Minä en ymmärrä miksi pitäisi maksaa
äidille siitä että hoitaa lapsensa kotona. En tosiaan ymmärrä. Vapaaehtoinen tapa hoitaa lasta jos ei halua laittaa hoitoon.
Kommentit (40)
etkä myöskään kotihoidontukea. Kysynkin, ymmärrätkö äitiyspäivärahan ja vanhempainpäivärahan? Jos ymmärrät, niin miksi ymmärrys loppuu kotihoidontuen mahdollisesti alkaessa?
ja sinä taisit saada yksityisen hoidon tukea?
Tai jos joku sukulainen hoiti, olit oikeutettu samaan rahaan kuin hoitovapaalla oleva ;)
ja sinä taisit saada yksityisen hoidon tukea? Tai jos joku sukulainen hoiti, olit oikeutettu samaan rahaan kuin hoitovapaalla oleva ;)
omaa lastaan kotona ja senkin vielä ymmärrän, mutta en sitä että siitä maksetaan.
ei se lapsi mene piloille, jos joku muu sitä hoitaa kuin oma äiti
eikä niin, että yhteiskunta maksaa siitä.
hoitaa lapsensa itse eikä lykätä sitä vastuuta yhteiskunnan niskoille...sitä paitsi aika paljon halvemmaksi sekin tulee kuin maksella lapsen päivähoitokustannuksia mikä maksaa 1000e/kk kunnalle.
hoitaa lapsensa itse eikä lykätä sitä vastuuta yhteiskunnan niskoille...sitä paitsi aika paljon halvemmaksi sekin tulee kuin maksella lapsen päivähoitokustannuksia mikä maksaa 1000e/kk kunnalle.
on niitä kuuluisia tulonsiirtoja, joilla tuetaan suomalaisia pärjäämään. Tietenkin olisihan mahdollista (vai olisiko), ettei yhteiskunta tukisi meitä laisinkaan ja tarvittaessa asioitaisiin sossun luukulla. Silloinkin tarvittaisiin kriteerit, millä perusteella tukia myönnetään.
Nämähän ovat poliittisilla päätöksillä tehtäviä ratkaisuja. Eli nyt on vaikuttamisen paikka eduskuntavaaleissa :) Veikkaan että seuraavalla hallituskaudella kotihoidontuki ei poistu.
kotona itse lapsiaan hoitavien tukemiseksi kuin kaiken maailman luusereiden jotka ovat tapaopiskelijoita tai työttömiä korkeastikoulutettuja joille ei työ kelpaa...ja tosiaan aika paljon kalliimmaksi se tulis yhteiskunnalle alkaa järjestää jokaiselle mukulalle vauvasta lähtien hoitopaikkaa. Mieti vähän ap.
käyttänyt kotitalousvähennystäkään, kun lapsensa ulkopuoliselle antoi 3 kk (äitiysloman jälkeen) iässä hoitoon. Sorppa vaan, mutta tuollaiset työnarkomaanit, jotka tekevät lapsia, mutta hoidattavat jo pienet vauvat toisilla eivät saa minkäänlaista ymmärrystä minulta. Jos työ on niin tärkeää, että äitiysloman jälkeen pitää palata töihin ja palkata hoitaja lapselle, niin olisit jättänyt lapset tekemättä. 60-luvulla äitien oli pakko mennä töihin, kun lapsi oli aivan vauva, nyt ei.
Ensimmäistä kertaa näissä kotihoidontukiketjuissa joku kertoo, kuinka asia oikeasti on. Eihän lasta tarvitse äidin hoitaa, kunhan ei käytä sitä kunnallista hoitopaikkaa.
Ei siitä hoidosta maksetakaan
' vaan siitä että lapsi ei vie kunnallista päivähoitopaikkaa, joka tulee kaupungillle kalliimaksi kuin kotihoito :) Huomaat sen siitä, että kotihoidontuen saa myös silloin jos lapsen hoitaa vaikka isoäiti, ja äiti itse on töissä.
toisin kuin tapaopiskelija joka ei tee mitään muuta kuin loisii kelan rahoilla kun ei viitsi mennä töihin. Se on niin kivaa leikkiä opiskelijaa ja "kehittää itseään" yhteiskunnan varoilla. Toiset sentään viitsivät hoitaa ne lapsensa itse! Ap ei ole viitsinyt...
niitä kotona hoitaa ja kun joku viitsii pitää sitä yhteiskunnan tukea. Lapsen paras nääs!Vai onko joku tosiaan sitä mieltä, että on lapselle hyväksi joutua 9kk iässä toisten hoteisiin arkipäiviksi?
Minä haluan olla töissä päivät, kyllä se lapsi lapsi kasvaa ihan yhtä hyvin hoitajan kanssa. Ja ihan suoraan sanottuna, kuinka moni muistaa juuri mitään alle 3-vuotiaasta elämästään.
Minä haluan olla töissä päivät, kyllä se lapsi lapsi kasvaa ihan yhtä hyvin hoitajan kanssa. Ja ihan suoraan sanottuna, kuinka moni muistaa juuri mitään alle 3-vuotiaasta elämästään.
Kasvaa juu.....otapa nyt ihan peruspsykan kirja käteen.....Ja yksinkertaistettuna; kyse ei ole aktiivisesta muistamisesta....
Hoitopaikka maksaa paljon enemmän, kuin se kotihoidontuki.
Lisäksi kotihoidetut saa ihan eri lähtökohdan, kun sinun lapsesi.Ilmeisesti teillä niin huono koti, ettet ymmärrä kotihoidon merkitystä.
Niin lapseni ei ole kotihoidettuja, mutta arvostan äitejä, jotka eivät laita lastansa päivähoitoon.
Kasvaa juu.....otapa nyt ihan peruspsykan kirja käteen.....Ja yksinkertaistettuna; kyse ei ole aktiivisesta muistamisesta....
tuoksuinen kotiäiti maripaidassa. Meitä on moneen junaan.
Lisäksi sinä nostat kuitenkin Kelalta tukea. Aivan eri asia olla oman äidin kanssa, kuin vieraan kanssa. Et taida arvostaa lapsen ja äidin suhdetta.
ap haluaa selvästi provosoida, niin siltä varalta että ketjua seuraa joku oikeasti asiasta kiinostunut todettakoon seuraavaa:
Kunnat eivät mitenkään pysty järjestämään päivähoitoa kaikille lapsille. Jos pystyisivätkin, se maksaisi tuon aiemmin mainitun n.1000€/pää.
Kotihoidontuki on "palkinto" siitä ettei päiväkotipaikkaa käytä. Kotihoidontuki on kunnalle huomattavasti halvempi kuin päiväkotilapsi.
Ihmettelen näitä kotihoidotuen vastustajia, kun kitisevät että heidän verorahoistaan maksetaan. Olisiko hauskempaa maksaa sitä veroa vaikka vielä viisi prosenttiyksikköä lisää, että saadaan jokaiselle kylän kakaralle päiväkotipaikka?!
Sitäpaitsi nämä urpot eivät maksa veroja edes sen vertaa, että kustantaisivat OMIEN lastensa päiväkotihoidon:DD
On välttämätöntä yhteiskunnan toiminnan kannalta, että lapsia syntyy ja heidät hoidetaan. Siksi. Jos sinulle on tullut hoitaja kotiin, hänen palkkaansa on tuettu samalla summalla kuin kotiäidin tai -isän työtä. Pieni ei pärjää isossa ryhmässä.