Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän makeutusaineet tekevät terveydelle?

Vierailija
05.03.2011 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim aspartaamin vaaroista tietoa:

http://www.mtv3.fi/makuja/hyvaolo.shtml?1282185

Vierailija
2/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap katsoa tämän mielenkiintoisen dokumentin, niin siinä kerrotaan aspartaaminkin vaaroista.

http://areena.yle.fi/video/1298845154252

Dokumentti on aika pitkä, mutta suosittelen ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän toi mitään uutta tietoa ole. Mulla on mm. kielletty aspartaamin käyttö, koska suvussa on silmärappaeumatautia ja mm. aspartaami saattaa aiheuttaa tai nopeuttaa sitä

Vierailija
4/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän toi mitään uutta tietoa ole. Mulla on mm. kielletty aspartaamin käyttö, koska suvussa on silmärappaeumatautia ja mm. aspartaami saattaa aiheuttaa tai nopeuttaa sitä

on kummallista, että sitä saa silti käyttää elintarvikkeissa ja se on sallittu myös raskaana oleville!

Se, että aspartaamia saa käyttää, johtuu tietenkin siitä, että sen valmistaja, hyvin iso yhtiö, on lobannut ahkerasti ja tarjonnut vääristeltyjä tutkimustuloksia. Riippumattomissa tutkimuksissa aspartaami on osoitettu haitalliseksi, mikä käy ilmi mm. tuosta linkittämästäni dokumentista.

Joku näppärä mamma linkitti kerran tänne tutkimuksen, jossa tutkittiin aspartaamitutkimuksia, ja tulos oli, että riippumattomissa tutkimuksissa aine todettiin haitalliseksi, aspartaamivalmistajien tutkimuksissa taas vaarattomaksi.

Ei siis riitä, että luottaa viranomaisten päätöksiin ja suosituksiin, pitää käyttää myös omaa aikaa tutustuakseen siihen, mitä kannattaa syödä ja mitä ei.

Onneksi oon allerginen aspartaamille, joten ei ole koskaan tullut liiemmin sitä käytettyä.

Vierailija
5/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutaa mulla menee niistä maha kuralle :/.

Vierailija
6/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutaa mulla menee niistä maha kuralle :/.

Vierailija
8/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä ei ole mitään vikaa. On todettu terveelliseksi nauttia. Pitäisi juoda 40 lt päivässä että joisi yli sallitun rajan tai jotain.

Vierailija
9/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sanoi tv:ssä joku skeptikko että niissä ei ole mitään vikaa. On todettu terveelliseksi nauttia. Pitäisi juoda 40 lt päivässä että joisi yli sallitun rajan tai jotain.

Riippumattomat tutkimukset ovat eri mieltä.

Vierailija
10/10 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä ei ole mitään vikaa. On todettu terveelliseksi nauttia. Pitäisi juoda 40 lt päivässä että joisi yli sallitun rajan tai jotain.

Ykkösdokumentti "Terveys lautasella"-ohjelma, jota edelleen yle areenalla voi katsoa, selventää miten nuo rajat on tuulesta temmattu aikoinaan eivätkä ole lainkaan relevantteja.

Esim. aspartaami on syystä kielletty Jenkeissä. Aikoinaan, kun sitä sai myydä USA:ssa, oli mahtava piikki aivosyöpä-tilastoissa 3 vuoden kuluttua aspartaamin vapautumisesta.