Voinko katsoa 10-vuotiaan tytön kanssa elokuvan
Kommentit (11)
leffaa saa katsoa 9-vuotias aikuisen kanssa. Vanhemmilta kysyminen on nihilististä.
vanhemman päätettävissä, vaikka aikuinen voi olla se katsoja. Ei kuka tahansa 18-v täyttänyt voi päättää lapsen asioista.
Ja aika pikkujuttu on kysyä vanhemmilta. Nihilismiä se ei minusta ainakaan ole.
Ettei ole liian ahdistava?
Tytöt ottavat siideriä ja meikkaavat, käyvät ravintolassa juhlimassa.
Eikä usko ole mitenkään ahdistavaa.
Mun 10-vuotiasta se ei todellakaan kiinnostais, ennemminkin ihan perinteiset lasten piirretyt jne.
kielletty hedelmä elokuvassa pannaan, juodaan, sekoillaan ja tehdään tämä kaikki ns. 'positiivisessa valossa' ja vielä reilusti alaikäisenä. tätäkö tahdot kummilapsellesi välittää 10-vuotiaana??
näin VET kuvaa kyseistä leffaa:
"Uskonnon ja seksuaalisuuden jännitettä käsittelevä nuorisokuvaus, jossa pari hienovaraista seksikohtausta ja seksuaalisen hyväksikäytön uhkaa."
muutoinkin kannattaa ikärajojen kohdalla miettiä, kannattaako niitä varsinkaan rikkoa tai ylipäätään tyrkyttää lapselle kaikkea materiaalia mitä hän ikärajojen puutteessa saa katsoa. Esim. prinsessa elokuvakin on k-11, mutta sisältää kauhua, lobotomialeikkauksia, itsetuhoisuutta, itsensä viiltelyä kylpyammeessa ym. ym.
Itse en näyttäisi näitä uusia k-11 elokuvia edes 11-vuotiaalle, ennen kuin itse todella tahtoo ja on kiinnostunut oma-aloitteisesti näkemään. Varsinkaan en näyttäisi jos ei ole tuota ikärajaa ylittänyt.
lasten juttuja. Jotain poikien kanssa kännissä sekoilua..
Katsokaa joku muu elokuva.
a. mä kysyisin vanhemmilta, vaikka omani saavatkin katsoa kanssani joitain vuosia vanhemmille hyväksyttyjä elokuvia, sekä pelata pelejä. Mutta muiden kohdalla kysyisin.
b. jos leffa on tuollainen kuin vastaajien viesteissä puhutaan, valitsisin kyllä jonkun muun. Siis tuohan on ihan järkkyä, ja tuskin edes lasta kiinnostaa. Tai ainakaan toivottavasti..
kielletty hedelmä elokuvassa pannaan, juodaan, sekoillaan ja tehdään tämä kaikki ns. 'positiivisessa valossa' ja vielä reilusti alaikäisenä. tätäkö tahdot kummilapsellesi välittää 10-vuotiaana??
näin VET kuvaa kyseistä leffaa:
"Uskonnon ja seksuaalisuuden jännitettä käsittelevä nuorisokuvaus, jossa pari hienovaraista seksikohtausta ja seksuaalisen hyväksikäytön uhkaa."
muutoinkin kannattaa ikärajojen kohdalla miettiä, kannattaako niitä varsinkaan rikkoa tai ylipäätään tyrkyttää lapselle kaikkea materiaalia mitä hän ikärajojen puutteessa saa katsoa. Esim. prinsessa elokuvakin on k-11, mutta sisältää kauhua, lobotomialeikkauksia, itsetuhoisuutta, itsensä viiltelyä kylpyammeessa ym. ym.
Itse en näyttäisi näitä uusia k-11 elokuvia edes 11-vuotiaalle, ennen kuin itse todella tahtoo ja on kiinnostunut oma-aloitteisesti näkemään. Varsinkaan en näyttäisi jos ei ole tuota ikärajaa ylittänyt.
kaikki leffan henkilöt ovat täysi-ikäisiä leffassa. Juuri täyttäneet 18 v. nämä päähenkiöt siinä.
10 vuotiaan tytön antaisi elokuvaa katsoa vielä muutamaan vuoteen vaikka ikäraja onkin 11.
joten kysy vanhemmilta lupa.