Kuolleista herännyt poika: "tapasin keskenmenossa kuolleen siskoni"
Kuolleista herännyt poika: "tapasin keskenmenossa kuolleen siskoni"
02.03.2011 / klo 13.12 /
Nebraskassa pikkukaupungissa asuvalla 11-vuotiaalla Colton Burpolla on erikoislaatuinen tarina.
Umpilisäkkeen tulehdus oli tappaa hänet, mutta hän heräsi valaistuneempana kuin koskaan. Poika väittää KDVR:n mukaan käyneensä taivaassa, jossa hän tapasi mm. edesmenneen isoisänsä.
Hänen vanhempansa havahtuivat asiaan viimeistään, kun hän sanoi äidilleen:
- Minulla on kaksi siskoa, sinun mahassasi on ollut kuollut vauva, eikö niin?
Vanhemmat eivät olleet koskaan kertoneet äidin keskenmenosta.
- Hän näytti tutulta, hän halasi minua ja oli iloinen, että joku hänen perheestään kävi siellä.
Kommentit (62)
kyllä nyt olet väärässä. on vain yksi usko joka pelastaa. jos kaikki pelastaa niin on turha kirjoittaakaan uskoista. vain yksi Jumala pelastaa. ei ole montaa jumalaa joka pelastaa vaan on ainoastaan yksi Jumala.
eiks raamatussa sanota, että älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi? Nää kiihkokristityt tosin katsovat että voivat noudattaa sääntöjä, niinkuin parhaaksi näkevät. Ei ihme että uskovaiset tappelevat kuin viimeistä päivää.
muut uskonnot ovat syntyneet Raamatun uskon jälkeen ja matkimaan.
Kaikissa muissa uskonnoissa on tullut joku matkija allah tai muu budha tms.
Wikipedia: Buddhalaisuus on Siddhartha Gautaman opetuksiin perustuva oppi ja uskonto. Buddhalaisuus syntyi Magadhassa (nyk. osa Intiaa) 500-luvulla eaa.
Laitan sulle persu valmiiksi tiedon että eaa on ennen ajanlaskummen alkua, kun et sitä kuitenkaan tiedä.
Kristinuskon ja raamatun juuret täytyy toki laskea sinne juutalaisen uskon syntyvaiheisiin. Siis jopa 2000 eKr jos uskotaan Aabrahamin ja kantaisien eläneen tuolloin, tai 1000ekr kuningasaikaan (Saul, Daavid, Salomo). Tai ainakin viimeistään 500-luvulla ekr juutalaisuus muokkaantui nykyisenkaltaiseen muotoonsa. Sitä ennenkin oli toki uskontoja. Ne voidaan katsoa langenneen ihmiskunnan yrityksiksi löytää ammoin kadottamansa oikea Jumala. Kuitenkin vain Jumalan taholta tullut yhteydenotto voi luoda yhteyden Jumalan ja ihmisen välille.
t. teologi
välttämättä ole kristittyjen jumala, vain siksi, että teologi niin sanoo, se voi olla ihan mikä vaan muukin. Ihmisellä nyt on tarve kontrolloida ja uskonto on siihen mainio keino, mikä olisikaan tehokkaampaa, kuin luoda sääntöjä, joita pitää noudattaa, tai jokin rankaisee. Sääli että uskonnon(kristinuskonkin) varjolla tehdään niin paljon pahaakin, mikä ei liene osoitus lähimmäisen rakkaudesta.
Kuitenkin vain Jumalan taholta tullut yhteydenotto voi luoda yhteyden Jumalan ja ihmisen välille.
t. teologi
vain pikkuruiseen porukkaan ja käytännössä valkoiseen mieheen! Kuinka kivaa meidän kannalta....
poika on joskus kuullut vanhempiensa puhuvan asiasta, lapsethan kuulevat kaiken. Ja nyt oli sitten tuo asia palautunut mieleen.
"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." Joh. 14:6
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva." Room. 10:9
Uskon kyllä, että abortoidut lapset tulevat vielä juttelemaan asiasta vanhempiensa kanssa. Jossain he vielä tapaavat.
kaikki ne siittiöt jotka miehiltä menevät hukkaan runkatessa? Tulevatko nekin joskus tapaamaan "isäänsä"?
King of kings and Lord of lords and
He shall reign forever and ever
Hallelujah! Hallelujah! Hallelujah!
sanoisin että aika "kiva" aloitus. Mulla on 1 lapsi, 1 keskenmeno rv 14+ ja 2 aborttia.
Jos systeemi toimii näin, ei tarvitse ainakaan potea huonoa omaatuntoa. Kaikella on siis vain aikansa, eikä esim. abortti itsessään ole juuri sen kummempi juttu kuin se, että myöhästyy junasta -- Menetät jotain ja saat muuta tilalle. Kaikki kuitenkin on olemassa, muodossa tai toisessa.
Tulipas sekava selostus...
Jännää...
vanhempia kuin kristintusko.
ei ole kuin yhden kerran maapallo luotu. en ole lukenut kistään, että joku budha jumala olisi ensin luonut maapallon ja sitten joku hindu ja sitten joku allah vaan kyllä maapallo on kerran luotu ja on yksi Luoja. Tästä kaikki on saanut alkuunsa ja Jeesus on ollut alusta asti, koska Hänestä sanotaan, että alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä.
Vanhassa testamentissa kerrotaan Jeesuksen syntymästä etukäteen ja näin sitten tapahtui.
Ei nuo muut uskonnot ole olleet ennen maailman luomista ja Luojaa vaan tulleet perkeleen sekoittamana maailmaan. Muut uskonnot ovat eksyttäviä uskontoja ja matkivat alkuperäistä Jumalan sanomaa.
Ei allah tai hindu tai joku muu ole luonut ensimmäisiä ihmisiä Aatamia ja Eevaa vaan yksi ja ainoa Jumala. Sen jälkeen on tullut epäjumalia ja ihmiset ovat palvelleet epäjumalia jo Raamatun alkuajoilla. Kun puhumme ajanjaksosta 2011 nykyään niin se ilmoitetaan siis aikakirjoissa jkr eli jälkeen Kristuksen ja maailma on ennen Kristusta Jeesusta ollut jo monta tuhatta vuotta ja meillä ei välttämättä ole edes tarkkaa tietoa kuinka kauan.
Siis toistan vielä, että en halua uskoa jäljitelmiin vaan alkuperäiseen.
En oikein voi uskoa esim. islamin uskoa rakkauden uskoksi jos minun pitäisi laittaa muutama pommi vyölle ja kulkea kansanjoukkoon tai en voi uskoa sellaiseen uskoon jossa kumarretaan toteemipaaluja tai sellaiseen uskoon jossa polvistutaan lehmän eteen ja anotaan hyvää onnea lehmältä.
Voin uskoa rakastavaan Jumalaan ja kun olen saanut rukousvastauksia Häneltä (kasvin poistuminen, laktoosi-intoleranssin poistuminen, kuolevan virkoaminen, verenpaineen poistuminen, työpaikkojen avautuminen profetioiden jälkeen) niin ne vain vahvistavat uskoa.
Noissa muissa uskonnoissa ei Pyhä Henki toimi ja siksi en voi uskoa niihin vaan uskon Raamatun sanomaan koska se antaa pelastuksen ja Jumala armahtaa syntistä ja myös parantaa. Miksen uskoisi siihen joka antaa vain hyvää? Miksi uskoisin sotaisaan tai johonkin vaitiolevaan jehovien uskontoon jonka kautta ei mitään tapahdu.
"Varas on tullut tuhoamaan ja tappamaan" ja aiheuttamaan ihmisille vaikeutta ja se varas ja tuhoaja on saatana ja se keksii Raamatun uskon vastakohdaksi eksyttäviä uskoja koska se haluaa mahdollisimman monta eksyttää ja nauraa hekottaa kun joku menee vikaan.
sanoisin että aika "kiva" aloitus. Mulla on 1 lapsi, 1 keskenmeno rv 14+ ja 2 aborttia. Jos systeemi toimii näin, ei tarvitse ainakaan potea huonoa omaatuntoa. Kaikella on siis vain aikansa, eikä esim. abortti itsessään ole juuri sen kummempi juttu kuin se, että myöhästyy junasta -- Menetät jotain ja saat muuta tilalle. Kaikki kuitenkin on olemassa, muodossa tai toisessa. Tulipas sekava selostus... Jännää...
ei tarvitse olla huolissaan jos olet uskossa ja saanut anteeksi tekosi, mutta jos et ole uskossa niin olet edelleen syyllinen.
en joudu ahdasmielisten hölmöjen kanssa sinne taivaaseen.
vaan toki saat haluta helvettiinkin.
se on vain niin, että sellaista pelkokerrointa ei ole vielä teeveestäkään tullut jollainen helvetti on. toiveesi on kuultu.
Uskon kyllä, että abortoidut lapset tulevat vielä juttelemaan asiasta vanhempiensa kanssa. Jossain he vielä tapaavat.
kaikki ne siittiöt jotka miehiltä menevät hukkaan runkatessa? Tulevatko nekin joskus tapaamaan "isäänsä"?
vitsitkin sallitaan.
siittiöt eivät ole vielä lapsia ja eivät ole runkatessa maahan naiseen sisälle päässeet ja voit olla huoleti niiden suhteen.
abortissa sitävastoin murhataan elämä.
Suunnitelma ei toteudu ja lapsi jää elämättä hänelle kuuluneen elämän. Näin se oikeasti on riippumatta siitä uskooko tämän lapsen olevan jossain kuolemansa jälkeen.
En oikein voi uskoa esim. islamin uskoa rakkauden uskoksi jos minun pitäisi laittaa muutama pommi vyölle ja kulkea kansanjoukkoon
Tämä tämmöinen on kielletty myös islamissa, mutta kaikissa uskonnoissa on sairaat yksilönsä ja ryhmittymänsä. Myös kristinuskossa, mutta ei me pidetä niitä sairaita ryhmiä kristinuskon symboleina.
kuin me TOSIUSKOVAISET Pohjois-Suomesta! Siksi tuo juttu on keksitty!!!!
tai kuka on väärässä, sen näet kun kuolet, jos näet. Voihan olla että oletkin uskonut koko elämäsi väärään jumalaan, tai voihan olla, että minä olen tehnyt niin. Tärkeintä on kuitenkin elää nyt ja tässä, niin että kohtelee läheisiään hyvin, eipä sitten tarvitse pohtia, tuliko jotain tehtyä väärin.