Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka paljon rahaa teillä on, jos teillä "ei ole yhtään rahaa"?

Vierailija
04.03.2011 |

Tarkoittaako se todellakin sitä, ettei millään tilillä, missään rahastossa, millään säästötilillä, säästölippaissa, sohvan takana, missään ole yhtään rahaa?

Vai onko teille se, että tilin saldo putoaa alle 10 000 euron, merkki siitä, että pitää alkaa katsoa kulutustottumuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rahaa on alle 5 euroa.

2 lapsen yh-opiskelija (onnellinen sellainen)

Vierailija
2/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tililläni on 17 euroa, miehen tilillä 10 euroa ja yhteisellä taloustilillä 98 euroa. Palkka tulee vasta 14. päivä.

Lasten tileillä on yhteensä noin 300 euroa, mutta niihin ei voi koskea. Säästötilillä on 350 euroa, eikä siihenkään voi koskea.

Rahastoissa on 760 euroa yhteensä.

Käteisenä on 250 euroa, mutta se on korvamerkitty pianonkuljetukseen ja -viritykseen.

Eli absoluuttisesti meillä on jotain vähän alle 2000 euroa, jos ne riivittäisiin kasaan, mutta tilanne on nyt tämä "ei yhtään rahaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yhtään rahaa niin se tarkoittaa sitä, että käteistä ei sohvankätköistä kamalasti löydy ja tili on melkein nollassa. Säästötilillä voi olla rahaa, mutta ei ole yhtään rahaa tarkoittaa yleensä sitä, että rahaa ei ole yhtään enempää kuin pakollisiin elämää ylläpitäviin toimintoihin.

Omaisuutta voi siis olla ja rahastoissa/osakkeissa jotain, mutta ei sellaista rahaa mitä saisi heti käyttöönsä.

Vierailija
4/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noin yleisesti ajattelisin että se taroittaa ettei ole käytettävissä olevaa rahaa, siis käteisenä tai käyttötilillä.

Vierailija
5/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilillä n 100€ ja miehen tiliä en tiedä.

Rahastossa 4000€ yhdellä toisella 7000€ lastentileillä yhdessä pankissa 6000€ ja toisessa 600€

Mutta käytännössä käyttörahaa ei ole

Vierailija
6/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipään ja maitoon.no, ei me nälkää nähä kun tilipäivänä yleensä ostan pakkaseen pahanpäivän varalle sen verran että seuraavaan tilipäivään pärjää jos rahat loppuu. Minusta lähinnä huvittavia juttuja kun jotkut sanoo ettei ole yhtään rahaa ja kuitenkin sitä on niin ettei tarvi kaupassa laskea moneenko maitoon on rahaa,tai mille laskuille voi eräpäivää siirtää ittellä toisinaan sellainenkin tilanne.

-viiden yh

Vierailija
7/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että tili on miinuksella, ja laskuja on jäänyt maksamatta jne. Siis ei tosiaan yhtään ole saatavissa.

Vierailija
8/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyttötilin saldo on 3-numeroinen

Vierailija
9/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttötilillä on tonni. Se on se minimi mitä minulla pitää olla ja jos menee sen alle niin olen ns. miinuksella.

Vierailija
10/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei ole rahaa" tarkoittaa minulla sitä, ettei ole rahaa kuin ruokaan (siltikin voin ostaa kaupasta lähes mitä haluan)

Eli jos olen ystävien mukana shoppailemassa ja "ei ole rahaa" niin se tarkoittaa sitä, että tiedostan tarvitsevani rahaa vielä kuun loppuun, enkä ala ostelemaan turhuuksia.

Säästötilillä on jonkin verran rahaa, mutta niitä ei käytetä. Eli siihen lasketaan vain käyttötilin rahat.

Minusta se on naurettavaa, että monet ystäväni palkkapäivänä lähtevät tuhlaamaan lähes kaikki rahansa. Ja sitten itketään ylihuomenna, kun ei ole rahaa. Kannattaisikohan VÄHÄN miettiä sitä huomistakin?

Se on hyvä sitten "syyllistää" kun minä osaan katsoa etukäteen mitä kannattaa ostaa. Aika säälittävää, ettei aikuiset ihmiset osaa käyttää rahaa.

Ja nyt en todellakaan tarkoita yksinhuoltajia tms. joilla EI OIKEASTI ole rahaa, vaan ihmisiä, jotka eivät vain osaa katsoa rahankäyttöään yhtään.

Vierailija
11/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä se tarkottais, että tilillä on kaksinumeroinen luku. Joskus meillä on vararahaa säästötileillä, joihin ei hevillä kosketa, mutta nyt nekään ei kauheasti pullistele.

T: Opiskelija

Vierailija
12/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästössä on aina pahan päivän varalle tai jos sielläkään ei ole niin vanhemmat silloin auttaneet mutta tämä on todella harvinaista.

Vierailija
13/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään säästö- tms. tilejä meillä ei edes ole.

Vierailija
14/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 25 vuotta sitten oli harvoin tilanne että ei ollut yhtään rahaa. Mutta ei ollut lapsia joten syötiin sitten muutama päivä pakkasta tyhjemmäksi. Ruoka ei ole kuitenkaan koskaan loppunut. Olen aina elänyt budjetin mukaan ja ihan omalla työllä ansaituilla rahoilla. Nyt ei ole enää ikinä tilannetta että ei olisi rahaa. En silti mene ostamaan citymaasturia ihan ilokseni, vaikka tililtä sen verran voisi löytyä

Vierailija
15/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään rahaa. terveisin pienipalkkainen (1000 e/kk) yh-äiti.

Vierailija
16/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä kun olemme. Ei säästöjä.

Vierailija
17/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että tilillä on joku 100e ja seuraavaan sossun/kelan rahapäivään on pari viikkoa. EIkä muuta rahaa / omaisuutta paitsi tavallinen koti-irtaimisto, mikä käsittää esim. 60 paria kenkiä.

Nykyään onnellisesti töissä. Toivottavasti ei tarvi koskaan enää hakea rahaa sossusta eikä kelasta.

Vierailija
18/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson että ei ole hyvä. Varsinkin jos on luotolla velkaa samalla. Meillä on sen verran iso laina, että olisi totaalinen kammotus elää aivan kädestä suuhun, koska silloin olisimme Ns. kanttuvei kun korot nousisivat.

Vierailija
19/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000€ ja vei kaikki säästöt. Nyt odotellaan bonuksia ja mahdollista korvausta lattiarempasta, josko saisi osan takaisin.

Vierailija
20/43 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta itse käytän sanontaa "Ei ole yhtään rahaa" tarkoittamaan sitä, että nyt olen tuhlaillut liikaa ja rahan käyttöä on järkeistettävä vaikka rahat siis ei olekaan lopussa (siis ei kosketa mihinkään säästötileihin).:)

Yksinkertaisesti se tarkoittaa sitä, etten halua käyttää niin paljon rahaa, vaikka sitä onkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi