Mielipiteitä tytön nimestä/nimiksi?
Olen miettinyt esikoistyttäreni nimeksi Anna Miita Matildaa. Tuleeko jotain negatiivista mieleen josta häntä saatettais ruveta kiusaamaan? Aluksi mietin Anna Armidaa, mutta äitini tokas, että sehän on se laiva!
Ottaisin myös ilolla vastaan muita ehdotuksia. Jotain perinteistä, mutta jotain jujua siinä tarttis olla! Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (5)
tässä on vielä jokunen kuukausi aikaa päättää... Mites tuo Anna, kuinka yleinen nykyään? Ja kuinkahan paljon siitä voi keksiä pahaa esim. "anna mulle Anna" ja sit on se lehtikin ja kaikkee..? Kun itse olen kuullut omasta Maija nimestäni niin paljon kaikkea poppasta ja mustaa maijaa ym. En varmasti lastani kaikelta kiusaamiselta pysty suojelemaan, mutta senkin haluan ottaa huomioon...
Mitä samantyylisiä muita nimiä keksitte? Itellä ei tuu muuta mieleen kun Aino ja se nimi on jo lähipiiris käytössä...
Anna on kaunis ja perinteinen ja kansainvälinenkin nimi. Eiköhän melkein nimestä kuin nimestä saa väännettyä jotain halutessaan ja onhan Oliviakin lehti ja silti nimi kasvattaa koko ajan suosiotaan :) Joten ainakin tuon lehti-mielleyhtymän jättäisin huomiotta :)
Muita Annan "kaltaisia"
Anni
Ansa
Aina
Asta
Aada
Aava
Aini
Alma
Alva
Alina
Alli
Enna
Inna
Iina
Oona
Unna
Hanna
Janna
Nanna
Enni
Hieman ehkä erilaisia, mutta kuitenkin samanoloisia:
Elsa
Eeva
Eevi
Elma
Elli
Ella
Iida
Elina
Emma
Emmi
Sinna
Senna
Ninna
Henna
Hanne
Jenna
Jenny
Janni
Toi Elsa iski tuolta listalta ihan täysillä :D mutta miltä kuulostaa Elsa Anna Matilda? Tai Anna Elsa Matilda?
Mietin myös sitä Miidaa, mutta tosiaan taitaa tulla liikaa deetä Matildan kanssa. Vaikka eipä toi Matildakaan kolmanneks nimeksi oo lukkoon lyöty vielä... Amandakin vois olla kiva siinä (miehen ehdotus) mut mulle tulee siitä jostain syystä mustalaisnimi mieleen, vaikkei se sitä kai oikeesti ole?
Toi Elsa iski tuolta listalta ihan täysillä :D mutta miltä kuulostaa Elsa Anna Matilda? Tai Anna Elsa Matilda?
Mietin myös sitä Miidaa, mutta tosiaan taitaa tulla liikaa deetä Matildan kanssa. Vaikka eipä toi Matildakaan kolmanneks nimeksi oo lukkoon lyöty vielä... Amandakin vois olla kiva siinä (miehen ehdotus) mut mulle tulee siitä jostain syystä mustalaisnimi mieleen, vaikkei se sitä kai oikeesti ole?
Anna Armiida on aivan ihana!
Onhan esim. Silja ja Mariella myös laivoja..
Anna Miita Matilda on myös kaunis, mutta keskimmäinen nimi ei niin mieleeni, tuo vahvasti mieleen Miitta-tädin.:)
Anna Matilda on todella nätti!
Entä Anna Miida Matilda, onko liikaa deetä?
Äidin kertoman mukaan itselleni on ollut nimivaihtoehtona Anna-Tuuli Armiida. :)