Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~* MAALISMASUJEN OMA KUUKAUSI *~*~

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene enää kauan muillakaan. Kohta saadaan kaikki kuunnella vauvan itkua silloinkin, kun meinaa nukahtaa seisaalleen. ;)

Santsu kyseli limatulpasta. Vaikka kysymys ei minuun liitykään, niin mietin itse vähän aikaa sitten, että missäköhän vaiheessa se minulta mahtoi tulla. Ennen sektiota ei ainakaan näkynyt, mutta täytyihän sen joskus poistua. Ilmeisesti sitten muun mukana jälkeenpäin, eikös? Ei kyllä tullut niin tarkasti tutkittua silloin sairaalassa. :D Olisin ihan mielelläni moisen nähnyt kyllä, ihan uteliaisuudesta.

Eilen puolestaan mietin selkäkipujani. Kävellessä on koko ajan tuntunut selkälihaksissa, koska en ole osannut vielä käyttää vatsalihaksiani, joten selkä joutuu tukemaan koko ylävartaloa. Sehän sitten tietenkin rasittaa lihaksia tavallista enemmän. Eilen juolahti mieleeni, että loppuraskaudessa en tainnut suuremmin käyttää vatsalihaksia. Myös kohtu ja erityisesti sikiö saattoivat tukea ylävartaloa, joten lihaksia ei niin tarvittu. Nyt on sitten opeteltava uudestaan, miten ne toimivatkaan. :) Tuntuu kyllä välillä haastavalta haavan takia.

Lapsi on voinut hyvin ja kasvanut huimaa vauhtia. Äidillä puolestaan on maidontulo tasaantunut enkä enää ole tarvinnut rintapumppua saadakseni nukuttua. Mitään rytmiä lapsella ei ole, vaan jokainen päivä on erilainen.

Jaksamisia teille vielä vatsanne kanssa odottaville!

t: ivilla & nyytti

Vierailija
22/53 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin Jorvissa painoarvioimassa ja tällä hetkellä ois 3630g, eli ei ehkä ois jättiläistä tulossa :o)

Lääkäri tokas ku sisätutkimusta teki et ois laukaisu valmiina...tarkoittiko sitten et jos kalvot puhkasis ni alkais tulee nopeempaa?!. Muuten oli kiinteä ja 1,5cm auki mitä lueskelin. Ehkä siis toivoa on että ei menis kauheesti yli!

Mulla ollu tosi hankalaa kun vihloo välillä sikana sisäreisiin..ihan ku puukolla iskis, sit viime yönä nukuin huikeet 3h erissä ku joutu vessassa juosta ja yks niistä reissuista oli kauhee! supisti,vauva möyrys samaa aikaa ja pissatessa pisteli johki peppuluuhun ja alakerran luihin, olipas eri muksaa :S

Muuten kaikki ok, alkaa ahdistaa ku ei jaksa mihinkään kävellä,eikä uskallakkaan ees. Flunssaaki ois pukkaamassa..tuntuu kurkku karheelle jne...et kipeenäkö tässä pitää sit synnyttää vielä?!. Mut nyt meen lepää jos sais nukuttuu ens yön, joten kuullaan...

Ipanapa11 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä viikkoja päiviä viedään! Tsemppiä teille!

Täällä tyttö on nyt 2 viikkoa, ihana pikkumuru, on tämä elämä mahattomana ihanampaa, öisinki voi nukkua, vaikka vauva on kainalossa niinpaikkoja ei kolota ja saa hyvin nukuttua sen mitä vauvan syötöiltä kerkiää. Myös mahallaan voi välillä nukkua jos ei tissit oo liian täynnä maitoa.

LIMATULPASTA oli puhetta, mulla lähti esikoisesta 6 vrk ennen synnytyksen käynnistymistä, kakkosesta vasta synnytyksen alettua ja nyt siis 4 vrk ennen synnytystä. Oon kuullu että viikon sisään limatulpan lähöstä synnytys käynnistyis.

Isommat sisarukset on täälä ihan innoissaan vauvasta (4 vuotias ja 1,5-vuotias), pienempikään ei oo ollu mustis.

HANNELE + neiti 2 vkoa

Vierailija
24/53 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään...

LIMATULPPA: mulla alkoi eilen tulee tulpan osia,jeee...ukko kulta jo luuli et päästään tosi toimiin,mut eih..

Mulla lähti edellisessä raskaudessa yliaikaskontr. jälkeen tulppaa ja seuraavana aamuna tuliki vissii loput,ku alkoi samantien hirveet suppari kivut. Saas nähä millon nyt päästään lähtee.. edellinen käynnisty siis 41+3 ja nyt mennään 39+5.

Supistuksia on ollut vaan kivuttomia,tosin välillä pikkasen sellasta juilintaa ollu mukana. pää on tosi alhaalla,et uskon että tulossa se sieltä on.

HANNELE: Mä ootan tota et saa nukkua ilman kolotuksia ja tuhnukka kaikussa.

Missä muut on????? synnyttämässä?

Ipanapa11 ja valmis synnyttää :o) (39+5)

Vierailija
25/53 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipanapa kyseli missä kaikki on, mä piileskelen maailmaa omassa kodissa :-/ ARGH! Täällä mennään jo rv 41+1 ultran lasketun ajan mukaan ja eilen olisi ollut kuukautisista laskettu eräpäivä. Mutta koossa edelleen siis. Ei yllätä yhtään, mutta pää alkaa pikkuhiljaa hajota ja pinna on kireä kuin viulunkieli. Unohdin perjantaina soittaa yliaikakontrolliaikaa, joten pitäisi muistaa maanantaina sitten. Esikoinen syntyi 41+3 mun äidin kanssa samana päivänä ja neljän päivän kuluttua on siis mun veljen synttäri...aikoinaan vitsailin, että kai tämä tulee sitten 24.3. ja nyt alkaa siltä näyttämään..

Meille tulee iso vauva, varmaan reippaasti yli 4-kiloinen. SF-mitta on jo 37 cm, kun se aikoinaan oli esikosta 34,5 yliajalla. Olen kyllä ihan valmis lähtemään laitokselle, mutta kutsua ei ole tullut. Fyysinen vointi on edelleen hyvä, itseasiassa olen viime päivinä voinut tosi hyvin, eikä jalatkaan ole särkeneet yhtään öisin (kiitos Relaxant-voiteen). Silti heräilen aina aamuyöstä 4-5 aikaan pohtimaan kaikenlaisia juttuja.

No ei kai tässä kauaa enää mene, perjantaina pitäisi päästä yliaikakontrolliin kun 42 viikkoa alkaa täyttyä.

Tsemppiä kaikille, kyllä tämä iloksi vielä muuttuu!

Miaea ja itsepäinen poika 41+1

Vierailija
26/53 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaikka se limaklöntti lähti viikko sitte niin tässä sitä vielä ollaan. Ei oo mitään kummoisia tuntemuksiakaan.. Oon asennoitunu siihen, että menee kans sen kaks viikoo yli ja käynnistetään.. ARGH! Mut tätähän tää on...

Tiistaina vika neuvola vissiin, viikon päästä sitte polille kontrolliin. Ei auta kun ootella. Pää meinaa hajota... Nyt meen saunaan. Tsemppiä kaikille!!! Samassa veneessä ollaan!!!

Sanna ja Lahja 40+4

Vierailija
27/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TäälläKIN ollaan vielä yhdessä kasassa pallomahaillen. Multa kans sitä limaa tuli hippusen verran viikko sitten (ei tosin suuria määriä, mutta tulipahan nyt kuitenkin), mutta synnytyksestä ei tunnu olevan tietoakaan. Supistellu on aina silloin tällöin, ei kovin kivuliaasti, mutta kuitenki olen tunnistanut selväksi supistukseksi.

Huomenna ois äitipolilla kontrolli ja käskettiin varautumaan, että jo huomenna jäädään sairaalaan käynnistykseen, mutta voivat myös passittaa vielä sieltä kotiinkin muutamaksi päiväksi oottelemaan. Että saas nähd ny kuis tässä neidin käy...

Huomista jännäillen

mama*83 41+2

Vierailija
28/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii vaan kaikille. Mulla huomena 40 täys,mut oikeesti oon tosi vaivalloinen ja mun pitäs jaktsaa olla 4v kanssa ja touhuu kaikkee. Mitenkäs touhuut ku ei pääse lattialta ylös jos sinne menee istuu tms. To ois neukku jos pääsen menee sinne ku kaiken lisäks mulla on lenssu!!! kyllä korpee ja kovaa. ja mä en yhtään jaksa kantaa yli tätä vauvaa. Tokastakin kävin yliaikaskontr. ja ne passitti aina mut kotiin vaikka rukoilin et saisin synnyttää jo. Nytteki ne sano painoarv. et oo vaan kotona niitten kolotuksian kanssa :S, et toiset on enempi invalidisoitunu ku toiset??!!!! tosi kiva..sanoin et yöllä en saa nukuttua ku lonkat puutuu ja sattuu aina kun kääntyy,paukkuu luut jne (koita nyt siinä lepää ja kerää voimia tulevaan)..lisäks tullu sika kipee selkä et ku koittaa yöllä mennä veskiin ni sattuu vasuriin alaselkään niin pirusti...meille kyllä riittää nyt lapset :D 3 on just hyvä,takapenkillinen...Jos tää syntyis samoilla viikoilla ku mein toka ni tulis aprillipäivänä..se oiski muikee ku ollaa menty sillon joskus kihloihin ja miehen isävainaalla oli syndet kyseisenä pvänä. Mut ei kait se auta ku mennä ottaa vähän rennommin...koitellaan jaksaa ja kirjotelkaa kuulumisianne :o)

Ipanapa11 ja möhömasu 39+6

29/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme syntyi 06.03.2011 (39+5) klo. 16.27

3280g ja 49cm

Synnytys oli helppo ja nopea. Sekä minä että vauva voivat mainiosti. Ruoka ja uni maittaa vuorotellen. Ulkoilua vaunuissa olemme jo kokeilleet.

Terveisin: onnellinen Satiini

Vierailija
30/53 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Satiinille pienen prinssin syntymän johdosta!!!

Vierailija
31/53 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt ollaan täällä vähän viisaampia kuin viimeksi. Eli äitipolilla käyty ja lääkäri suositteli vielä parin päivän odotusta ja sitten vasta käynnistetään. Eli tämä ja huominen päivä ootellaan ja torstaina aamusti alotellaan käynnistys mikäli ei näiden kahden päivän aikana poikaa kuulu maailmaan.

Kovasti lekuri käski sekstailla tämän kahden päivän aikana :)

Kohdunkaula oli kylläkin lyhentynyt, mutta kohdunsuu oli vielä tiukasti kiinni.

Nyt vain kattellaan ja ihmetellään ja torstaina synnyttämään ellei ennen sitä sit jo itellään lähde käymään. Kyl tää on jänskää :)

Ja SATIINILLE paljon paljon onnea, perästä tullaan :)

mama*83 41+3

Vierailija
32/53 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tänään neuvola, kaikki oli taasen okei. Eilen illalla vaavi yli neljä tuntia putkeen mylläsi niin maan perhanasti, ettei ikinä..! Ajattelinkin, että nukkuuko sitten synnyttyään ollenkaan. Kyllä kai sentään. Josko tänään olisi illasta rauhallisempi. Eipä tartte liikelaskentaa suorittaa!!!

Mamalla onkin jännät paikat! Onkos sulla ollu mitään tuntemuksia? Mulle se käynnistys onkin tuttua puuhaa, sillai ihan turvallisin mielin ainakin voi olla, ei tartte miettiä, koska pitää lähteä sairaalaan yms... Hyvin ovat lähteneet syntymään, kun on laitettu geeli/pillerit kohdunsuulle. Ei ole onneks tarttenu oksitosiinia suppareita tekemään.

Mulle terkka tilasi tänään yliaikakontrollin, yritti saada sitä jo perjantaille, mutta täällä pitää mennä sen 12 päivää yli, enneku pääsee... Maanantaina sitten se. Viimeistään ens viikon keskiviikkona sitten käynnistys, luulisin, kun on tasan 42 viikkoa. Näillä mennään.

Jaksuja kaikille!!!

Sanna ja Lahja 40+6

Vierailija
33/53 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, neuvolassa kaikki ok. Verenpaine oli vähän noussut ja sitä mitattiin ahkerasti. Ei se vielä mitenkään hälyyttävän korkea ollut, mutta korkeampi kuin yleensä. Valkuaista ei kuitenkaan pissassa ollut, joten sen puoleen ei hätää.

Perjantaina menen aamusta yliaikakontrolliin, katsotaan käynnistetäänkö silloin vai laittavatko vielä viikonlopuksi kotiin.

Eilen oli koko päivän kipeitä suppareita, mutta loppuivat iltaan mennessä. Meidän kaveri häärää kyllä sen verran, ettei liikelaskentaa tarvitse harkitakaan ja hikka on joka päivä :)

Onnea Satiinille ja muille vauvautuneille!

Miaea ja Jaajo 41+3

Vierailija
34/53 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti tiiä pitäskö huutaa vai itkee...meillä menossa kanssa sellanen myllerrys ettei tosiaan tartte laskeskella. Myllää niin et nipistelee virtsarakkoon tai johki niin ilkeesti ja sit tietty seuraa supistus samalla. Mä oikeesti kärsin..kiva jos pitää odotella vielä parikin viikkoa. Mä en oikeesti voi ku istua tai makaa,ulkonakaan en oo käynny ties millon ku ei uskalla noitten vihlasuitten takia lähtee. Eilenki putkimies oli täällä ni tuli pahin vihlaus ja ku en kehannu ees huutaa! esikoinen sit säikähti ku mun ilme oli varmaa kärsivä ja kuiskasin hiljaa et v***u nyt äkkii panadolia ja vaikka limua et saan alas sen (ku ei vettä sillon tullu). Pitäs jaksaa mein 4v kanssa leikkiä,mut minkäs teet ku ei pysty ku koko aika sattuu johonki...ukollakin iltaviikko ni oon yksinään..onneks esikoinen on jo 10v ni siit on apua ja se touhuu toisen kanssa..pahamieli silti...

Onnittelut kaikille jotka nyyttinsä on saanu :o) ja jaksui sit meille lopussa kärvisteleville..hyvät yöt, lähen lahnaa jos toi rauhottuis vähän..

Ipis tänään 40+0

Vierailija
35/53 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsu kyseli tuntemuksista, niin ei pahemmin ole ollut mitään muita tuntemuksia kuin vauvelin myllerrys mahassa :)

Ihan nimeksi on ollut suppareita, että voi nyt sanoa että on inan supistellu, mutta ei mitään hirveen kipeitä eli sellasia et ois mieleen tullu lähtee sairaalaan. Eikä myöskään niitä ole tullu läheskään päivittäin, ihan satunnaisesti joskus.

Ja välissä on ollut sellaista menkkamaista alavatsan juilintaa...

siinäpä ne tuntemukset on ollu...

mama*83 41+4

Vierailija
36/53 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yöllä kahdelta heräsin kun jotain märkää valui. Lapsivettähän se. Rupesi pikku hiljaa supistamaan, hyvin pärjäsi. Ennen kuutta lähdettiin ajamaan sairaalaan kun isovanhemmat saapuivat. Auki kahdelle sormelle olin. Nyt on supparit rauhoittuneet, saa nähdä mitä tässä tapahtuu...

Kohta otetaan tulehdusarvot ja konsultoidaan lääkäriä. Katsellaan...

Vierailija
37/53 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä kokonaisena :(

Mul oli eilen niin kauhee migreeni et huh...12 aikaan yöl aloin soittaa sairaalaan ettei ois vaa raskausmyrkytyksen oireita, ku oli jo 12h kärsiny jomotuksista yms.. eka meni näkö vähän ja sit otin panadolia ja makoilee,mut pikkanen jysäri tuli ja otin toisen panadolin..sit jeesas jokskuks tunniks ja sit illemmalla oli kauheempi särky. Mut sano sieltä et kuulotin ihan migreeniltä.

mulla ti neukussa vika aika ja sit aletaanki remppaa sairaalassa. yliaikaseen ois 4.4 aika (jossa vasta arvioidaan miten edetään), mut toiv. sinne asti ei tarttis ootella..vkoja ois sit 41+6 :O

OnNiTtElUt kaikille vauvautuneille ja toiv. me loputkin päästäs kohta..mä oon niin valmis jo ollu aikoisi synnää...

Ipis 40+4

Vierailija
38/53 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena ja menossa viikot 39+5. Pari viikkoa sitten supisteli yhtenä päivänä kipeästi mutta muuten ei ole tapahtunut yhtään mitään eli odottelu jatkuu... En usko että laskettuna aikana aikoo tämä vaavi syntyä vaikka vanhempansa ovatkin kuuliaisesti niin tehneet :) Taitaa nämä oinaat olla tottelemattomia... Valmiita kyllä oltais jo kaikin puolin vaavi vastaanottamaan mutta saas nähdä koska alkaa tapahtua. Keskiviikkona on vielä neuvola ja sit jos menee viikon yli saa soittaa ja varailla ajan yliaikaiskontrolliin - toivottavasti ei tarttis.

Onnittelut kaikille, joilla vauva on jo kainalossa ja tsemppiä meille lopuille näihin piinallisiin viimeisiin päiviin!

Vierailija
39/53 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis 41+2

Monta kuukautta kärsitty liitoskivuista ja nyt kun vauva viime viikolla kiinnitty, niin huh kun kivut voimistu. Odotan aivan tohkeissani, niitä OIKEITA kipuja jotka johtaa vauvan syntymään. :)

Supistuksia on ollut 1-5 päivässä, mutta ei vielä todellakaan mitään hirveen kipeitä. Voisin sanoa, että on korkeintaan napakoita.

Torstaille varattu aika yliaikaiskontrolliin. Onko kukaan muu ollu siinä? Neuvolassa terkkari sanoi, että siellä vähän kovakourasesti pyöritellään kohdunkaulaa.. jaiks!! Miltä se tuntuu?

Onko teillä muuten vinkkejä loppuraskauden turvotuksen poistamiseen? Mä oon kokeillu jo greippiä, ananasta, riisiä, suolattomuutta, runsasta veden nauttimista, kylmiä suihkuja, jääpusseja, jalkahierontaa, jalkojen koholla pitämistä... Mikään ei vaan tunnu kunnolla auttavan. Hieronta ja kohoasento auttaa hetkellisesti, mutta kun jalat laskee taas alas niin turvotuksen näkee heti.. Ei tässä muuten mitään, mutta alkaa jalatkin olla jo tosi kipeet kun nivelet on niin täynnä nestettä.

Loppuun vielä onnittelut kaikille jo pikkusen saaneille ja tsemppiä vielä kanssa odottajille!

Vierailija
40/53 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin keskiviikkona 23.3. klo 21.00 syntyi meille neljäs poika, sisarussarjan viides. Komeat mitat: 4260 grammaa, 52 senttiä, päänympärys 37,5 senttiä.

Yöllä kahdelta sii heräsin kun tunsin jotain märkää, ei epäilystäkään, lapsivettähän se. Siitä miehen sitten herätin, kysyi olenko varma :) Soitto sairaalaan, sanoivat että voi 12 tuntia odottaa supistuksia. Siinä sitten katseltiin leffaa ja hengailtiin, supisteli tiheästikin, mutta ei kovin kipeästi. Neljän jälkeen soitettiin isovanhemmat paikalle, tulivat n. puoli kuusi ja lähdettiin ajamaan sairaalaan. Kuuden aikaan kirjauduttiin sairaalaan, samalla oven avauksella tuli sisään nuori pari, jonka äidillä oli niin kovat kivut, että itseä vähän hävetti :D

Päästiin sitten tarkkailuun ja käyrille, neljä senttiä auki olin. Siinä se päivä menikin, käveltiin ahkerasti osastolla ja tehtiin päivällä iso lenkki ulkonakin, ei vaan tuottanut tulosta.. Tulehdusarvot oli mulla ok, joten kätilö sanoi, että voidaan ihan hyvin aamuunkin odottaa.

Kätilö kuitenkin konsultoi vielä lääkäriä, joka sanoi että voidaan laittaa oksitosiinitippa niin pääsen synnyttämään. Sairaalavaatteet sitten niskaan ja saliin, seitsemältä antibiootit ja oksitosiini valumaan, vauvalle skalppi päähän ja mulle supistuspiuhat masulle. Pelkäsin etukäteen, kuinka kovia mahtavat supparit olla ja kun pääsin huonosti liikkeelle niissä piuhoissa, niin kätilö sanoi että kannattaa ottaa spinaali ja heti laittoi mulle ilokaasun turvaksi. Pian tulikin jo kovat kivut, n. 19.40 laitettiin sitten se spinaali. Ei ollut onneks vaikeeta sen laitto, ja vielä hetken sen laiton jälkeen jouduin ottamaan kaasua, mutta pian oli ihanasti kivut poissa ja sain rentoutua. Kätilö kehotti ottamaan torkut :) Eihän siinä nukkua malttanut, seurailin supistusten voimakkuutta monitorilta ja vauvan sykettä. Isä taisi kuitenkin torkahtaa :) Välillä vauvan syke laski jopa alle sadan, nousin sitten kunnolla istumaan ja levitin jalkoja, ajattelin sen auttavan vaavia laskeutumaan. Pian alkoi tuntua painetta alapäässä, mietin miehelle, pitäiskö kysyä kätilöltä tilannekatsausta. Kätilö katsoi ja sanoi, että täältähän tämä kurkistaa kohta jo :) Ne on sitten ihanat sanat, kun alkaa olla valmista :) Seuraavalla supistuksella ponnistin, kolme minuutia niin vauva oli syntynyt! Ihanaa kun oli itse tolkuissaan ekaa kertaa koskaan ponnistusvaiheessa eikä sekaisin kivusta.

Poikahan se sieltä tuli :) Isoin meidän muksuista, sen näki heti kun toinen oli syntynyt. Yhden tikin sain, ei onneks mennyt pahemmin mitään rikki.

Eka yö menikin mulla ja vauvalla sairaalassa nukkuessa. Vauvalla meinas vähän lämmöt laskea, sai lisää vaatetta ja villahatun. Seuraava päivä vauvalla menikin tissillä, ei meinannu saada raukka tarpekseen. Lisämaitoa aloinkin antamaan sitten toisena yönä joka syötön jälkeen.

Kotiin päästiin perjantaina, täälläkin annoin lisämaitoa, toinen oli niin itkuinen, selvästi nälissään :( Eilen en enää antanut lisämaitoa, tuntuis maitoa jo tulevan ihan kivasti. Vauva on ihana, valvoo tosi paljon ja katselee :) Mustasukkaisuutta ei onneksi taida nelivuotiaalla olla, mutta voihan sitä vielä ilmaantua.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!!!

Tsemppiä vielä kaikille mahakkaille ja onnea jo vauvansa saaneille!!!

Sanna ja poika 5 vrk