¤¤MARRASMASSUT UUTEEN VIIKKOON¤¤
Kommentit (31)
Kaikki oli hyvin..pissi puhdas, rr hyvä, painoa tullu liikaa, turvottaa vaan..yhteensä tullu painoo 7.6kg..Neuvolan tätille sanoin ettei tää himpula tajua syntyä ennen joulukuuta...meinattiin sit että 6.12.2005 olisi hyvä syntyä kun liputuspäivä!:o)
Nyt saa jo käydä viikon välein neuvolassa. Kamalaa, taidan tosissaan olla " viimeisilläni" !
Hormoonihirviä ja himpula rv 35+
Hittolainen, nythän mulle iski toimintatyhjiö, kun kaikki on valmista vauvan tuloon. Mitäs mie nyt puuhailisin... tai no joo... ainahan löytyy siivoilemista ja leipomista, mutta äh, ei ne kiinnosta. Olen sitten surffaillu aamun netissä ja jopa niin intensiivisesti että olen edelleenkin aamutakkisillani!!
Viimeyö oli piinaa. Veskissä piti käydä 3 kertaa, Rennietä meni vissiin 5 ja jokainen kyljenkääntö oli täyttä tuskaa ja työtä. Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että eiköhän tätä raskautta ole nyt kestäny ihan riittävästi. Keskiviikkona on kättärillä synnytystapa-arvio, toivottavasti ne sanoo siellä ettei tarvi oottaa marraskuun 10. päivään. Pari viikkoa sitten lääkäri sanoi että paikat ois vähän pehmentyneet ja supistuksia tulee niin että muille jakaa. Mutta keskiviikkona kuullaan...
Tiiuska: hyvä kaukalovalinta ;) Mekin käytiin lauantaina ostamassa Lastentarvikkeesta Gracon jalustallinen kaukalo! Sukulaisten mukuloita on tullu senverran köytettyä niillä vöillä autoon että ilmoitin heti alkuun miehelle että meille tulee sitten sellainen jalustallinen kaukalo.
Jees, pitää vissiin mennä laittamaan vaatetta päälle...
Ajelehan Vaimo75 varovaisesti, jos ei ole kokemusta liukkaista keleistä. Mutta hyvin se menee, kun et jännittele turhaan ja sovitat vauhdin omiin taitoihin.
Toivottavasti tänne pääkaupunkiseudullekin saadaan kohta lunta!
Maanantain jatkoa marrasmasukkaat!
Niin ja kovasti onnea kaikille nyyttinsä saaneille!
Toukkis ja Papu 37+4
Äitiyspolilla olin tänään synnytystapa-arvioinnissa ja eikä sattunut lainkaan. Päätettiin että alateitse synnytys tapahtuu ja kaikki on valmiina jos hartioista jää kiinni. Paikat olivat jo auki 3-4 cm ja kanavaa oli vähän jäljellä. Gynekologi sanoi, että syntyy ihan lähiaikoina, mutta saattaa kumminkin jäädä vielä laskettuun aikaan asti kypsentymään. Vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt.
Verenpaineen alapaine oli noussut 72 -95 :teen, eli sitä nyt seurataan.
Nyt alkaa jännittämään!!!
Kipe rv 37+5
Sain vasta aamusella nukuttua kun mies lähti töihin. Kaikenlaiset ajatukset pyörii päässä. Vihdoin sain huushollin siivottua, mikä ihana tunne! Vaavi möyrii aika ajoin kovastikin mutta mitään isompia suppareita ei ole ollut. Tuntuu siltä että se viihtyy turhankin hyvin masussa.
Lueskelin pinosta marrasmammoille kertynyttä painoa raskauden aikana. Aika pieniä lukuja - itse olen kerryttänyt 22 kg jo tähän mennessä ja eikä loppua näy. Alkupaino minulla oli 55 kg. Etenkin aamuisin olen niin turvoksissa ettei kättä saa nyrkkiin. Toivottavasti vaavi syntyy ennen kuin talvivaatteita tarvitaan tosissaan ettei tarvi uusia hommata. Pitää koittaa kolmea S:ää jotta synnytys käynnistyisi (seksi, siivous ja sauna).
