Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydämen tykytys levossa... jotka käristte siitä...

Vierailija
05.03.2011 |

ELi jotka kärsitten sydämen tykytyksestä levossa ollessa, oletteko huomanneet jonkun ruoka-aineen vai minkä aiheuttavan sitä? Kestääkö muilla joskus useitakin päiviä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ensiapu käyntiä ja niissä ei mitään kummempaa. Lisälyöntiä havaittiin mutta ei vakavaa. Tuntuisi että paljon kahvia ja nikotiinipurkkaa aiheuttaisi itselläni tuollaista..

Vierailija
2/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun käy unessa ja sitten säpsähtää hereille, on valtavan nopea syke, ehkä stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aiheuttaa kahvi välillä supraventrikulaarisen takykardian. Voi tulla myös, jos olen ollut pitkään syömättä tai ihan muuten vaankin. Itse tykytys ei haittaa mitään, mutta tykytyksen päätteeksi tuleva puristus päässä (äkillinen verenpaineen nousu) ja heikotus sen sijaan ovat inhottavia.

Vierailija
4/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu semmosia muljahduksia, pientä "tykytystä", ihan kuin sydän jättäisi lyönnin väliin nii se on harmiton kammiolisälyönti.

Vierailija
5/13 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vaan nopeampaa pulssia?

Vierailija
6/13 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulan alapuolella rintalastassa tykyttää kuin elohiiri. Inhottava tunne.

Vierailija
7/13 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aina hoitaa pois mahdollisimman nopeasti, ettei jää pysyvästi päälle.

Sairaalassa pystyvät sähköshokilla rytminkäännön tekemään yleensä aika helposti. Se ei ole kovin kummonen operaatio.

Eli jos eteisvärinä iskee, stop syöminen ja juominen (tulevan nukutuksen vuoksi) ja hakeudu päivystykseen.

Vierailija
8/13 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmihäiriö pitää tutkia. Kun se iskee, mars päivystykseen.

Vierailija
9/13 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui kuin sydän olisi jättänyt lyönnin väliin ja sitten alkoi kumma jyskytys. Loppui kun todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
10/13 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös stressi ja uupumus.

Vierailija
11/13 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkäaikaista tykytysttä ilmenee voi olla kyse eteisvärinästä, jota hoidetaan rytminsiirrolla.

Vierailija
12/13 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kun olin lasten kanssa kotona ja join tajuttomasti kahvia. Jätin kahvin hetkeksi pois kokonaan ja sitten taas otin aamukahvin mukaan kuvioon. Sain värinät aisoihin.

Vierailija
13/13 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä kyseessä sellainen hyvin hyvin pieni jumputus, siis todella verrattavissa elohiireen, ehkä jopa pienempi. Sen huomaa levossa ja varsinkin nyt kun asiaa koko ajan mietin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän