Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*Enskat maanantaina 29.1.*~*~

29.01.2007 |

Viikonlopun löpinät: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9445990&p=&mpage=1&tmode=…

Ja kirpeää pakkas huomenta vaan kaikille sekä mukavaa viikon alkua!

-Mary kp27/28-33 (piinaa... :D)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Pikainen viesti kun ei ole ehtinyt tapahtua paljoakaan viime kirjoitukseni jälkeen! Tulkaahan kertomaan kuulumisia!![/color]

[color=fuchsia]MARY: *bdbdbd*[/color]

[color=blue]BUBUS: Hyvä että täti löysi hyvissä ajoin eikä kierto veny.. Nyt vaan sitten tsemppiä tähän kiertoon! Meidänkin isännällä on vähän samaa kammoa tuosta että ei saisi vauva syntyä ihan loppuvuonna ja kyllähän minäkin sitä oon monesti ajatellut että ei oo kivaa täyttää aivan viimeisenä esim. koululuokalta, mutta nyt kun on useampi kierto yritetty ja vielä häiden takia oli pieni paussi niin ei me kyllä ruveta enää tuon asian takia taukoilemaan vaan se tulee jos tulee loppuvuonna :)[/color]

[color=fuchsia]NELLAMAIJA: Moi! Kiva kun kävit moikkailees! :)[/color]

[color=blue]ON: kp 28/27-31, kai mäkin nyt voisin sanoa jo piinailevani, koska tästä päivästä eteenpäin täti voi tulla koska vaan.. vielä ei oo näkynyt edes tuhrua. Oireita en oo kauheesti ajatellut kun aina tuntuu että oireet on ihan omaa kuvittelua kun täti tulee sit kuitenkin.. Jonkinlaista tai aika kovaakin vihlontaa on silti ollut alamasussa.[/color]

[color=fuchsia]Töiden pariin lähtee hän..[/color]

[color=blue]T. Juli *piinailee Maryn kanssa käsikädessä niinkuin aina*[/color]

Vierailija
2/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Mä olin päättänyt että en suuremmin piinaile kun meillä on ollut tosi vähäistä tuo pupuilu kiireisen kuun ja miehen haluttomuuden takia.. Menin kuitenkin äsken noihin laskureihin ja tuolla normilla 31 päivän kierrolla se sanoo ovulaation olleen pe 19.1 ja muistin just että silloin lauantaina pupuiltiin eli ihan hyvät mahkut on silti..[/color]

[color=blue]Pitääkö täs nyt innostua tosissaan taas piinailemaan..ei kyllä saisi ettei sit taas tipu korkealta ja kovaa..[/color]

[color=fuchsia]T. Juli *the palstaterroristi*[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mitään, mä luulin että oon ainut pastaterroristi!

Juli: Hyvä kun on kerran sittenkin jotain miksi piinailla! :) Eihän sitä koskaan tiedä ;) Vähän sama täällä että huomisesta eteenpäin tättärä voi saapua päivänä minä hyvänsä, viimeistään perjantaina. Millonkas aattelit testailla, vai jaksatko piinailla testaamatta? Ite kattelin kalenteria ja ajattelinpa jo torstaina testailla :)

Voi kun tuolla ulkona on kylymä! Ihan naamaa kipristelee... :)

Argh tätä piinaa, ei kyllä yhtään malttais... kävelin tänään apteekin ohi ja ajatuksissa jo kävi piipahtaa siellä vaan onneksi maltoin mieleni! :)

Illemmalla tulen varmaan takaisin viemään palstatilaa ;)

Siihen asti, vilkutuksia! Ja tulkaa nyt kaikki enskat ilmottelemaan itsestänne!

-Mary

Vierailija
4/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Tää konttorityö on siinä mieles paha että tulee aina " vaivihkaa" vauvailtua etenkin näin piinailun aikaan kun vauvajutut on niin vahvana ajatuksissa :)[/color]

[color=blue]Mary: En oo testaamista oikein vielä ajatellutkaan, niin varmana pidän että täti tulee torstaina. Kai sitä vois perjantaina tai lauantaina testata jos ei tätiä näy. Mulla on yksi apteekin raskaustesti ollut jemmassa kotona jo viime vuoden keväältä asti :)[/color]

[color=fuchsia]Loppuviikolla pitäisi mennä hakemaan hoitopöytä joka just ostettiin mun veljeltä kun ne ei sitä enää tarvitse ja myyvät pois muuton takia.. Vauvasta ei tietoakaan mutta valmiina on jo hoitopöytä, parit äitiyshousut ja yksi body. Onkos muilla valmiina jo vauvalle juttuja? Ei kyllä saisi noin paljon ostella jos ei sitten vauvaa tuukaan niin on ihan turhia. No eiköhän se joskus, näin uskon![/color]

[color=blue]Nyt tämä palstaterroristi koittaa tehdä jotain töitäkin.. Kyllä tää piinailu on sit vaan mukavaa, eiks ni Mary *bdbdbd*[/color]

[color=fuchsia]T. Juli, joka tekee ensikoiden päivästä ihan sini-fuksian värisen :)[/color]

Vierailija
5/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Ulkona on sitten aivan mahtava sää :) Teki kyllä tosi hyvää käydä koiran kanssa lenkkeilemässä. Nyt jaksaa sitten hetken aikaa pakkailla.

Piti tulla välillä terrorisoimaan, ettei juli ja Mary ihan kahdestaan koko pinoo täytä :) vaikka mukaavaahan sitä on lukea pitkiä pinoja. Kauheesti tsemppiä Ja *bd* teille piinailijoille :) Ottakaahan nyt molemmat ne plussat.

mä lähden tyhjentämään kaappeja, palaan sitten paremmin kommentoimaan..

-Sara-Maria-

Vierailija
6/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas on muutama laatikko täytetty. Onneks on vielä muutama päivä aikaa pakkailla.

Nellamaija: moi, kiva ku välillä käyt näyttäytymässä :)

marge: no voi mitä uutisia. jää toki tänne meidän seuraan kirjottelemaan, mielellään me sut täällä pidetään :)

rouvavauva: pahoittelut negasta, mutta toivoahan on niin kauan kunnes tätskä saapuu.

marzulle tsemppiä piinailuun :) *bd*

bubus: pahoittelut tädin saapumisesta. jos päädytte muutaman kuukauden odottamaan niin eiköhän se aika nopeesti mene ohi. Meillä on nimittäin miehellä ollut samanlaisia mietteitä, et ei loppuvuoden lasta. Kai me sitten hiukan taukoa oikein yrittämisestä tässä pidetään. Musta kanssa tuntuu, toisaalta pitkältä ajalta odottaa tää muutama kuukausi, mutta onneks noi muuttopuuhat vie aikaa ja sisustusjutut pyörii enemmän mielessä. Tauon pitäminenkin tuntuu toisaalta typerältä ku ei tiedä että kuinka nopeesti sen jälkeen sitten raskautuu.

Katalle tsemppiä sinne töiden ja koulun pariin.

Mary Ja Juli *bd*

nyt tämä enska lähtee taas jatkamaan pakkauspuuhia

Vilkutuksia enskoille

-Sara-Maria kp4/30-42-

Vierailija
7/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Sää on kyllä ollut aivan mahtava aurinko paistanut ja pakkastakin vielä ihan siedettävästi. Ulkoiltua on tullut joten palstailukin on vähän tässä taas jäänyt.

Hyviä uutisiakin löytyi eli [b]Hermione[/b] oikein kovasti onnea +++++++++:sta. Tarratöppösiä ja vauvaliimaa matkaan mukaan!!

Piinailijoita on ainakin Juli, Mary ja Saikku kovasti täällä on peukut pystyssä ja plussa pöllytystä lähettelen tietysti myös!!

Sara-Maria: pakkaus intoa! Pakkaaminen on kyllä tylsää mutta uuden kodin sisustaminen on sitten paljon mukavampaa homaa =)

Nega pahoitelut Dizkulle, rouvavauvalle ja katalle jospa ne vielä kuitenkin muuttuisi bdbdbd

Marzu: Myöhästyneet synttäri onnittelu! Piinailua sielläkin joten bdbdbd

Marge: pahoittelut ja ((voima halaus)) gynen uutisista. Onneksi on kuitenkin vielä vaihtoehtoja! Tulehan kertomaan miten hommat etenee.

Pahoitelut kaikille tädin löytäneille ja tsemppiä uuteen yritykseen.

ON: kp18-35/40 ja ovistikuttelut jatkuu! Oikealla puolella on ollut kunnon tuntemuksia lauantaista lähtien ¿säteili¿ melkein lonkaan asti ja oli suorastaan linkattava. Näin vahvoja tuntemuksia ei kyllä aiemmin ole ollut mutta saa nyt nähdä tuleeko plussa tikkuun asti! Lakanoita täytyisi yrittää ehtiä pöllytellä! Ja ensi viikon tiistaina olisi se ensikäyntiaika väestöliittoon¿¿hirvittää ja jännittä!!

Varattiin tänään viikon kesäloma matka islantiin =D. Olen tosi innoissani vaikka melko kallis maa onkin sillä se on ollut haaveena jo pitkään!

Onko muilla enskoilla jonkinlaisia matka suunnitelmia? Agualla taisi olla ainakin =)

-hapö-

Vierailija
8/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan malta pysyä poissa :D

Juli: Jaa, töistä kirjottelit! ;) Mäkin olin kesällä toimistohommissa ja arvaa vaan täytinkö enskapalstalla tilaa :D Sulla oli oikeen hoitopöytääkin jo valmiina tulevalle vauvalle. Mä en oo nyt mitään viittiny ostella, mutta sillon kun yritys alkoi niin ostin jo valmiiksi raskauspäiväkirjan (ihanat kuvitukset ja joka viikon kohdalla näkee, mikä kehitysvaihe menossa) ihan vaan että onpahan sitten heti valmiina, kun plussaa :) Kerran vahingossa ostin hameen, joka oli ihana ja se olikin äitiyshame! :) Muuten ei sitten mitään erikoista olekaan... itelläni olen säilönyt sängyn yläpuolella pidettävää ¿prinsessaverhoa¿, jos joskus sattuisi prinsessa tähän maailmaan tupsahtamaan...! Kyllä tää piinailu on ihmeellistä, ja se, miten näihin aikoihin alkaa kutkuttamaan niin että ei meinaa täältä palstailemasta poissa pysyä :) Niin, ja nuo sun värikkäät tekstit on vaan kivoja, itekin haluaisin osata (ei jaksa laiskana opetella..) :)

Kiitos Sara-Marialle peukutuksista! Tsemppiä sinne paljon muuttopuuhien kanssa!

Hapölle kanssa kiitokset plussapöllytyksistä ja peukutuksista *sieppaa plussapölyt tänne* Voi että kun kuulostaa ihanalta tuo Islannin matka! Mäkin niin haluaisin jonnekin matkalle, mutta viime vuonna olin Belgiassa ja just tulin Amerikoista, ettei kukkaro kestä ainaista matkustelua:) Peukkuja sinne ovisbongailuun ja pupuiluintoa!

Omaa napaa sen verran että voi vimpe kun tänään aamulla teki oikeen pahaa mennä keittämään aamukahvit ilman rintaliivejä. Ihan sattu niin että hui! :) Toiveikkaana taas tähän aikaan kuusta! Torstaina testailen senkin takia, että en tiedä noista masennuslääkkeistä, josko ne sopivat raskautta yrittäessä/raskaana olevalle ja perjantaina aamulla on kontrollikäynti lääkärille... Joten jos testiin tulee plussa (ja muutenkin) osaan kertoa tilanteesta, viimeksi kun ei heti tullut mainittua.

-Mary kp27/28-32 (ennen olin kirjoittanut 28-33, mutta tajusin, että viimeksihän tättärä saapui kp33, joten kiertohan on silloin ollut se 32... tyhmä minä!)

Missäs kaikki muut luuraa? Vilkutuksia!

Vierailija
9/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tullutkaan enää vkloppuna turinoimaan, vaikka lupasin¿Jotenkin välillä tuntuu siltä, että tarvii ottaa etäisyyttä taas koko touhuun, mutta sitten kuitenkin teidän turinat ja tuki houkuttaa ja antaa voimaa!

Kuinkas siellä Hermione voidaan? Joko plussan on ymmärtänyt? Kävinkin jo kirjoittelemassa tuonne l-puolelle, mutta rupes ahdistamaan aika lailla¿Katsotaan mitä tästä nyt tulee!

Kiitos Elviira sinullekin! Toivotaan tosiaan, että tästä olisi jotain apuja, eikä suurempia hoitoja tarvisi ja lääkäri tosiaan sanoi, että luomukin voi yllättää, mutta sitä ei kukaan tiedä, että meneekö vuosi vai 10¿

Kiitos KaTa tsempistä! Pahoittelut sinne negasta¿Pettyminen ottaa aina koville!

Marzulle myöhästyneet synttärionnittelut! Ja siellä taidetaan elellä kohta piinaa, bdbd =)

Saikulle, MaryRoselle ja Julille pidän peukut pystyssä, josko jotain tapahtuisi bdbd ;)

Rouvavauva, kiitos peukutuksista =) Se lämmittää aina, kun joku muistaa! Kirjoittelinkin tohon ylemmäksi, että viestiä laitoin, mutta jotenkin se tuntui niin lopulliselta¿Ahdistus iski! Täällä kun on niin ihana porukka ja kotoisaa olla, ottaa aika koville tutustua taas muihin¿Vaikka tosin tietoa sieltä varmasti löytyykin¿Vaikeaa! Mikäs siellä on muuten tilanne?

Sara-Marialle paljon voimia muuttopuuhiin, ei kyllä käy kateeksi ;) Ja mielellänihän minä teidän kanssa olen!

Hapö, kiitos halituksista! Jopas se aika meni nopsaa, kun vasta muistan, että aikaa varailitte! Tämä elämä taitaa mennä kahden viikon jaksoissa, ainakin minulla, siksi en taida päästä uusien kuukausien kyytiin! Mutta nyt jännätään, jos se käynti olisikin turha ;) Täällä matkakuume on kova! Mietittiin matkaa jo keväälle, mutta sitten tulikin muuta ja päätimme, että kesällä lähdetään. Kohde on auki, katsotaan¿Miehuus itse asiassa sanoi, että pitää elämässä olla muutakin ajateltavaa¿=)

Vilkutuksia Nellamaijalle, Dajmille ja Nuutille!

++++tuulia kaikille!

Vierailija
11/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piinaillaan. ).(-status, kp 30/27-29 ja pari negaa testattu nyt netistä ostetuilla liuskatesteillä. Kuukautisia siis odotellaan, mutta ostinpa Aconin herkän testin. Jos ei kuukautisia kuulu, saatan huomenna tai ylihuomenna testata. Katsotaan, kuinka pitkään maltan odotella. :p

-marge-: Lomamatkan suunnittelu on aina niin ihanaa, pitäisi itsekin alkaa suunnitella, mitä tekisi kesälomalla. Ja yksi talviloma vielä suunnittelematta.

MaryRose: bdbd

häpo2: Teillä onkin mielenkiintoinen kesälomakohde. Toivottavasti ovis löytyy. bd

Sara-Maria: Mitäs varten pakkailet? Oonko mä missannut taas jotain?

Juliaana-82: bdbd

Vierailija
12/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt pinoja lukea sen enempaa....

Margelle piti tulla vaan lahettelemaan haleja ja jaksuja...saa taalla vk-puolellakin hillua vaikka vahan laaketiedetta tarvitsisitkin...ei taa ole mikaan luomu-enskojen palsta...kirjoittelet tanne niin paljon kuin huvittaa.

Julille ja Marylle bdbdbdbd...piinaa

Hapolle tsemia ekaan meetinkiin...viele ehditte peittoja heilutella antaumuksella ennen ens viikkoa!

Sara-Marialle, Marzulle ja Bubukselle myos vilkutuksia.

ON: tati tekee tuloaan mita ilmeisimmin, valilla tuhruttaa.

Ajattelin kokeilla niita ovistikkuja nyt sitten. Kysymys niihin tutustuneille: Oliks ovis tikkujen mukaan silloin kuin luulitte vai tuliko se yllatyksena?

Jarkkasin muuten kaverille Baby Showerit lauantaina. Saa esikoisensa maaliskuun alussa. Niilla tarppas heti tokata kierrosta, eika ne tieda meidan yrityksesta mitaan. Teki valilla aika tiukkaa kun kaikki oli koko ajan kyselemassa milloin meille tulee vauva....ma oon kuulemma seuraavaksi vuorossa, ja pitais pitaa kiiretta kun 30 tulee taytee tana vuonna. Auts! Onneks pystyin kylla nauttimaan kaverin kaikista lahjoista ja onnesta. Se oli tosi tyytyvainen kutsuihin ja jarkaa kuulemma mulle sit vauvakutsut kun oon raskaana:) Muistan vaan silloin kun rupesin suunnittelemaan kutsuja ajattelin etta olisin jo n. 4 kk raskaana kutsujen aikaan. noh...ei kai taa elama mene aina niin kuin on suunitellut.

Toivottavasti teille on aikaa kertoa tikuttelu kokemuksista.

Vilkutukset ihkuille enskoille

Halitus plussasadetyksin :

nuuttis

Vierailija
13/13 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa napaa.. Kävin tänään gynellä ja kaikki hyvin :) Lääkäri ultrasi ja kohtu, kohdun limakalvo ja munikset olivat normaalit. Vasemmassa munasarjassa näkyi iso follikkeli, joka pian puhkeaa. Jeejee. Tiputteluvuodosta ei kuulemma tarvitse olla huolissaan, eikä syytä kannata tarkemmin tässä vaiheessa tutkia. Se on luultavasti hormoniperäistä, eikä sen pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Kun vuosi tulee täyteen, voidaan tutkia, jos ei raskaus ole alkanut, mutta mun kohdalla kuulemma raskaus on hyvin todennäköinen. Tästä lystistä sai maksaa itsensä kipeäksi, mutta oman mielenrauhan vuoksi kannatti. Miehelle (ja itselleni) lupailin, että enää en tuhlaa rahoja ja osta ovis- tai raskaustestejä. Yksi raskaustesti on varastossa ja sen pitäis riittää. Tässä vaiheessa kiertoa on helppo luvata :) Nyt siis kp 14/28-31.

Rouvavauva, Juli, Mary ja muut piinailijat: Plussapöllytystä.

Sara-Maria ja Bubus ainakin olitte miettineet, että loppuvuonna ei olisi hyvä aika lapsen syntyä. Mä olen syntynyt joulukuussa ja oon pikkasen eri mieltä asiasta! Koulussa olin aina tyytyväinen, että olin loppuvuodesta syntynyt. Mä olin ala-asteella luokan pisimpiä ja olisin ollut tosi pitkä, jos olisin ollut alkuvuodesta syntynyt siis lähes vuoden vanhempi kuin nuorimmat luokkakaverit. Muutenkin musta oli kiva olla luokan nuorimpia. Kohotti itsetuntoa, kun pärjäs koulussa, vaikka oli muita nuorempi. Jos taas olis ollut luokan vanhin, niin olis ollut kovia paineita pärjätä. Nää nyt ehkä oli vaan mun selviytymiskeinoja, mut poitti on siinä, et loppuvuosi on ihan yhtä hyvä aika syntyä kuin muutkin ajat vuodessa. Baariin ei mulla ollut aikoinaan mikään kiire, mut ehtiihän siellä varmasti käymään ihan tarpeeksi loppuvuoden lapsetkin. Itse olisin hyvin onnellinen, jos oma vauva syntyis loppuvuodesta. Se aika elämässä, jolloin syntymäaika vaikuttaa, on loppujen lopuksi aika lyhyt.

Hapö: Peittojen pöllytykseen intoa! Islanti kuulostaa ihanalta matkakohteelta. Meillä ei ole ainakaan vielä mitään matkasuunnitelmia kesäksi. Ehtiihän tässä vielä suunnitella, eikä työpaikalla ole vielä loma-ajankohdista neuvoteltu. Kaikki ei voi olla samaan aikaan lomalla ja yleensä lomista on ollut aika kova vääntö.

Nuutti: Mä kans yritykseen ryhtyessä luulin, et heti tärppää ja eka täti olikin pahin. Nyt tähän alkaa valitettavasti jo tottua. Vauva tulee, kun on sen aika. Siihen on vaan tyydyttävä. Ehkä tätä kuumeiluaikaakin vielä joskus muistellaan yhtenä elämän hienona jaksona, johon kuului palstailua, piinailua ja lopulta kauan odotettu plussa.

Hyvää yötä kaikille!

-Elviira