Onnitteluja myös minulta jo jakautuneille. Marraskuu lähestyy pikku hiljaa :)
katzuska&bebe 37+5
Tulipa eilen ähellettyä mieheni kanssa..sitä se oli!! Kylläpä lkoi mahaan koskemaan sen jälkeen. Yritin nukkua mutta kahen maissa piti ottaa kaksi panadolia. Sen jälkeen tulikin tosi huono olo. Aattelin et nytkö minuun tulee se oksennustauti. Ei tullu, onneksi.
Eli seksillä saa ehkä tämän vauvan ulos.....
Mies on alkanu kaipaamaan " entistä" minua, minä kun oon niin kömpelö nykyään. Varmaan tekee " kipeetä" kahtoa kun ei kummiskaan voi hirviästi autella. Laitto tänääki mulle kengät jalkaan!!!
Oli pojan 4v neuvola. Kuulo ja näkö katottiin ja muuta pientä testiä. Ja juteltiin niitä näitä. Huomenna olis mulla neuvola ja sitte sse psykologin yhteenveto vanhemmasta pojasta(puheen viivästymä). Ja torstaina kummalllaki pojalla on hammaslääkäri tai sse tarkastus. Menoja riittää loppuajaksi.
Ihan hyvä ei toi synnytys niin paljon ole mielessä. Unissa kylläki olen jo useemmman kerran tehny vauvija. Niin ja joka ilta kun menee nukkumaan, pyörii mielessä tuleva koitos. Miten nopeesti/hitaasti, vauva terve/sairas jne.jne
Nyt ruuan laittoon ettei ihan pökerry tän koneen ääreen.
Eija ja eemeli 38+4
meillä kans mies kaipaa entistä minua..tosin myönnän et kaipaan itekkin itteeni.. Meillä mies on pukenut mulle kenkiä jalkaa jo varmaan kuukaudenpäivät..tuskallista hampaidenkiristystä sillon ku ei mies oo kotona niit pukemas. ja muhunkun ei voi oikein " normaalisti" koskea ku aina on maha edes tai jotenkin hankalasti tiellä..mut eiköhän se tästä jossain vaihees :)
Sormet tunnottomina kirjoittelen tässä; turvottaa niin kamalasti. Täällä myös yksi, joka ei saa aamuisin käsiä nyrkkiin, sattuukin niin penteleesti. Huomenna olis taas neuvola ja saas nähdä, että kuinka monta kiloa on nestettä tullut taas viikon aikana. Viimeeksi terkkari sanoi, että tuohon turvotukseen on ainoastaa yksi lääke ja se on synnytys, joten hip heijaa! Eipä ole supistellut, joten eiköhän vauva synny reilusti lasketun ajan jälkeen ja turvotus senkun lisääntyy. Sais jo syntyä...pitää kait ottaa ne kolme S:ää käyttöön, että jos se vaikka käynnistäis synnytyksen...toivossa on hyvä elää.
Korvapuusteja leivoin just tuossa ja ihana tuoksu leijuu täällä meijän asunnossa. On tuo mies mielissään, kun tulee töistä kotiin ja täällä tuoksuu tuore pulla. :). Jotenkin sitä on vaan tehtävä jotain, että saa ajan kulumaan nopeammin. Nää viimeiset viikot menee nimittäin TODELLA hitaasti ja kun on tekemistä koko ajan, niin menee aika huomattavasti nopeammin. Koko viikoksi olen kehittänyt kaikenlaista puuhaa, ettei vaan tulis sitä, että kyttäis vaan kelloa ja odottais, että jotain synnytykseen viittaavaa tapahtuis. Jännää sinänsä, että synnytys voipi tulla eteen minä hetkenä hyvänsä :)
Myö ja päädyttiin siihen Cracon autobabyyn. Eilen asennettiin jalustin paikalleen ja on se kyllä kätsä systeemi, kun saa kaukalon kiinni ilman vöiden kanssa puljaamista. Kaikkee ne keksiikin...
Mahassa melskataan tasaseen tahtiin ja välillä tuntuu, että tulee tuosta navasta läpi. Päätä poraa alemmaksi koko ajan ja erityisesti käveleminen ja istuminen tuntuu joskus tosi inhalta! Kuitenkaan en huomaa, että ois vauva laskeutunu alas, maha on vielä aika korkeella. Ehtiihän hän vielä!
Lähenpä tästä siivomaan!
Jaksamisia kaikille!
T: Näpiskä rv 38+4
Jospas minäkin taasen pitkästä aikaa pinoutuisin ...
Tänään oli neuvolassa käynti, kaikki muuten ok mut pissassa oli proteiinia (ekaa kertaa) ja huomenna sit pitäis viedä aamupissa lisätutkimuksiin...
Flunssa täälläkin yrittää iskeä päälle niinku monella muullakin teistä, kauhee kurkkukipu ollu koko päivän ja veto muutenkin poissa. Vaatteet kai ollu liian ohkaset näillä ilmoilla, täälläkin kun on jo lunta vähän maassa. Mun autoon pitäis hankkia uudet talvirenkaat, huomenna kai ne haetaan niin mäkin pääsen paremmin liikkumaan kun mies on tän viikon iltavuorossa.
(.) Kaveri masussa on onneks vilkas ja vauhdikas, toki hiljaisiakin hetkiä on mut ei se haittaa, kuhan muutaman kerran päivässä edes ilmoittelee ittestään. Hikkaakin tuntuu olevan monta kertaa päivässa, on se jännä tunne :)
Mä nostan teille kaikille hattua jotka jaksatte siivoilla ja leivoskella, mulla ei oo kyllä tullu mitään sellasia puuskia missään vaiheessa! Eikä varmaan tuukkaan. Toki kiinnitän huomiota ehkä enemmän kuinka sotkuista täällä onkaan, mut en jaksa tehdä mitään asialle ...
Onnea nyyttinsä saaneille, ja hyvää loppuraskautta lopuille!
Tintta-liisa + kaveri rv 36+4
Menin siis pe rv 37 tarkastukseen äitpolille. Pissa oli puhdas mutta verenpaine oli 160/95. Otettiin myös supistus +sydänäänikäyrä. Vauva liikkui hyvin eikä supistellut. Sen jälkeen odotettiin toista tuntia jonka jälkeen tuli vastaanottoavustaja ilmoittamaan että toinen lääkäreistä joutui leikkaussaliin ja toinen synnytys saliin että voitais lähteä käymään kahvilla enen kuin saavat lisää lääkäreitä. no puoli tuntia kun oli käynyt kahvilla pääs sitten vihdoin ja viimeinen lääkärille.
Ensimmäiseksi tutkittiin kohdun kaulan tilanne käsin ei muutoksia epäkypsää. Mutta sitten katsottiin mahan päältä meidän vauva olikin raivotilasta päättänyt heittää itsensä jalkatarjonta eli istui siellä ja toinen jalka oli alimmaisena. Olihan se aikamoinen järkytys alkuu kun lääkäri rupesi kyselemään että mitenkäs nyt sitten meinaat synnyttää. Eli vaihtoehdot jos jalkatarjonnassa -- leikkaus, jos jalka nousee sieltä ylös mutta on perätilassa--leikkaus tai perätilasynnytys. Koko arvio oli 2600g.
Sen jälkeen totes veilä että jaloissa olis vähän turvotusta ja viimeiseksi katsoi vielä verenpaineen joka oli kaikesta istumisesta ja järkytykestä hivunnut huimiin lukemiin 177/114. Eli siinä tuli sitten saman tien passitus osastolle ja alotettiin verenpainelääkitys. Ja otettiin Toksemia kokeet.
