Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 9v, 7v ja 6v lapset olla viikonlopun "keskenään" kotona?

Vierailija
04.03.2011 |

Mies on työmatkalla, mulla on oksennustauti ja influenssa. Makaan siis vain sängyssä, oksennan ja nukun. Ei ole ääntä, kirjotan lapuille asiani tai lähetän tekstiviestin lapsille. Kaiken kukkuraksi nuorimmaisella on vesirokko ja vanhemmat lapset ovat juuri toipuneet influenssasta, yskivät ja pientä lämpöä edelleen.

Ihan tajuttoman huono olo ja vielä tajuttomampi syyllisyys. En voi pyytää tänne ketään, koska saisi ihan varmasti jonkun täällä riehuvan taudin. Mies kävi ostamassa kaapit täyteen mikroruokia ja helppoja välipaloja, muroja jne. Lapset osaavat itse lämmittää ruoan.

Lapset katsovat videioita tai pelaavat tietokoneella ja leikkivät. Kukaan ei tappele, koska ymmärtävät, että olen tosi kipeä.

Pitäisikö tänne kuitenkin päästää joku?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti pystyt nukkumaan paremmin

Vierailija
2/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten patja itsellesi keskelle olkkarin lattiaa. Lapsille juotavaa ja syötävää esille, voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itsenäisesti nukkumaan ja nukkuvat koko yön. Nukkumisen takia ei hoitajaa tarvitse, mutta muuten mietityttää olla vastuussa tässä kunnossa koko poppoosta..

ap

Vierailija
4/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaksat noin pitkät sepustukset nettiinkin palstailla...

Vierailija
5/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan noin monta yksin tee?

Vierailija
6/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä lähellä, niin pyydä apuun, kyllä eläkeläisillä on aikaa sairastaa jos pöpön sattuvat saamaan.

Vierailija
7/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun 9v ja 7v klaaraisivat vallan mainiosti moisen tilanteen ja itsekin kykenisin johonkin. Eri juttu sitten, jos lapsetkin sairastuisivat. Älä kanna syyllisyyttä, jos sulla on reippaat lapset.

Vierailija
8/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksat palstailla :D Sä mitään kipeä ole!

Vierailija
9/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alla sängyssä läppäri sylissä.

ap

Vierailija
10/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kuitenkin paikalla ja turvana, jos jotakin "vakavaa" tapahtuisi. Puhelin on sitä varten, että saatte apua, jos tervitsette.

Kerrankin hyvä syy, milloin voi hyvällä omallatunnolla syödä niitä einesruokia yms. ja kerrankin hyvä syy, milloin voi antaa lasten katsoa mielin määrin telkkua, videoita, dvd:tä ja pelata pleikkaa yms. Sitä varten moiset on oikein oivia ajanviettotapoja. Ja toipilaana olevat lapsetkaan ei fyysisesti rasitu.

Kunhan lapset eimliikaa joudu hätäilemään sinujn kunnostasi.

En nyt jostain syystä viitsi sanoa, että nauti tilanteesta...

Vierailija
11/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alla sängyssä läppäri sylissä.

ap

Vierailija
12/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä te pärjäätte!nou hätä!

Vierailija
13/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko sanoa, että noin kipeenä en todellakaan surffaile netissä. Provo varmaan, mutta tietysti mielenkiintoista nähdä ihmisten mielipiteitä.

Vierailija
14/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läppäri sylissä sängyssä, olisin sairaalassa. Enkä todellakaan kysyisi palstalla mielipiteitä, jos kokisin lasteni jäävän täysin ilman valvontaa.

Olen siis niin heikko ja huonossa kunnossa, etten jaksa käveleskellä ympäri taloa ja laittaa lapsille ruokaa tai olla niiden kanssa. Käynhän esimerkiksi itse vessassa, ei sinne minua kukaan kanna.

Ja syy, miksi ylipäätään läppärin kanssa ähellän, oli kaikenlaisten ilmoitusten kirjoittaminen lasten harrastuksiin ja kavereille, piti perua koko viikonlopun kaikki menot.

ap

Vierailija
15/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan on se, että joku on vahtimassa sen verran, että jos tulee joku hätä. Eihän se varmaan lapsille mikään ideaalitilanne ole, mutta tuskin on sinullekaan. Aika harvinainen tilanne. Varmasti selviätte. Tsemppiä!

Vierailija
16/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjäätte just noin kun kerroit.

Lapsetkin on jo isoja ja auttavat varmaan äitiäkin, esim tuovát vettä ja kohottavat tyynyä, vievät läppärin pois kun haluat ruveta nukkumaan yms.

Senkun makaat ja toivut ja surffailet.

Paranemisia aplle:)

Vierailija
17/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on saikulla ja Facebookissa, niin on heti ilmoitus työnantajalle:D Mulla oli tänään 39 astetta kuumetta, mutta jaksoin silti olla koneella.

AP: pärjäätte, älä huoli:) Voimia.

Vierailija
18/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettää paikalle lastenuojelu poliisin kera, jotta lapset saadaan välittömästi huostaan.

Herranjumala, jos äiti ei kykene lämittämään mikroateriaa on se lastensuojelun paikka.

Nyt lapset on täysin heitteillä ja välinpitämättömyys loistaa äidin kirjoituksesta.

Äkkiä, joku hakemaan lapset pian pois, voivat saada vaikka traumoja kun joutuvat katsomáan videoita ja itse lämmitämään mikroateriansa.

Vierailija
19/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset rikki tai pilalle mene siitä, että yksi viikonloppu menee einesruuilla ja telkkaria tuijotellessa!

Jos itse olisin kipeä, ja mies töissä, meillä olisi tuo tilanne 3 ja 7 v lasten kohdalla.

Ihan keskenään saisivat selvitä. Etuna on se, että tuo pienempi on varsin omatoiminen, hakee jakkaran kanssa kaapista ruokaa ja tekee itse voileipää ja ottaa maitoa jne. Sotku on hirveä, mutta omatoimisuutta siis löytyy normaaliarjessakin kun silmä välttää joten osaisi sen kyllä jos tarvettakin olisi.

Itse asiassa tuota nuorempaa odottaessa, kun ensimmäinen oli vielä 3,5 v, olin kotona vuodepotilaana loppuraskauden. Se loppuraskaus oli vaikea, enkä pystynyt tekemään mitään, puoli-istuvassa asennossa makaamaan. Mies oli töissä ja teki pitkiä päiviä. Yritin saada kotiapua. Kunnalta en saanut, ja lääkäri sanoi, että tuon ikäinen 8alle 4 v siis) pärjää itsekseenkin.

No, ei pärjännyt, kun tämä ainokaisen ajatuksella kasvatettu ja passattu, passiivinen (ei ollut innokas oppimaan tai tekemään itse, toisin kuin tämä nuorempi) lapsi tarvisi apua vessareissuissa, ruokien laittamisessa esile jne, eli tuo omatoimisuus mitä tällä nuoremmalla on, sitä ei ollut tällä isommalla. Mutta lääkärin mielestä alle 4 v lapsi voi hoitaa itse itsensä, kun äiti ei pysty, joten ihan varmasti tuon ikäiset kuin ap.n lapset, pärjää erittäinkin hyvin itsekseen,.

Sunnuntaina viimeistään olet varmasti jo paremmassa kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi