Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat tilit, yhteinen laskujen maksu.

Vierailija
05.03.2011 |

Mikä siinä muka on niin vaikeaa?

Tienasi kumpi tahansa enemmän tai vähemmän tai yhtä paljon.

Suurimmat menoerät perheillä yleensä on asuminen, ruoka ja auto, kunhan nämä saa jyvitettyä, niin ei se voi olla ylivoimaista elää.

Se maksaa, joka tienaa.

Tero

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri tilit, mutta yhteinen talous. Toimii meillä paremmin kun yhteinen tili. Vanhemmillani on yhteinen tili, ja toimii tosi hyvin heillä.

Sen sijaan mun on vaikeaa ymmärtää niitä perheitä, joissa on omat rahat ja eri elintasot. Kukin tyylillään, kai.

Vierailija
2/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että minä (vaimo) hallinnoin molemoien tilejä (maksan velkoja ja laskuja), mies tekee omia hankintojaan lähinnä visalla.

Vuosia tienasin paljon vähemmän (opiskelijana ja kotihoidontuella), nyt "enää" n. 400e miestä vähemmän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mies osasi käyttää riidoissa hyväkseen vähempiä tulojani silloin ja uhkasi ottaa multa nettitunnukset pois :(

Siitä on jäänyt kammo joutua vaille itseansaittuja rahoja, enkä suosittele sitä kenellekään.

Vierailija
4/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskuja maksetaan sitä mukaan, kumman tilille tulee rahaa. hoidan itse laskujen maksun meidän perheessä, mutta mies antaa käyttää omia verkkotunnuksiaan. kaikki lainat menee minun tililtä suoraveloituksena, joten niitä ei tarvi miettiä erikseen. ruuat ym maksetaan siten, kumpi kauppaan menee.

Vierailija
5/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maksaa mies enemmän, koska olen kotihoidontuella kitumassa kotona. Normaalisti tienaan enemmän kuin mies.

Vierailija
6/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppalaskuistakin tulee iso summa ja lastenvaatteista. Näiden pitäisi periaatteessa olla yhteisiä kuluja, mutta jotenkin ne menee naisen maksettavaksi.

Vierailija
7/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että molemmilla on omat tilit, mutta kuitenkin yhteinen talous. Toimii oikein hyvin meillä.

Vierailija
8/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppalaskuistakin tulee iso summa ja lastenvaatteista. Näiden pitäisi periaatteessa olla yhteisiä kuluja, mutta jotenkin ne menee naisen maksettavaksi.

Vierailija
9/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa jolla on rahaa ja kun hyvin suunnitellaan, ei koskaan ole ongelmaa laskuista!

Vierailija
10/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ex soitti ja sanoi että eiköhän pitäisi hankkia eri tilit kun hän aikoo muuttaa yhteen toisen naisen kanssa. Ja pitäisiköhän hänen alkaa jotain elatusmaksua lapsille maksamaan, jos hänen palkkansa nyt menee omalle tilille.

Vierailija
11/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miehes on ääliö, jos jättää ne naisen maksettavaksi, pelkästään.

Tero

Vierailija
12/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ex soitti ja sanoi että eiköhän pitäisi hankkia eri tilit kun hän aikoo muuttaa yhteen toisen naisen kanssa. Ja pitäisiköhän hänen alkaa jotain elatusmaksua lapsille maksamaan, jos hänen palkkansa nyt menee omalle tilille.

hyvä järjestely tuokin :)

Tero

Vierailija
13/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin omat tilit mutta yhteinen talous.

Tosin mullakin kortti miehen tilille jolla maksan kaikki ostokseni.

Mun tilille tulee mun puolet pienenpi palkka ja lapsilisät. Sieltä sitten maksetaan lainanlyhennykset.

Tämä toimii meillä.

Vierailija
14/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omia tilejä ja sitten yhteinen lainatili, jonne molemmat laittaa rahaa kun muistaa. Molemmat haluaa osallistua perheen menoihin, niin ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
15/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kumpikin omalla työllään tienaa, rahansa saa vaikka polttaa pihalla nuotiossa tai sijoittaa pyramidihuijaukseen, kunhan hoitaa tulojensa mukaisessa suhteessa yhteiset menot. En suostuisi yhteen yhteiseen tiliin. Itsellänikin on useita pankkitilejä eri tarkoituksiin. Rahankäyttötyylimme on samantapainen, eikä senttejä lasketa. Suhteen alkuaikoina harkitsimme yhteistä tiliä yhteisille menoille omien tilien lisäksi, mutta loistavasti on pärjätty ilmankin.

Vierailija
16/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla erilliset asuntolainat. Ruoka ostetaan S-tilille, johon menee molemmilta automaattisesti tietty summa kuukaudessa. Auto on yhteinen. Se tankkaa, joka ratissa tankin tyhjentymisen aikaan. Vakuutukset ym. jaetaan noin tasan. Minä tienaan paremmin kuin mieheni. Maksan enemmän kotiin liittyviä hankintoja, esim. huonekaluja. Ei ongelmia.

Vierailija
17/17 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli maksan oman autoni kulut ja omat ruokani ja oman asumiseni. Ei käy mielessä pitää miehelle ilaista hotellia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi