Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun 2v. tytöllä on n. 25 mekkoa/hametta!

Vierailija
04.03.2011 |

suurin osa on kyllä kirppikseltä / matkoilta ostettuja / kummitädin lahjaksi tai tuliaisiksi tuomia.

Mutta silti...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toihan ei ois määrä eikä mikään. :D Tyttöjen vaatteet on niin ihania, että ostaisin niitä varmaan joka kauppareissulla. Nyt näille mun rasavilleille pojanviikareille ei oikein meinaa löytyä mitään söpöä. :( Joten nauti vaan kun saat olla tytön äiti!

Vierailija
2/7 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon, kun 3 pojan jälkeen tuli tyttö :).

Mutta kiva jos tuo onkin ihan normaalimäärä... poikien kanssa tottui siihen että vaatteita ei ole niin hirveän paljon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

M inua ärsyttää suunnattomasti kun muotialan ihmiset jankuttaa, miten suomalaisten miesten pitäisi opetella pukeutumaan ja käyttää värejä ja olla rohekita jne jne

Miten opetetaan mies pukeutumaan ja olemaan värikäs, trendikäs, persoonallinen ym kun vaatevalikoima jo ihan pojille on sitä harmaata, mustaa, hirviöitä, pääkalloja?!

On todella vaikea löytää kivan näköisiä vaatteita pojalle.

vertaa kaupassa rekkejä. Tytöille on, myös alerekeissä.

Pojille ei ollenkaan samassa määrin.

Tytöiolle löytää kirppareilta ja alerekeistä ja ylipäätään paljon enemmän vaatteita, kuin pojille.

Vierailija
4/7 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että tytöille on ihan ylipaljon vaatteita ja pojille ei.

Just alessa tää korostuu.

Toisaalta olen kyllä löytänyt norm.hintaisena esm. H&M:stä (eli siis edullisesti kuitenkin) pojille tosi kivojakin vaatteita, kun aina silloin tällöin käy vaan katsomassa mitä uutta on.

Kannattaa ostaa heti kun näkee, ne menee äkkiä :).

Siis olen löytänyt POJILLE

- mm. v.pun. ja v.sin. kivasti kuvioituja / raidallisia, klassisemman näköisiä pikeepaitoja

- v-aukkoisia kivoja neulepaitoja eri väreissä (yksivär., salmiakkiruutuisena)

- raidallisia neulepaitoja

- jotkut klassiset Disney-aiheiset kuviolliset paidat on kanssa ihan kivoja

Mä en nyöskään tykkää noista musta/harmaa/hirviö yms. viritelmistä ja en niitä ostakaan.

Mutta tosiaan - ENEMMÄN poikien vaatteita kehiin myös! Kirppikselle ja aleen kanssa!

Onko se sitten siinä, että me vaan emme osta pojille vaatteita niin paljon.... ei, kyllä se on tarjonta!

Ihanuuksien paljous saa ostamaan tytölle "yli tarpeen", pojille tulee ostettua vaan enemmän just tarvittava määrä kun ei kivan näköisiä löydy niin helposti.

(ekologisuuden kannaltahan tämä tietysti hyvä, ja pitäisi päinvastoin tyttötarjontaakin vähentää... toisaalta vaatteet menee meillä aina kiertoon edullisesti huutikseen/kirppikselle/uff-laatikkoon, eli niille löytyy vielä käyttöä)

ap

Vierailija
5/7 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko on. Varmaan kannattaa sivuutta kommentti kateutena tai jonain vastaavana mutta...

25!!!! 50!!!! Miten paljon heillä on paitoja? Housuja? Sukkia? Takkeja? MIten kallis on yksi hame? Ehtiikö käyttää kaikkia? Eikö hirvitä turha rahanmeno ja lasten opettaminen siihen, että ne vaatteet ovat jo tuon ikäisillä noin tärkeitä? Eikö olisi kannattavampaa satsata muutamaan hyvään ja laadukkaaseen, josta pitäisi pitää hyvää huolta? Jos ihan arkikäytössä, niin sitten muutaman parempi vielä lisäksi juhlia varten.

En ihan oikeasti ymmärrä tuota tuhlailua pienille taaperoille (enkä isommillekaan, mutta kaipa niillä on jo enemmän sanottavaa asiaan). En ymmärrä, miksi pitää opettaa noin pinnallisia arvoja, ei mietitä omaa taloutta ja rahan järkevää käyttöä eikä edes luontoa? Shoppaillaan vaan. Minkälaisen minä-kuvan tuollainen tyttö saa? Että ulkonäkö ja vaatteet ovat ainoat, jotka ovat tärkeitä?

Omilla kummilapsillani on noin 10 hametta/mekkoa. Pidän sitä jo paljona, mutta vielä ihan normaalin rajoissa. Saavat paljon lahjoina. Ja ovat tietysti isompia kuin ap:n lapsi (8- ja 6-vuotiaita).

Minulla ei siis ole sitä tyttöä enkä tiedä mitään siitä, minkälaista on olla tytön äiti. Mutta tunnen kyllä itseni enkä lapsenakaan omistanut kuin muutaman hameen kerrallaan. Teini-iässä ostin omilla kesätyörahoillani niitä muotivaatteita ja yksi mekkokin taisi olla mukana. En ole koskaan vain shoppaillut, kun se on hauskaa. Olen aina etsinyt itselleni harkinnan jälkeen sen, mitä olen suunnitellut ostavani. Näin toimin myös poikieni vaatetuksen suhteen. Joskus on tullut tehtyä heräteostos, kun on löytynyt kivat housut. Olen sitten ostanut yhden koon isomman, kun ei tarvitse juuri nyt niitä housuja. En osaa kuvitella, että jos saisin tytön, muuttaisin omia kulutustottumuksiani ja arvojani (shoppailu ON turhaa, kuluttaa luontoa ja antaa vääränlaisia arvoja lapsille) noin totaalisesti. Toki tytölleni ostaisin ainakin yhden hameen ja yhden mekon. Anoppi ostaisi juhlamekon ja äitini varmaan pari arkihametta. Ja ehkä saisin muilta sukulaisilta heidän lastensa vanhoja hameita muutaman kappaleen. En silti ikinä pääse millään laskutoimituksella tuollaisiin lukuihin... Huh!

Niin, ja yhdyn kyllä niihin kommentteihin, että pojille on vaikea löytää kivoja vaatteita, mutta en ostaisi niitä vaatteita siltikään ENEMMÄN, vain paremman näköisiä. Omalla vanhemmalla pojallani on 9 housut ja 10 pitkähihaista paitaa. T-paitoja on vinot pinot mutta kaikki viimevuotisia eli eivät mahdu enää seuraavana kesänä. Ei todellakaan tarvitse enempää.

Nuoremmalla on nyt käytössä 10 bodia (2 uutta ja loput isoveljeltä perittyjä) sekä housuja 13 kpl (2 uutta ja loput isoveljeltä). Ihan liikaa noita housuja, mutta itse en ole ostanut yhtäkään vaan kaikki saatu sukulaisilta. Bodeja on sopiva määrä. Huppareita on tällä hetkellä 3 kpl.

Tytöt tarvitsevat kuitenkin vielä saman verran noita housuja ja paitoja kuin pojatkin noiden hameiden ja mekkojen päälle. Siksi tuntuu TURHALTA panostaa sellaisiin vaatteisiin, joita ei esim. käytä päivittäin.

Vierailija
6/7 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en osta liikaa, ja ajattelen vieläkin...

Mutta rahan kannalta - tosiaan iso osa on kirppiksiltä n. 1,50-3 eur ostettuja - ja tosi nättejä ja hyväkuntoisia. Eli ei ole mennyt paljon rahaa.

Se on hämmästyttävää miten paljon kirppiksilläkin on tytöille hyvää vaatetta.

Ja silloin harvoin kun käyn, ostan sitten melkein "kaiken" sopivan näköisen ja hintaisen mitä löytyy, koska välillä on taas vaikea löytää kivoja vaatteita.

(Esim. kaupoissa on kallista ja liian seksistisiä mekkoja, eli jos tyttömäisiä kivoja paitoja ja mekkoja löytyy parilla eurolla, oikeassa koossa, niin ostan pois.)

Sitten ulkomaanmatkoilta muutama ihanuus tullut ostettua kun saa alle 10 eurolla sellaisia jotka maksaisi maltaita Suomessa.

Ja tosiaan ainakin 5 noista on kummitädiltä.

Ja sikäli mekkojen määrä vähentää tarvittavien housujen määrää, että mekkoa voi käyttää arkenakin sukkisten/trikoiden kanssa.

(Tosin on meillä toki housuja ja paitojakin ihan riittävät niput, niistäkin kirppiksiltä suurin osa!)

ap

Vierailija
7/7 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ikää tulee - ilmeisesti 1-2 vuotiaille tytöille just löytyy kirppiksiltä vielä helposti hyväkuntoita.

Uutena en tietenkään ostaisi Suomen kaupoista noin paljoa.

Helposti siis kertyy vaatetta näin

- kun uusi vaatekoko vaihtuu, tuntuu että ei ole yhtäkkiä yhtään vaatetta, kun edelliselt pieniä, ja pitää ostella kaupasta uutenakin muutamat perusvaatteet

- sitten löytyy kaapista kätkö, johon oli kerätty jo sitäkin kokoa valmiiksi kirppiksiltä ja tutuilta lahjaksi saadut liian isot (no yleensä kyllä tiedänkin nämä kätköt ja otan ekana esiin ennenkuin ostan mitään)

- sitten käy kirppiksellä ja sieltä löytyy ihania juttuja jotka on "pakko" ostaa kun niin halpaa ja hienoa

- sitten käy Hulluilla Päivillä ja/tai alennusmyynnissä ja "pakko" ostaa pari juttua jos oikein halvalla saa

- sitten käy jossain etelässä ja "pakko" ostaa pari halpaa mekkoa halvalla, matkamuistona vaan...

ap