Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raittius pitäisi aina pystyä perustelemaan?

Vierailija
06.03.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisista ympyröistäsi. Minusta on aika moukkaa sakkia, jos jonkun raittiutta taivastellaan ja naureskellaan!

Itse kulutan melko reippaasti alkoholia, mutta välillä olen ollut ihan juomattakin. Miten milloinkin. Koskaan en ole joutunut sitä kummemmin selittämään. Riittää, kun sanon, että nyt minä olen vesilinjalla.

Vierailija
2/8 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee, olet väärässä seurassa. Jotkut idiootit haukkuvat raittiita tylsiksi ym.

Nykänen sanoi hyvin sen ehkä join -juttunsa. Se on ihan totta, mitä väliä toisten juomisella tai juomattomuudella, jos ei ole kyse läheisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää jotenkin perustella. Miksi sitä, tai yhtään sen enempää alkoholinkäyttöäkään, pitäisi perustella.

Mun tuttavapiirissä absolutistien perusteet, jos ne on tulleet puheeksi ovat suurimmalla osalla En tykkää tai ei huvita. Ja suosikkinani täysin ei-perusteleva perustelu: En käytä.

Vierailija
4/8 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raittiit ihmiset on tappavan tylsiä eikä kukaan normaali ihminen halua viettää aikaa sellasessa seurassa. kyselen ja tuputan niin eivätpä tule tiukkapipot enää mun pöytään tunnelmaa pilaamaan toista kertaa

Vierailija
5/8 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raittiit ihmiset on tappavan tylsiä eikä kukaan normaali ihminen halua viettää aikaa sellasessa seurassa. kyselen ja tuputan niin eivätpä tule tiukkapipot enää mun pöytään tunnelmaa pilaamaan toista kertaa

nyt ihan allekirjoita koko tekstiä.

En minäkään nyt usein juo, mutta juon kuitenkin. Siskoni on täysin absolutisti ja yleensä raahautuu mukana baariin ja sitten valittaa kuinka menee hermot kännisiin.

Yksi kaverini on melkein samanlainen. Juo ehkä kerran kaksi vuodessa ja niinä kertoina kun lähtee meidän mukana baariin, valittaa kuinka kaikki juovat ihan liikaa.

Ihan oikeasti, vähemmästäkin lähtee fiilikset enkä yhtään ihmettele, miksi nämä jäävät aina ulkopuolelle. Osaisivat edes pitää suunsa kiinni niin olisi hienoa...

Vierailija
6/8 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännisiä juttuja... Mutta juon itse ja ihailen sellaisia jotka ovat vain päättäneet olla juomatta. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu todella vahvasti alkoholin nauttiminen. Siksi sitä juomattomuutta "ihmetellään".

Vierailija
7/8 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ihmettele jos vanhemmat vetää kaljaa aina viikonloput ja muutenkin.

Mut annas olla jos et juo, saat olla selittelemässä ummet ja lammet.

Mä en ole absolutisti, mut todella harvoin juon. En koe siihen mitään tarvetta, osaan pitää hauskaa ilman viinaakin ja en maris muiden juomista.

Vierailija
8/8 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutunut puolustelemaan vähäistä alkoholinkäyttöäni.

Saksassa asuessani lähdin viettämään iltaa muutamien työkavereiden kanssa.

Yksi Valkovenäläinen nainen alkoi illan mittaan hirveästi motkottamaan siitä, että join vain yhden lasillisen viiniä. Häntä 'liian vähäinen' juomiseni vaivasi ihmeellisen paljon. Monta kertaa sanoi mm. 'meillä muilla on näin monta tyhjää lasia, miksi sinulla ei ole'?

Kukaan muu ei sentään ihmetellyt 'juomattomuuttani'.

Sellaisten porukoiden kanssa, joilla on tapana tarjota kierroksia, haen omalla vuorollani juomat muille ja otan itse vettä, tai sitten tarjoan ensimmäisen kierroksen. Niissäkään tilanteissa ei kukaan ole vetänyt herneitä nenäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi