kasat niitä vanhoja vaatteita, että "kyllä nää sitte 5 vuoden päästä on sopivia". Enpä sit kehdannut olla ottamatta vastaan, mutta selvitin taas saman tien, että haluavatko ne viel joskus takaisin. Roskiin meni taas suurin osa, mutta eipä oo anoppi niiden perään kysellyt. Suosin kierrätystä, mutta en ymmärrä miksi joku on oikeasti säilyttänyt kaikki vanhat likaiset ja rikkinäiset lasten vaatteet ja vielä kehtaa antaa ne eteenpäin.

Vierailija
18/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai olen anopin avustuksista ollut kiitollinen ja tarpeeseen on tullut, mutta olisi se voinut itse ensin tarkistaa ne vaatteet, että missä kunnossa ne on :)

Vierailija
19/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vaan saanut sanottua että viekää pois. Etenkin kun kierreltyäni ja kaarreltuani vastaus oli että heitä pois mikä ei sit kelpaa. Okei... eli ajatus taisikin olla että me hoidetaan kierrätys, Ja vauvan kasvaessa tuli uusi toimitus!!! Nyt jo osaan sanoa että meillä on jo niin paljon vaatetta (vaikkei edes ole) ettei tarvita. Ihmiset jemmaa ihan hirveitä lumppuja oikeesti!

ap

ja se on tässä se suurin murhe. Kuka ottaa vastaan jätesäkkillisiä vaatteita vauvalle???

Vierailija
20/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen sain tutultani sellaisen anttilan ison kassillisen vaatteita ja leluja. Melkein kaiken sain laittaa spr:n kirpputorille vietäväksi tai roskikseen. Parittomia sukkia, rikkinäisiä leluja ja nepparittomia bodeja sekä liian pieniä vaatteita (ko. henkilö tietää kyllä lapseni koon) sitten vielä jälkeenpäin kysyttiin että "löytyikö mitään kivaa siitä pussista". Teki mieli sanoa, että vie seuraavaksi itse roskikseen kirpputorilla kaupatta menneet vaatteesi..

Olen kyllä siis kaikki vauvan vaatteeni saanut tai ostanut kirpputorilta, yhtäkään en ole itse uutena ostanut. Olen todella kiitollinen ihmisille, jotka antavat vaatteita. Mutta mielestäni on vähän liioiteltua tuoda kassikaupalla vaatteita jotka menevät vasta lapselleni seitsemän-kymmenen vuoden päästä. Tälläisiäkin on tuotu, mutta olen antanut niitä sitten ystäväni lapsille. En millään voi säilyttää monen vuoden karderoobia etukäteen, loppuu tila pian kesken. Taidan minäkin vain olla kiittämätön muiden mielestä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi