Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyystesti apuja!

Vierailija
06.03.2011 |

Lyhyesti tilanne... avopuolisollani todettiin hyvin huonot siittiöt ja kysta kiveksessä, luultavasti myöskin suonikohjuja (lapsettomuushoidoissa siis olemme) ja tämän vuoksi on tullut mieleen sellainen asia että onko mahdollisesti mieheni edellisestä suhteesta saamansa lapsi oikeasti hänen (1,5v). Mieheni kanssa olemme tästä jutelleet ja hän myös itse epäilee tätä mahdollista isyyttään. Hän kun oli lapsen alulle saamisen aikoihin reissutöissä ja siis aina vaan 1-2 yötä viikossa kotona. Ja mikäli siittiöt ovat olleet tuolloinkin niin huonot, niin olisi aikamoinen ihme jos raskaus niillä alkaisi. Myöskin hänen exänsä "luonne" on antanut aihetta näille epäilyille....

Eli asiaan. Miten tässä nyt pitäisi toimia? Onko normaali terveyskeskuksessa mahdollista otattaa isyystestiä? Ja paljonko se maksaa? Noita netin isyystestejä ei viittis tilata kun ovat aika hinnakkaita :/

Kiitos jos joku osaa vastata!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkkinen tilanne teillä. en oikeastaan osaa auttaa mutta LUULEN että terveyskeskuksessa sen voisi ottaa ihan verinäytteestä.

Vierailija
2/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ottaa, labra paikalla ja täytyy olla lääkäri toteamassa asia

et maksa mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
4/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille soittoaika ja siltä lähete labraan

Vierailija
5/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nettitesti ois paras,äkkiähän se itsensä takas maksaa jos mies pääsee isyydestään eroon.Ei tartte maksaa elareita yms.Asian kans ei kannata aikailla,lapsen ollessa noin nuori isyys voidaan purkaa ilman suurempia oikeudenkäyntejä.JOs exä on huijannut eli tietää kenen lapsi on miehesi ei joudu maksaan kuluja.

Vierailija
6/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos miehesi, ilmeisestikin, on tunnustanut lapsen jo aikaisemmin? silloinhan hän joutuu ne testit ite maksamaan, kunta ei enää maksa, olis maksanu jos ennen tunnustusta ois haluttu testit. näin minä olen käsittäny.

Vierailija
7/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi pitää olla myös äidin lupa.

Nettitestit maksaa halvimmillaan 250 e, TK-testi yli 500 euroa. Nettitestiin et tarvitse lupia äidiltä. Näytteeseen riittää lapsen DNA-näyte ja isän DNA-näyte (ei siis vertakaan tarvita).

Vierailija
8/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain lakikiemuroitakin voi olla, jos isyys on aikoinaan tunnustettu ja paperit allekirjoitettu. Kannattaa ottaa selvää kuinka asiassa edetään ja miten mahdollinen isyyden purku toteutetaan ja onko se "isän" ja lapsen edun mukaista? Haluaisiko mies nyt totaalisesti jättää lapsen taaksensa jos ei biologista sidettä ole?? Vai jatkaako isän roolissa tietäen kuitenkin totuuden?

Nämä on isoja asioita ja kannattaa miettiä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja jo etukäteen ja mitenkä ne tulisivat elämäänne vaikuttamaan. Ymmärtääkseni tässä asiassa pitää kuitenkin toimia ennen kuin lapsi täyttää 5v.? Joku palstan lakioppinut osaa varmaan kertoa paremmin... Ottakaa vaikka lastenvalvojaan yhteyttä, että kuinka tässä tulisi toimia.. ja tuskin pystytte äidin selän takana tutkimuksia teetättämään.

Vierailija
9/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "hyvä" mies sulla jos tosiaan tarkoituksena on päästä isyydestä eroon..Niin ja sullehan toi ei ap kuulu millään tavalla, anna miehen hoitaa itse asia äläkä sinä täysin ulkopuolisena sotkeennu.

Tosin en tiedä paljonko lapsen elämään oikeasti olisi vaikutusta vaikka isä hänen elämästään häipyisikin, sen verran säälittävältä kuulostaa, että 1,5-vuotiaan lapsen vanhemmat eivät enää ole edes yhdessä ja isällä uusi kierroksessa..

No, onnea matkaan ja valitsemallenne tielle!:)

Vierailija
10/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "hyvä" mies sulla jos tosiaan tarkoituksena on päästä isyydestä eroon..Niin ja sullehan toi ei ap kuulu millään tavalla, anna miehen hoitaa itse asia äläkä sinä täysin ulkopuolisena sotkeennu.

Vierailija
11/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsi voi olla ihan hyvin sen sun miehes.Kystat tulee ja menee niitä on ollu mulla itselläkin.Eihän siihen tarvita kuin yksi ainoa siittiö!!

Vierailija
12/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "hyvä" mies sulla jos tosiaan tarkoituksena on päästä isyydestä eroon

vaikka ei haluaisikaan elättää toisen lasta.

Pystytkö yhtään kuvittelemaan tilannetta, jossa paljastuu, että puoliso on pettänyt ja että oma lapsi ei olekaan oma?!?

Vierailija
13/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden kanssa ollaan jo lapsettomuushoidoissa ja edellinen ns. lapsi olisi 1,5 v. Siinä on pitänyt hypätä uuden kelkkaan jo heti, kun edellinen testi on näyttänyt plussaa ja kummasti on lapsi innostus nostanut päätään uuden rouvan kanssa heti, mutta entinen ei kiinnosta.??

Vierailija
14/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden kanssa ollaan jo lapsettomuushoidoissa ja edellinen ns. lapsi olisi 1,5 v. Siinä on pitänyt hypätä uuden kelkkaan jo heti, kun edellinen testi on näyttänyt plussaa ja kummasti on lapsi innostus nostanut päätään uuden rouvan kanssa heti, mutta entinen ei kiinnosta.??

Vuoden yrittämisen jälkeenhän pääsee lapsettomuustutkimuksiin. Eli ovat yrittäneet siitä kun eka lapsi on ollut puolivuotias. Eli 1 v 3 kk edellisen alullepanemisen jälkeen. Ja jos ex on pettänytkin (?) ei ole hirmu ihme että sellaisen jättää raskausaikana...

Vierailija
15/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että tuosta lapsen iästä nousee täällä kohu, mutta lynkatkaa vaan! Selvennän nyt kuitenkin asiaa mikäli jotain kiinnostaa.... Joo heidän lapsensa oli 3 kuukautta kun he erosivat. Ero oli kyllä suunnitteilla jo paljon aiemmin. Naisella todella vakavat mielenterveysongelmat. Ja nainen itse sanonut ettei halunnut kuin lapsen, ei siis miestä.. No eihän kukaan mies tuommosta kestä. Mies erosi ja rupesi olemaan minun kanssani. Olen tuntenut mieheni jo vuodesta 2008, olemme olleet hyviä kavereita ja nyt tuli tammikuussa 1v täyteen yhteistä eloa. Se syy miksi olemme lapsettomuus hoidoissa on se että minulla on todettu "vika" _jo aiemmin_ ja en voi saada normaalisti lapsia. Sen takia olemme siis jo nyt hoidoissa.

Ja missään nimessä ei mieheni halua lapsesta päästä eroon, rakastaa sitä jne. Mutta täytyyhän se nyt hyvänen aika tietää onko hän oikeasti isä vai ei. Ja minä en tähän asiaan "tuppaudu mukaan", mutta pitäähän minun tukea miestäni vaikeassa asiassa.

Eikä myöskään ole tarkoitus salata exältä tätä testiä, kun jostain syystä täällä nyt niin luullaan...

Mutta hyvä kun tänne tuli muutama asiallinen vastaus. Ja siitä oli paljon apua!

Vierailija
16/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollaan oltu yhessä noin 1 vuosi. tammikuussa tuli täyteen.. tuotako tarkoitit?

Vierailija
17/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tarkoitus on virallisesti todistaa tai evätä isyys, niin on mentävä terveysasemalle (tai missä niitä testejä nyt otetaankin). Lastenvalvoja varmasti osaa auttaa. Jos on noin vahva epäilys niin kyllä asia kannattaa selvittää, kalvaahan se muuten koko loppuiän. Mutta sääliksi käy lapsukaista :(

Vierailija
18/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tarkotus ei ole mitenkään virallisesti evätä isyyttää tms. mutta tottakai mieheni haluaa tommosen noin vakavan asian tietää. Todella huonot simpat+ 4-8 yötä kotona kuukaudessa ja vielä mielenterveysongelmainen ex jolla on ollu aikoinaan tapana jakaa jokapaikassa.

Kyllä se nyt vaan on minun mielestä enemmän kun ymmärrettävää että haluaa tietää, onko koskaan edes tullu isäks. Se on aika iso osa miehisyyttä...

Vierailija
19/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän mieluummin miettiä yksinhuoltajuuden hakemista miehelles, koskien siis tätä lasta?ja unohtaa hoidot? jos lapsen äiti on niin mielenterveysongelmainen kuin väität ja jakaa ja ja ja .... ja miehes rakastaa lastaan??? :D

Vierailija
20/24 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..UUDEN eukon kanssa jo pykätään uutta ja kohta,kun tedän mukelo on vuoden vanha , uuden kanssa pykätää uutta jne,,, hamaan tappiin. Voi tsiisus!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä