te joilla ulkomaalainen mies. Tuntuuko teistä, että lapsistanne joskus etsimällä etsitään vikoja?
Esim. esikoulussa tai päiväkodissa hoitajat melkein "haluavat" löytää jotakin, missä kasvatus tms. on mennyt pieleen.
Kommentit (19)
Lapset on olleet 4 eri päiväkodissa (muuttojen takia on tullut vaihtoja) ja 2 koulussa, ja joka paikasta ollaan saatu aina vaan kehuja siitä miten ihanat, fiksut, kaikkien kanssa hyvin toimeen tulevat lapset meillä on :)
Lapsemme ovat 4 v (poika), 7 v (poika) ja 9 v (tyttö).
tosin en tiedä johtuuko lapsen ulkomaalaisesta isästä vai siitä että olen yh
tosin en tiedä johtuuko lapsen ulkomaalaisesta isästä vai siitä että olen yh
Esim. esikoulussa tai päiväkodissa hoitajat melkein "haluavat" löytää jotakin, missä kasvatus tms. on mennyt pieleen.
Koska päiväkodissa kaikki muutkin lapset ovat vähintään puoliksi 'vääränmaalaisia', tosin niin ovat opettajatkin... En haluaisi pistää lapsiani kaupungin päiväkotiin ollenkaan, koska tuolla eivät ainakaan erotu joukosta.
ovat olleet jokapaikassa pidettyjä lapsia. Joilla on joskus hölmöjä juttuja, mikä pitää taatusti paikkansa.
Hyvähän se on, että seuraavat ja testaavat. Meillä erityisesti keskimmäinen oli pienempänä ujo, eikä puhunut paljon päiväkodin hoitajille. Pistivät tämän puutteellisen suomenkielentaidon piikkiin, kunnes testeissä kielitaito todettiin äärimmäisen hyväksi ikätason yksikielisiinkin verrattuna. Ujouskin on iän myötä karissut :)
Mutta tuntuu, että monella mamupatjat hakevat kaikista muista vikoja, kuten järjestelmästä jne jos omat mukulat ei pärjää. Vedetää rasismikortti heräkästi ja haukutaan opettajat ja hoitajat jos oma lapsi onvähän jälkeenjäänyt.
Lapseni on käynyt päiväkodissa 2,5 vuotta, eikä ikinä ole tullut tuollaista oloa.
Kehuja ovat saaneet kun on ollut aihetta sekä myös moitteita jos on ollut syytä.
Itsestäni tuntuu, että lapseni ovat saaneet paljon anteeksi syntyperänsä vuoksi, mikä ei ole mielestäni reilua.
Fiksuja nuoria ja lapsia olen aikaseksi saanut. Rasismia emme ole kokeneet. Se varmaankin johtuu siitä kun asumme pienellä paikkakunnalla jolla kaikki tuntevat toisensa. Minua ja lapsia on autettu ja tuettu tosi paljon. Kiitos
voisi kayda noin. Ihan yksiloina meidan lapsia on (Suomessa ja suomalaisten opettajien jne. taholta) arvioitu. Mutta toisaalta mun mies on vaaleaihoinen pohjoisamerikkalainen, ja niita kohtaan ihmisilla on aika vahan ennakkoluuloja noin yleensa. Eli ulkomaalainen eli ole sama kuin "ulkomaalainen", ainakaan aina.
ihan sillä että ovat puoliksi ulkomaalaisia... Yhden käytöshäiriöt menivät kaksikielisyyden piikkiin, toisen ujous myös. Eivät tosin väriltään poikkea lainkaan perussuomalaisesta, mutta ulkomaan passit heillä on kummallakin.
Kun lapset eivät ole oikein pysyneet vauhdissa niin opettajat ja koulu on katsonut läpi sormien. Toinen on nyt 5 luokalla eikä osaa lukea lainkaan, mutta silti pääsee hyvin luokaltaan aina, on tosi hyvä pelaamaan koripalloa.
tunnu. Muutenkin tuntuu, että lasten hyvät geenit on kyllä ulkomaalaiselta isältään ja ne huonommat minulta. Joten jos ongelmia on niin minua saa syyttää ;)
Kun lapset eivät ole oikein pysyneet vauhdissa niin opettajat ja koulu on katsonut läpi sormien. Toinen on nyt 5 luokalla eikä osaa lukea lainkaan, mutta silti pääsee hyvin luokaltaan aina, on tosi hyvä pelaamaan koripalloa.
jos lapsi ei opi lukemaan, onko se lapsen hyötyä? Vai meinaako elättää itsensä koripalloilijana?
Ei käyp katteeks :(
mika on sulle "mamupatjan" maaritelma? Kaikki, jotka ei ole etnisen suomalaisen kanssa naimisissa? Onko esim. jos on naimisissa vaikka sveitsilaisen pankkiirin kanssa "mamupatja"? Vai liittyyko taa tiettyyn kansallisuuteen ja/tai yhteiskuntaluokkaan?
ykis vastaajista...
Vaihtaisin eurooppalaisen professori mieheni kaljaa lipittävään suomalais-ukkoosi milloin vain!
Ei käyp katteeks :(
Asun amerikan ihmemaassa. Tosi rasismia on, mutta sitä hallitaan (ja kitketään) jatkuvasti.