Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitsuja/lääkäreitä paikalla?

Vierailija
06.03.2011 |

Mieheni alkoi perjantai-iltana valittelemaan vasenta alavatsaansa. Kipu on ajan myötä pahentunut niin, ettei hän pääse esim nojatuolista ilman apua ylös, ellei kierähdä lattialle. Kaikenlainen jännittäminen tekee huudosta päätellen tosi kipeää. Ei suostu lääkäriin, sanoo vain, että vatsalihakset krampissa. Ei ole tehnyt mitään raskasta pariin viikkoon. Miten tuota oloa helpottaisi, parasta tuntuu olevan kun hän vain seisoo paikallaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpisuoli on tosiaan oikealla puolella. Kova akuuttivatsakipu vaatii kiireellistä hoitoa AINA.

Terv. sh

Vierailija
22/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myöskin olla joillain henkilöillä väärällä puolella. Suoli voi myöskin liikkua ja siirtyä toiselle puolelle. Näin kävi naapurille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpisuoli on tosiaan oikealla puolella. Kova akuuttivatsakipu vaatii kiireellistä hoitoa AINA.

Terv. sh

Joskus harvoin näkee sellaisiakin kummallisuuksia, kuin vas. puolella oleva umppari! Mun miehellä oli oik. puolella oleva umppri, mutta kun se tulehtui oli kipu käytännössä vasemmalla ja alavatsalla. Lääkärit sitä pohti ja mietti mikä voisi olla vikana pari vuorokautta, kunnes lopulta leikkasivat ja viimetipassa ennen puhkeamista saivat kaivettua ulos... Itse olin epäillyt umpparia ja sanonutkin sen jo kättelyssä miestä päivystykseen viedessäni. Kivutkaan eivät vielä siinä vaiheessa olleet kovin kamalat, niiden perusteella ei kaikki edes olisi hakeutuneet hoitoon...

Se se teettää kun hoitsu on kotona tarkkana!

Vierailija
24/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyi kuitenkin suoliliepeen imusolmukkeen tulehdus. Umppari poistettiin kuitenkin, kun kerran viilto tehtiin.

Vierailija
25/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt nuo kolme valvottua yötä kostautuvat, soitin miehelle ruokatunnin aluksi ja sieltä vastasi isompi lapsista, isä nukkuu...

Pyysin herättämään ja kun sain luurin päähän, annoin tulla oikein kunnon saarnan kuulustelun lomassa. Eli sillä on vasen alavatsa edelleen kipeä, lihaksia jännitettäessä kipu voimistuu. Lisäksi lämpöä on 37,2 ja virtsatietulehdus-oireita, eli pissattaa mutta mitään ei tule.

Mitä ihmettä tämän kanssa tekisi, uskallanko olla iltapäivää edes töissä.

Vierailija
26/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei suostu lähtemään niin lähdet töistä viemään sen sinne.

Raahat sen vaikka korvista.

Tuo ei kuullosta hyvältä.

Vierailija
27/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuosta mies vielä itse herää lääkäriin menoon, niin anna olla. Saatko lapset johonkin toiseen paikkaan iltapäiväksi? Kuolkoon sinne sohvalle rauhassa, kun ei itse tilaansa tajua.

Vierailija
28/30 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuosta mies vielä itse herää lääkäriin menoon, niin anna olla. Saatko lapset johonkin toiseen paikkaan iltapäiväksi? Kuolkoon sinne sohvalle rauhassa, kun ei itse tilaansa tajua.

Jos ihminen ei itse tajua tilaansa, pitää se kyllä hoitoon viedä vaikka väkisin. Varsinkin jos on työssäkäyvä perheellinen. Ja parisuhdekin näyttää olevan ainakin jonkinlaisella tolalla kun vaimo miehensä terveydestä näin huolehtii.

olet ilmeisesti sinkku?

Vierailija
29/30 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2011 klo 09:06"]TESTI:

1. Onko kakkan tulo loppunut?

2. onko virtatietulehdusmaisia oireita?

3. Paheneeko kipu jos vatsaa painaa sormella?

4. Kun jännittää vatsalihaksia, paheneeko kipu?

5. Onko kuumetta tai edes lämpöä?

Jos kolmeen tuli kyllä, niin vastaanotolle ja heti. Vaikka lapset mukana. Paksusuolen puhkeaminen johtaa ummparimaiseen kaaokseen vatsassa, kun suolen pöpöt pääsevät jylläämään muualle. Siinä on hengenlähtö lähellä. Jos vain 3 ja 4 ovat kyllä, voi olla myös tosiaan lihaskipua, siihen auttaa lepo.

Nyt terve järki käteen. Pahimmillaan ovat hautajaiset ennen pääsiäistä ja joka tapauksessa maaliskuun aikana työnteko on vähän niin ja näin, riippuen, tarvitaanko kirurgia vai auttavatko antibiootit.
[/quote]

Kakka taipuu: kakan

Vierailija
30/30 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2