Toksemiakokeissa ei löytynyt mitään, valkuaistakaan ei viikonlopun aikana ilmaantunut ja kaksi kertaa päivässä sain albetolia niin verepaine laski minulle normaaleihin lukemiin 140-135/85-90. Ja otettiin uusi ultra. Kohdunkaulaa löyty ultran mukaan jopa neljä centtiä ja sormelle auki. Ja vauva oli taas raivotarjonnassa ja painoarvio oli 3100g. Joten pääsin tänään kotiin.
Ke pitäs sitten käydä verenpaine ja valkuais kontrollissa neuvolassa ja pe rv 38 tarkastus äitipolilla. Jos ei mitään uusia oireita tule.
terveisin ukule rv nyt 37+3
Kylläpä tosiaan taas närästys vaivaa, sais ruveta tuo masu jo laskeutuun enempi niin ei nää ruuat nousis kurkkuun! Tuntu et nenässä asti kirvelee välillä. yöks...
Hmm, kaveri oli tänään saanu tytön, voih....kohta kait se miekin eiks vaan? Mittoja oli jotain 3600 ja 50 cm.
Sillä olikin laskettu aika ihan peräti tänään?
Jänskä miten nää taudit ja vaivat tuntuu tarttuvan täällä netissä- siis melkeen jokasella oli oksetustautia ja nyt sitten lentsua, ja hih ilmeisesti vauvakuumettakin on ollut samoihin aikoihin =)
Yritin tossa tiirailla onko tullu uusia arpia massuun, mutta enpä ylettäny kattoon tonne alamassuun. kait niitä sitten on tullu.
Huomenna neuvola ja sit torstaina äippäpolin aika et alotan sit sen piikityksen. Toivottavasti ei tarvia ostaa hirmusesti piikkejä. Mutsilta jäi leikkauksesta jämiksi 12 kpl. jos ne riittäs? Et alkas sit olla jo valmis vaavi?
Isi tuossa kysy etä pitääkö hänen sit käydä ilmottamassa kun mi oon salissa et nyt se pilponaatti sitten synnyttää?
heh, sitä huvittaa tää touhu kun oon niin kiinni tässä pinon lukemisessa.
No eipähän sen tarvi kokoajan valituksia kuunnella, vaan " kanssasiskot" ymmärtää.
Kävimpä tänään " SHOPPAILEEN"
ja saaliiksi sain NÄRÄSTYSLÄÄKETTÄ ja prismasta ruokaa. joten kovasti tuntus nuo HERÄTEOSTOKSET muuttuneen aiemmasta.Hassua.
Jaahas, tekis mieli mennä pihalle lumitöihin mutta jääköön ukolle.
Pilponaatti rv35+6
mulla siis tänään katottiin istukan kuntoa ja muuta rutiini hommaa. Istukka oli kuulema ihan ok, kalkkeutumaa vähän, paikat vähän pehmenny eli synnytys ei taida olla ihan lähellä olleskaan.. vaavin painoarvio oli 2800g. Syntymäpainoksi veikattiin 3,5-3,6kg. Ja vauva syntyy viimeistään 5.12, toivottavasti kylläkin aiemmein :)
Kaikkein hauskin juttu oli kun lääkäri sanoi, että vauvan reisiluu mitta vastaa viikkoja 38-39, mutta muut mitat vastaa tätä 36+1 vkoa.. että pitkä tyttö pitäis täältä sitten joskus syntyä.
Jeo, täällä kans sais nää vessareissut jo loppua yön ajaksi. Joudun käymään tunnin kahden välein tyhjentää rakkoa että sis edes vähän nukuttua. Paras jakso on nukkua klo 7-10..
Vauva myllää oikein urakalla, meinaa jo tulla vatsanahan läpi ja vieläpä tuntuu että tulee suun kautta =) eikä tuolta toisesta päästä..
Mutta eipä tässä muuta, neuvola vasta ensivkolla. Onnea kaikille jo nyyttinsä hakeneille :)
t.Nia ja toukka 36+1