Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa kysymyksiin klo 10.45 saakka

Vierailija
07.03.2011 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein työssäsi naisia, joille synnytyksestä on jäänyt trauma? Kuinka moni palaa keskustelemaan synnytyksestään jälkikäteen?

Vierailija
2/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko potilas sinulle etusijalla vai oma mukavuutesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein työssäsi naisia, joille synnytyksestä on jäänyt trauma? Kuinka moni palaa keskustelemaan synnytyksestään jälkikäteen?

Kyllä tapaan ja sitten käymme edellistä tai traumoja jättänyttä synnytystä läpi hetki hetkeltä. Hyvin pieni prosentti hakeutuu synnytyksen jälkeiseen keskusteluun, koska nykyisin pyritään järjestelmällisesti käymään synnytys läpi muutaman päivän kuluttua.

Vierailija
4/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pidän potilasta etusijalla. Esim, monesti ruokatauko jää pitämättä, jos potilas haluaa minun olevan huoneessa. Ja hoidan jakkarasynnytyksiä, vaikka huonoselkäisenä olen sitten itse "rampa" monta päivää.

Vierailija
5/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kuitenkin on kaikista asennoista hankalin ihmiselle synnyttää.Miksi ei anneta suoraan synnyttää kyljellään tai kontallaan niinkuin kaikki muutkin nisäkkäät????Sehän auttas ja nopeuttas kätilönkin työtä.

Vierailija
6/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkin synnyttäjälle, että "Synnytys nyt vaan sattuu, sellasta se on", jos synnyttäjä puudutuksesta huolimatta erehtyy valittamaan kipua? Jos et, niin mitä minun olisi tälläisessa tilanteessa pitänyt sanoa? Saako kätilöä vaihtaa kesken synnytyksen jos ei synkkaa?

Vierailija
7/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kuitenkin on kaikista asennoista hankalin ihmiselle synnyttää.Miksi ei anneta suoraan synnyttää kyljellään tai kontallaan niinkuin kaikki muutkin nisäkkäät????Sehän auttas ja nopeuttas kätilönkin työtä.

Selinmakuuksi ilmeisesti lasket myös puoli-istuvan asennon, vaikka se ei selinmakuuta ole. Puoli-istuvassa sängyn päätypuoli kohotetaan ylös. Siinä saadaan hyvin lapsi synnyttyään äidille ihokontaktiin. En toki vastusta kylki- ja konttausasentoa, monesti vaan äitikin haluaa muutamaksi viimeiseksi työnnöksi puoli-istuvaan.

Vierailija
8/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkin synnyttäjälle, että "Synnytys nyt vaan sattuu, sellasta se on", jos synnyttäjä puudutuksesta huolimatta erehtyy valittamaan kipua? Jos et, niin mitä minun olisi tälläisessa tilanteessa pitänyt sanoa? Saako kätilöä vaihtaa kesken synnytyksen jos ei synkkaa?

Totuushan on, että synnytys sattuu , ei sitä voi kieltää ja muuksi muuttaa. Olisi kuitenkin selvitettävä, miksi puudutus ei auta ja mietittävä muita keinoja kivunlievitykseen.

Kätilöä voi yrittää vaihtaa, mutta pienen henkilökuntamäärän vuoksi se ei aina onnistu, kun kaikilla on omat työnsä ja potilaansa.

Vierailija
9/9 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että synnytys sattuu, mutta eikö se ole asia mitä saa kuitenki sanoa tai vaikka HUUTAA jos haluaa, minulla ainakin auttaa jos saa sanoa että NYT SATTUU ilman että kukaan siihen (ehkä jopa vähän ivalliseen) äänensävyyn toteaa, että "no, synnytys sattuu.." :( Paskan maku jäi suuhun koko hommasta. Ei kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan