mopoautoilu on kyllä nuorelle hyvää harjotusta
B-korttiin. ehkä tulevaisuudessa ne 18v nuoret kuskit ei ole vaaraksi itselleen ja muille liikenteessä.
Kommentit (21)
pitäs silti kieltää...
Onpa sairaan kivaa körötellä 40km/h jonkun hemmetin mopoauton perässä, jos tiellä on 80- tai vaikka satasen rajoitus ja vastaan tulee autoja koko ajan. Varsinkin nyt talvella, kun penkalla ei ole edes tilaa väistää. Tosin ei ne osaa yhtään sivuun mennä kesälläkään...
Joo, ärsyttää.
Ja toivoa sopii, ettei se häkkyrä ympärillä tuudita mihinkään valheelliseen turvallisuuden tunteeseen. Ne kotterot kun on aikalailla häviäjien puolella jos kolahtaa..
satu aikalailla kolareita, että hyvää (?) harjoitustahan siitä saa. =D
mopoautoilusta ei ole kuin vaaraa itse kuskille ja kanssaliikkujille. Lisäksi laitetaan kaikki törttöilyt esim kävelyteillä ajelut, 6 kaveria kyydissä ajelut jne jne.
Omille lapsille ei tule ikinä mopoautoa!
On meinaan henki kulta senverran arvokas...
B-korttiin. ehkä tulevaisuudessa ne 18v nuoret kuskit ei ole vaaraksi itselleen ja muille liikenteessä.
Erittäin vaarallista on päästää nuorisoa henkilöauton rattiin ilman minkäänlaista mopo/mopoautokokemusta. Tästä varmaankin johtuu suuret liikennekuolemaluvut henkilöautoilla. Mopoautoilla ei peltikolareista huolimatta pahoja henkilöavahinkoja ole sattunut. Parempi harjoitella ajamista hitaalla mopoautolla, ei missään nimessä tappo-henkilöautolla.
jos olisi käytännön ajo-opetusta. Vai tulikos siitä tänä vuonna pakollista? Jos ei, niin vaarallistahan tuo on siinä missä mopoilukin.
terv. mopokortin saanut ilman ainuttakaan ajometriä takana
pitäs silti kieltää...
Onpa sairaan kivaa körötellä 40km/h jonkun hemmetin mopoauton perässä, jos tiellä on 80- tai vaikka satasen rajoitus ja vastaan tulee autoja koko ajan. Varsinkin nyt talvella, kun penkalla ei ole edes tilaa väistää. Tosin ei ne osaa yhtään sivuun mennä kesälläkään...
Joo, ärsyttää.Ja toivoa sopii, ettei se häkkyrä ympärillä tuudita mihinkään valheelliseen turvallisuuden tunteeseen. Ne kotterot kun on aikalailla häviäjien puolella jos kolahtaa..
Ohi pääsee ylitehokkaalla henkilöautolla, jos ajotaidot on kunnossa. Ruuhkassa on turvallista ajaa hiljaa ja oikean turvavälin etäisyydellä.
Tähän mennessä mopoautot ovat olleet kolareiden voittajia alhaisella henkilövahinkoluvullaan. Samaa ei voi sanoa henkilöautosta, kuolemantapaukset ovat kasvaneet räjähdyksenomaisesti.
Ajotunteja tulisi lisätä huomattavasti B-korttiin, jos ei ole mopoautokokemusta. Aivan liian pienellä ajokokemuksella saa nykyään B-kortin.
ne autot ovat täysin pahvia ja rokki soi niin ettei muuta kuule. Oikeasti, ne pitäisi lailla kieltää. Mopoautot aiheuttavat kamalia ohituksia. Jos vanhemmat ovat joskus?tsekanneet lapsen ajotavan, unohtuu se kakaran muististä samalla kun vanhempi painaa oven kiinni. Vain edesvastuuton ostaa mukuloilleen tuollaisen pahvitötterön.
ne autot ovat täysin pahvia ja rokki soi niin ettei muuta kuule. Oikeasti, ne pitäisi lailla kieltää. Mopoautot aiheuttavat kamalia ohituksia. Jos vanhemmat ovat joskus?tsekanneet lapsen ajotavan, unohtuu se kakaran muististä samalla kun vanhempi painaa oven kiinni. Vain edesvastuuton ostaa mukuloilleen tuollaisen pahvitötterön.
Mopoautoni on alumiinista tehty, pahvia siinä ei tosiaan ole käytetty, taitaa nyt väärää tietoa olla liikkeellä. Todella vaarallisia ohituksia henkilöautot järjestävät, ei ihme että henkilöautot komeilevat kuolonkolareiden kärjessä.
sitä mieltä,että 15v on valmis auton rattiin niin laskettaisiin ajokortti-ikää ja nuoret kunnon ajokouluun.
Turvallisempaa se on autolla ajaa,kun sellasella peltipurkilla.
sitä mieltä,että 15v on valmis auton rattiin niin laskettaisiin ajokortti-ikää ja nuoret kunnon ajokouluun.
Turvallisempaa se on autolla ajaa,kun sellasella peltipurkilla.
Tilastojen mukaan autolla on turvattomampaa ajaa, valitettavasti. Auto olisi mopoautoa turvallisempi mopoauton nopeuksissa, mutta ei auton huippunopeuksissa, esim. 250 km/h.
että suomessa rekattuja autoja on vajaa 3 miljoonaa kun taas mopoautoja n.5000?
sitä mieltä,että 15v on valmis auton rattiin niin laskettaisiin ajokortti-ikää ja nuoret kunnon ajokouluun.
Turvallisempaa se on autolla ajaa,kun sellasella peltipurkilla.
Tilastojen mukaan autolla on turvattomampaa ajaa, valitettavasti. Auto olisi mopoautoa turvallisempi mopoauton nopeuksissa, mutta ei auton huippunopeuksissa, esim. 250 km/h.
Ja ajatko useinkin 250km/h?
sitä mieltä,että 15v on valmis auton rattiin niin laskettaisiin ajokortti-ikää ja nuoret kunnon ajokouluun.
Turvallisempaa se on autolla ajaa,kun sellasella peltipurkilla.
Tilastojen mukaan autolla on turvattomampaa ajaa, valitettavasti. Auto olisi mopoautoa turvallisempi mopoauton nopeuksissa, mutta ei auton huippunopeuksissa, esim. 250 km/h.
Ja ajatko useinkin 250km/h?
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&i…
että suomessa rekattuja autoja on vajaa 3 miljoonaa kun taas mopoautoja n.5000?
Johtuu lähinnä nopeuksista, ei ajoneuvojen lukumääristä.
sitä mieltä,että 15v on valmis auton rattiin niin laskettaisiin ajokortti-ikää ja nuoret kunnon ajokouluun.
Turvallisempaa se on autolla ajaa,kun sellasella peltipurkilla.
Tilastojen mukaan autolla on turvattomampaa ajaa, valitettavasti. Auto olisi mopoautoa turvallisempi mopoauton nopeuksissa, mutta ei auton huippunopeuksissa, esim. 250 km/h.
Henkilöautothan kolaritestataan mopoauton nopeuksissa, mutta ei esim. normaalissa 80 km/h maatienopeuksissa.
kun mopoautokuskit ovat ihan yhtä lailla vaaraksi itselleen ja muille liikenteessä.
Kaupunkinopeuksissakin voi sattua ikäviä kolareita.