Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan parhaimpia asuinalueita?

Vierailija
05.03.2011 |

Älkääkä sanoko, ettei vantaalla semmoisia ole, tiedän.

Mutta Vantaan mittakaavassa parhaita?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kivistö on aika kaukana" Kaukana mistä :D ?

Kivistössä on lähikauppa, grillikioski, baari, kampaamo, koulu, kolme päiväkotia, avoin päiväkoti, seurakunnan kerhot ym. ja joitain yrittäjiä (verhoomo jne.)

Ensi syksynä alueen palvelut kasvavat neljännellä päiväkodilla ja koululla. Koulun yhteyteen tulossa kirjasto, nuoriso-ja bänditilat, monitoimisali jne.

Kolmen vuoden päästä alueelle tulossa junarata, iso kauppakeskus ja päiväkoteja lisää.

Alueella erittäin aktiviinen vanhempainyhdistys. Paljon lapsiperheitä, mutta ei lainkaan ns. "sossu"-maahanmuuttajia. Toki muita ulkomailta muuttaneita on Kivistössäkin. Alueen ensimmäiset vuokratalot nousivat vasta tämän vuoden puolella.

Bussi kulkee suoraan Helsingin keskustaan ja parilla muulla bussilla pääseee Martinlaaksoon (jossa junayhteys keskustaan) ja Myyrmäkeen (Myyrmanni). Kehä kolmosen kohdalla voi bussin vaihtaa Jumboon meneväksi.

Kivistöstä löytyy lapsille harrastustoimintaa koko ajan enemmän ja enemmän.

Ja puhuessani tässä Kivistöstä, tarkoitan myös Kannistoa joka Kivistön kyljessä ja käytännössä kaikki puhuvat siitäkin Kivistönä.

Vierailija
42/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks Vantaata parjataan. Olen itse muuttanut Vantaalle muualta Suomesta 3 vuotta sitten, ja ns. hyvästä kunnasta (varakas). Mitään eroa en huomenna Vantaan ja kotikunnan välillä, tai no ehkä terveydenhuollossa hieman, mutta en mainittavasti.

Vantaalla on todellakin ihan normaali lähiöitä, ei sen kummempia kuin Helsingissä tai Espoossakaan. Itse asuin ensin Kartanonkoskella, se on kiva alue, mutta pirun kallis. Sitten asuimme vuoden Ylästössä, joka on "Vantaan Westend", kiva pientaloalue, myöskin vaan hintava. Nyt olemme muuttaneet itään ja Rajakylään, täällä on todella rauhallista, ihana pientaloalue myöskin, ja todella rauhallinen vaikkakin Hesan "slummit" vieressä, mutta tykkään kun pääsen metrolla töihin ja säästän lipun hinnassa (ei tarvitse ostaa seutulippua).

Olen myös kuullut, että esim. Tammisto on ok, samoin Ruskeasanta, Viertola, Koivuhaka ja Kivistökin ok, tosin vähän kaukana..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta Kivistö-informaatiosta ;)

Vierailija
44/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Kivistö on kaukana?? Tuohan on ihan suhteellista! Me asumme Kivistössä, ja toisella meistä työmatka kestää 10min ja toisella 15min. Kaupassa käydään kerran viikossa töistä tullessa ja lähikaupassa tehdään täydennyksiä.

Lapsilla koulumatkaa 800m ja harrastuksiin matkaa 500m-1km. Itse harrastamme liikuntaa omatoimisesti, eli lenkkeillään, pyöräillään, rullaillaan jne.

Jumboon ja Myyrmanniin pääsee ostoksille n.10-15 minuutissa ruuhkasta riippuen.

Olen kovin utelias kuulemaan, mistä me olemme kaukana?

Vierailija
45/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää Kartanonkoskea parhaimpana asuinalueena. Sitähän esitellään kaikille ulkomaalaisille vieraille jne. Mutta on aika kallis alue, ja mamujakin löytyy : )

Vierailija
46/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan työperäistä maahanmuuttoa. Pakolaisia tai turvapaikanhakijoita saat kyllä suurennuslasilla etsiä.

Sen sijaan tossa Pakkalassa (0,5km päässä) on elämän koko kirjo.

Vierailija
47/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia alueita. Taloyhtiö vaikuttaa kivalta ja alueestakin on suunnitelmien mukaan tulossa moninainen ja puistoalueita on myös tulossa.

Luulen, että viihdytään täällä pitkään jo senkin takia että päiväkoti on ihan kotinurkilla ja ei kauppaankaan ole pitkä matka

Vierailija
48/50 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

junarata 2014, asuntomessut 2015

Vierailija
49/50 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2011 klo 19:25"]

miks Vantaata parjataan. Olen itse muuttanut Vantaalle muualta Suomesta 3 vuotta sitten, ja ns. hyvästä kunnasta (varakas). Mitään eroa en huomenna Vantaan ja kotikunnan välillä, tai no ehkä terveydenhuollossa hieman, mutta en mainittavasti.

Vantaalla on todellakin ihan normaali lähiöitä, ei sen kummempia kuin Helsingissä tai Espoossakaan. Itse asuin ensin Kartanonkoskella, se on kiva alue, mutta pirun kallis. Sitten asuimme vuoden Ylästössä, joka on "Vantaan Westend", kiva pientaloalue, myöskin vaan hintava. Nyt olemme muuttaneet itään ja Rajakylään, täällä on todella rauhallista, ihana pientaloalue myöskin, ja todella rauhallinen vaikkakin Hesan "slummit" vieressä, mutta tykkään kun pääsen metrolla töihin ja säästän lipun hinnassa (ei tarvitse ostaa seutulippua).

Olen myös kuullut, että esim. Tammisto on ok, samoin Ruskeasanta, Viertola, Koivuhaka ja Kivistökin ok, tosin vähän kaukana..

[/quote]

Vantaan maine on huonontunut pitkälti Hesarin ansoista. Helsingissä pelätään, että liikaa lapsiperheitä muttaa H:gistä Vantaalle, koska Vantaalla edullisemmat perheasunnot,siksi dissattu. Lisäksi hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, ja Vantaan palvelut oavat todella hyvät ja kaikki toimii hyvin! Ja näistä asuinalueista, kun olen asunut Vantaalla yli 25 v, niin osaan sanoa jotakin. Hyviä, rauhallisia omakotitalo/pientaloalueita ovat mm. Päiväkumpu, Kuninkaanmäki, Nikinmäki, Jokivarsi, Leppäkorpi, Rekola, Ruskeasanta , Kuusikko, Kartanonkoski, Ylästö, Kivistö, Askisto + muutama muu. Näissä missään ei ole kerrostaloja edes, lukuunottamatta Kartanonkoskea, mutta siellä kerrostalot ovat kauniita. Että tällasta! :)            

Vierailija
50/50 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2011 klo 18:05"]

ja voin kyllä lämpimästi suositella. En tiedä onko paras, mutta parhain jossa me ollaan asuttu. Päiväkodit ja koulu ovat hyviä ja lapsiaines kyllä aika "elitististä", ei siis hirveesti esim. maahanmuuttajia. Ei ole kaupunkin vuokra-asuntoja lähellä vaan pientaloaluetta, omakotitaloja ja rivareita pääsääntöisesti.

[/quote]

Asutte aso-kodissa, todellista eliittialuetta selvästi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän