Kertokaas pahimmat tai parhaimmat tarinanne huonosta tai hyvästä esimiehestä.
Kommentit (23)
Et halua tietää, mutta nuorena toimistoharjoittelijana tuli tehtyä asioita, jotka ei normaaliin työsuhteeseen todellakaan kuulu.
olin n18vuotiaana harjottelijana nuorisotyössä ja työkaverit teki alati mulle jäynää ja laittoivat mun syyksi vaikka mitä ihme juttuja -tekivät jotain tahallaan ja sit sanoivat pomolle että mä ne tein. Oli nuo työ"kaverit" per'''stä, mutta niin oli pomokin joka tuumas kun kerroin miten mua kohdellaan että: "sä taidat olla vähän herkkä"
No loppui se herkkyys..
keskittyi useimmiten epäolennaisiin asioihin firman menestymisen kannalta. Huolehti tarkasti, että esim. toimistotarvikkeita löytyy joka lajia joka lähtöön, vaikka oli vastuussa myynnistä. Lisäksi ei antanut mitään vapautta omatoimisuuteen, vaan saneli kaiken miten tehdään, vaikka olin itseasiassa paremmin kouluttautunutkin kuin hän. En viihtynyt firmassa kauaa.
Hyvä esimies luotti kykyihini, antoi vastuuta sopivasti, järjesti aikaa keskusteluihin tarvittaessa, kehui onnistuttuani, antoi kehittävää kritiikkiä ystävällisesti ja oli huumorintajuinen!
Esimies halusi seksiä jotta vakinaistaisi työni. Ja olin sentään raskaana miehelleni. Ällöttävät työkaverit tämä tiesivät ja yksi vanha kurttunaama sanoikin "otat kerran siltä suihin töitten jälkeen ja sitten sulla on hyvä työpaikka" Tai jotenkin noin se kurttunaama asiansa esitti.
Mielelläni vaihdoin työpaikkaa, ei tollanen työpaikka ole minua varten
lasten vuoksi niin paljon etänä: lapset olivat sairaina, tai oli neuvolakäyntejä tms. Mutta oma kaverinsa oli samassa tiimissä ja tälle ihan tyrkytti etäpäiviä, jotta saa "rauhassa tehdä töitä", lapseton nuorimies. Ja ihan samoja töitä tehtiin ja me muut tiimiläiset sitten paikkailtiin tämän pomon kaverin töitä. Onneksi esimies vaihtui ja uusi esimies totesi mulle, että ole niin paljon etänä kuin tarve vaatii. Ja tuo pomon lellikki sai sittemmin lähtöpassit.
Eihän tuo ole edes tasa-arvoista. Kuulostaa siltä, että ole ttyyppi, joka ei voi sietää sitä, että joku muu saa "etuisuuksia". Onhan se ihan kohtuullista, että työyhteisössä sinkutkin saavat olla etänä töissä jos sellainen kerran on mahdollista.
pitää hovia, joka kertoo juoruja pomolle- en olsi uskonut todeksi
lasten vuoksi niin paljon etänä: lapset olivat sairaina, tai oli neuvolakäyntejä tms. Mutta oma kaverinsa oli samassa tiimissä ja tälle ihan tyrkytti etäpäiviä, jotta saa "rauhassa tehdä töitä", lapseton nuorimies. Ja ihan samoja töitä tehtiin ja me muut tiimiläiset sitten paikkailtiin tämän pomon kaverin töitä. Onneksi esimies vaihtui ja uusi esimies totesi mulle, että ole niin paljon etänä kuin tarve vaatii. Ja tuo pomon lellikki sai sittemmin lähtöpassit.
Eihän tuo ole edes tasa-arvoista. Kuulostaa siltä, että ole ttyyppi, joka ei voi sietää sitä, että joku muu saa "etuisuuksia". Onhan se ihan kohtuullista, että työyhteisössä sinkutkin saavat olla etänä töissä jos sellainen kerran on mahdollista.
voinut jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta (ja saada siitä palkkaa) ja jättää työt tekemättä.
Se, että tekee etätöitä samalla kun hoitaa sairasta lasta, on työntekijän puolelta joustamista.
Mitä tasavertaista kohtelua tuo on, jos kahden työntekijän etäpäiviin suhtaudutaan eri tavalla? Jos (oletettavasti) nainen tekee töitä etänä silloin kun lapset ovat kipeinä, niin sitä ei katsota hyvällä, mutta toiselle etäpäiviä oikein tyrkytetään.
voinut jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta (ja saada siitä palkkaa) ja jättää työt tekemättä.
Se, että tekee etätöitä samalla kun hoitaa sairasta lasta, on työntekijän puolelta joustamista.
niin on kai se järkevämpää tehdä töitä etänä ja käyttää lapsi neuvolassa 80m päässä, kuin ajaa ensin töihin 40km, sieltä takaisin neuvolaan 40km, takaisin töihin40km ja vielä takaisin kotiinkm. Vai mitä?
Huono esimies (keski-ikäinen nainen) oli täydellisen itsekeskeinen marttyyri joka valitti liiasta työmäärästä vaikka tosiasiassa istui kahvihuoneessa juoruilemassa suuren osan työajasta. Kertoi muiden henk.koht asioita eteenpäin, puhui paskaa kaikille kaikista. Juorusi mm. ihmisten sairaslomasyyt, tyyliin " toikin on olevinaan niin masentunut,ei vaan työnteko kiinnosta.."
Otin loparit koska en kestänyt pomon takia tuossa työpaikassa. Kosti irtisanomisten kirjoittamalla ala-arvoisen työtodistuksen, jota ei voinut missään käyttää (käytökseni oli arvioitu "tyydyttäväksi", työosaaminen vielä huonommaksi :D)
Tämän hetkinen pomoni (keski-ikäinen mies) on maailman paras. Antaa vastuuta ja luottaa, suhtautuu reilusti ja tasapuolisesti kaikkiin, on todella luotettava ja sydämmellinen ihminen, kuitenkin tarkka ja jämpti että asiat hoidetaan oikein. Virheisiin suhtautuu vakavasti, muttei huuda tai ole kohtuuton koskaan. Huumorintajuinenkin on joten meillä on oikeasti tosi hauskaa ja leppoisaa töissä :)
Esimies halusi seksiä jotta vakinaistaisi työni. Ja olin sentään raskaana miehelleni. Ällöttävät työkaverit tämä tiesivät ja yksi vanha kurttunaama sanoikin "otat kerran siltä suihin töitten jälkeen ja sitten sulla on hyvä työpaikka" Tai jotenkin noin se kurttunaama asiansa esitti.
Mielelläni vaihdoin työpaikkaa, ei tollanen työpaikka ole minua varten
Minullakin yhdessä työpaikass esimies halusi seksiä. Ikää oli ainakin 45v ja kaljamahaakin.
En antanut, eikä lopulta vaikuttanut työoloihin mitenkään. Kai tollaset epätoivoset puutteessa eläjät koittaa vaan käyttää kaikki mahdollisuudet saada nuorta lihaa.
Mulla oli yhdessä työpaikassa ihan sekopää esinainen. Jaoin toimistohuoneen hänen kanssaan, välissä oli sermi. Siellä sermin toisella puolella hän takoi tietokonettaan ja kiroili koko ajan yksikseen.
Oli aluksi pelottavaa, lopulta kiusallista istua hiljaisessa toimistohuoneessa, kun toinen sermin takana koko ajan mutisee ja kuiskailee itsekseen "vittu", "perkele", "helvetti", jne. Koko pitkän päivän. Muuten kyseinen nainen ei kirosanoja puheessaan käyttänyt.
Hän oli muutenkin kova kiukkuamaan ja suuttumaan. Vetosi koko ajan siihen, että hänellä on niin kova stressi. Räyhäsi ihmisille puhelimessa pienistäkin asioista ja oli koko ajan kiukkuisen näköinen.
