G: Teinienne tempaukset
Meillä joi kunnon kännit (ei olisi kiltistä tytöstä uskottu) ja oksenteli kylillä. Tuli aika avuton ja epäonnistunut olo.
Kommentit (50)
teini meni ja otti ja sairastu anoreksiaan=(
Ryyppäis, varastelis, huorais ja rälläis mieluummin kuin, että tappaa ittensä nälkään.
kännäyskerrasta voi paljoa sanoa lapsen menestymisestä elämässä tai siitä, millainen vanhempi on ollut. Vain suurilla linjoilla on todellista merkitystä.
Meillä oli melko tiukka kuri kotona ja mua varmasti on aina pidetty kilttinä tyttönä. En ole tuonut poikia kotiin, kaveripiiri on ollut hyvin kunnollista ja koulussa meni aina ihan hyvin. Opiskelin itseni lakimieheksi, perustin oman menestyvän yrityksen, menin hyvän miehen kanssa naimisiin ja sain ihania lapsia. Ja silti olen vetänyt nuoruudessa melko monet örvellyskännit, varastellut, mennyt alaikäisenä väärillä papereilla baariin ja riekkunut päissäni kylillä. Olen vaan ollut niin taitava salaamaan kaiken, ettei vanhemillani ole tänäkään päivänä mitään hajua nuoruuteni kokeiluista.
Eikö elämä olekin hassua, sitä murrosikäisen nuoren vanhempana näkee, onnistuiko kasvatus vai ei.
Typerin lause mitä olen pitkään aikaan kuullut. Huh huh:) Kai tuo lause oli provo..toivottavasti!
Vanhempien lapsistaan välittäminen näkyy siinä, että lapset uskaltavat menestyä elämässä, käydä koulunsa kunnolla ja hyväksyä sen, että elämä on elämisen arvoista, vaikka ei huoraa ja varasta.
näpistelystä.
Ja 16-vuotiaana röökistä.
Näistä on selvitty ja olen tehnyt selväksi, että moista en suvaitse.
Juonut ei ole - täyttää tänä vuonna 17.
Sitä ekaa känniä odotellessa...
Poliisi soitti ja kysyi mitä tehdään teinin kanssa? haetaako vai laittaako ne taksiin? sanoin että laittakaa taksiin ja maksoin siitä kyydistä sitten 40 euroa. Teini siis humalassa ja alaikäinen.
Pidin pikku saarnan ja käskin mennä huoneeseensa, ajattelin että huomenna puhutaan kunnolla kun on päänsä selvittänyt.
Yöllä kuitenkin päätin mennä katsomaan että kaikki on hyvin. Se perkele oli karannut ikkunasta. Asutaan kahdessa kerroksessa ja palotikkaita käyttäen oli karannut.
Ensinnäkin ei mitenkään helppoa ole voinut olla, siinä olis voinut sattua vaikka mitä. Toisekseeen ikkuna oli apposen ammollaan ja oli talvi, onneksi ei kuitenkaan mikään pakkasyö.
Oli sentään lapulle kirjoittanut että "älä huoli, menin kaveria moikkaaman ja tulen huomenna jos et ragee"?
mutta merkkejä on ilmassa, että koska vaan voi tulla ekat pskat asiat silmille.
Tyttöni on nyt kasilla, ja on tähän päivään asti ollut aina se kiltti, tunnollinen kympin oppilas ja kotona viihtyvää sorttia. Mutta ihan viime aikoina on käytös häilyvämpää, suuttuu tai loukkaantuu joistain sanomisistani, vastaa takas ikävällä äänen sävyllä, selkeästi haluaa loukata mua jne.
Harmittaa ihan älyttömästi, toivottavasti vielä aikaa kuluu, ennen pahempia juttuja.
Oli niin älyttömän nolo reissu vielä, että oli helluntaiseurakunnan nuorten kesäleirillä ja sieltä soitti mitä on mennyt tekemään. Isompi poikasakki siellä oli olutta litkinyt ja kaikki laitettiin soittamaan kotiin. Häpesin niin silmät päästäni, etten tainnut sanoa oikein mitään, mutta niin häpesi poikakin.
Nyt hän on 18-vuotias abi ja yrittää lääkikseen, osaa hoitaa elämänsä ja hommansa aikuisen tapaan. Muiden lasten kanssa ei ole ollut teiniääliöilyjä lainkaan, joista tietäisin. Ovat 16 ja 20.
Tupakointia koulussa,kylillä.Nuorempi jatkuvasti jälki-istunnossa tupakasta,poistumisesta koulun alueelta.
Molemmat ryypiskelleet useampaan kertaan.Toinen jäänyt kiinni lähes tulkoon aina ja nuorempi muutaman kerran.
Isompi viisastunut ja lopetellut sekoilut,tupakoi kylläkin.Nuorempi aina vastustelee ja on säännöille piittaamaton.Tuntuu että aina on arestissa.Kännäämiset on kyllä vähentyneet tiukan kurin takia.
ajeli kännissä kaverinsa skootteria kaveri takana kyydissä, molemmat ilman kypärää.
Varasti isänsä vodkat, joi ne, täytti pullot vedellä ja laittoi takaisin kaappiin.
On myös tullut kaatokännissä ja aineissa kotiin. Huoneen ratsauksessakin löytyi jos jonkinlaisia pillereitä...
Yläkoulussa väärensi nimeni koepaperiin, kun tiesi, että tulee tietsikkakieltoa.
16-vuotiaana jäi röökistä kiinni ja yläkoulun vikalla näpistyksestä.
17-vuotiaana joi ekat kännit ja oksensi koko yön.
Onhan näitä. Kaikki käyty läpi - kerran.
On kohta täysi-ikäinen, ei juo ei polta, käy koulua ok. Nyt hänellä on tyttöystävä ja toivon, että kondomi tulee kyseeseen, kun on sen aika...
Yläkoulussa väärensi nimeni koepaperiin, kun tiesi, että tulee tietsikkakieltoa.
16-vuotiaana jäi röökistä kiinni ja yläkoulun vikalla näpistyksestä.
17-vuotiaana joi ekat kännit ja oksensi koko yön.
Onhan näitä. Kaikki käyty läpi - kerran.On kohta täysi-ikäinen, ei juo ei polta, käy koulua ok. Nyt hänellä on tyttöystävä ja toivon, että kondomi tulee kyseeseen, kun on sen aika...
Olin jo ajatellut, että meidän lapsi on ainut. Saldoa (15-16v):
- tupakointi ja lintsaus seiskaluokalla
- myymälävarkaus
- kännääminen joka viikonloppu
- kännissä kotiin viikolla
- vesipiipun polttaminen
- kännissä kotoa häipyminen ja piiloutuminen varastoon niin kauaksi ,että soitin poliisit
etsimään
Samaa sanoisin, kun joku edellä: vsnhemmat ovat ihan sinisilmäisiä teiniensä touhuista. Tiedän monta lapseni kaveria, jotka juovat, eivätkä vanhemmat tiedä mitään (eivätkä kaikki edes usko kun kerron)
13 v poika meni lähikauppaan ja osti vahvaa kaljaa ja joi pari tölkkiä tyhjään vatsaan ja oksenteli koulunpihalla. sieltä sitten mulle soitettiin ja se piti hakea pois. ei mitään sanktiota, sillä lapset ovat koulupäivän ajan koulun vastuulla. siitä se sitten alkoi.
olen itsekin huomannut että jotku ei usko omista kullannupuistaan vaikka kertoisi.
onko kyseinen teini vielä elossaa?
ja vaikka lapsi olisi kuinka hyvin tai huonosti kasvatettu, jos se päättää vetää kännit, sehän vetää. tai sitä röökiä. ei siinä mikään kasvatus auta, ellei sitten ole joku salkkareiden "matleena"
eikä ole vielä ollut mitään tempauksia. Ei myöskään huutamista, ovien paiskomista yms. mistä on varoiteltu.
Jutut tyttöjen teini-iän hurjuudesta ovat vahvasti liioiteltuja.
No okei: keskimmäinen käyttää peruukkeja, tekee aika rajun meikin ja käyttää pääkallokorviksia. Hurjaa?
muukaan olla?
tai ehkä sä olet vaan niin täydellinen äiti ja kasvattaja?
Typerin lause mitä olen pitkään aikaan kuullut. Huh huh:) Kai tuo lause oli provo..toivottavasti!