Kun aloitin työt, hän jäi ekan viikon jälkeen 2 kuukauden sairaslomalle. Selkä oli kuulemma niin kipeä, ettei kärsinyt istumista - silti lähti tuon sairasloman aikana kahden viikon lomalle Thaimaahan, kesti sitten selkä kuitenkin koneessa istumisen. Ja ennen lomaa palasi tietysti kolmeksi päiväksi töihin.
Oli tosi kurjaa olla uudessa työpaikassa ekat kaksi kuukautta, kun ei ollut kukaan neuvomassa, mitä olisi pitänyt tehdä. Kukaan muu ei osannut neuvoa niissä mun hommissani ja jos tuolle pomolle soitin kotiin ja kysyin (tein sen 2 kertaa hänen sairaslomansa aikana), niin hän oli tosi ärtynyt. Vaikka oli itse sanonut, että saa soittaa.
Tämä pomo myös koko ajan näki kaikki asiat negatiivisesti. Parjasi aina kaikkea ja kaikkia. Kummastuin erityisesti sitä, kun hän alkoi haukkua pappeja - syynä se, että hänen oli ollut vaikea löytää pappia siunaamaan jotain kuollutta sukulaista, joka oli eronnut kirkosta. Kaikki papit katsoivat, että kuollut ateisti ei ehkä eläessään olisi halunnut kirkollista siunaamista. Ihmettelen, miksi he sellaista toivoivat, koska tämä pomokin oli kirkosta eronnut ja hyvin uskontovastainen.
Kun sitten lopulta minulla tuli mitta täyteen ja ilmoitin lähteväni, pomo ihmetteli kovin, että etkö viihdy täällä.
Myöhemmin olen kuullut, että tuossa pari vuotta sitten jättämässäni paikassa on jo viides työntekijä - kukaan ei viihdy tuon pomon kanssa puolta vuotta tai muutamaa kuukautta pidempään-
Miettikääpä kun teidän jälkeenne sinne tulee joku ujo, huono itsetuntoinen nuori tyttö elämänsä ekaan työpaikkaan. Saattaa joutua pahasti hyväksikäytetyksi. Tuollaiset seksin ehdottajat kuuluisi oikeuteen!
Miettikääpä kun teidän jälkeenne sinne tulee joku ujo, huono itsetuntoinen nuori tyttö elämänsä ekaan työpaikkaan. Saattaa joutua pahasti hyväksikäytetyksi. Tuollaiset seksin ehdottajat kuuluisi oikeuteen!
No eikai ne mitään agressiivisen päällekäyviä ole. Minusta oli yksi vanhempi työkaveri kiinnostunut, niin ei se seksikään mitenkään inhottavaa ollut, ja töissä oli sitten aina parhaat edut käytössä.
siis miksi ihmeessä ette vie noita seksinnälkäisiä esimiehiä oikeuteen??
Sana sanaa vastaan.
...mutta niin hauskasti että minä olin se valkoinen. Lisäksi täysi sovinisti, käytökseltään arvaamaton ja pelottava. Yhtenä päivänä hymyili kuin aurinko, toisena vei tiiminsä ulos pakkaseen kun "näytitte niin uneliailta"...
Työpaikka oli kansainvälinen, ja tämä mies suosi omanmaalaisiaan ja halveksi ja sorti muita.
Valitin tyypistä, mitään ei tehty. Siksi lähdin itse kun en enää jaksanut.
siis miksi ihmeessä ette vie noita seksinnälkäisiä esimiehiä oikeuteen??
Sana sanaa vastaan.
Eikä ne edes kysy suoraan, vaan vihjailevat yms.
Siitä on helppo luikerrella irti, jos oikeuteen mennään.
Ja keski-ikääset miehet on muutenkin niin irstaita, ettei aina tiedä mikä on vihjailua ja mikä huonoa läppää. Töissä kuultua:
"voi jehna, jos mun eukko olis noin timmi, en poistuis makkarista koskaan"
"Maisa on hyvä esimerkki siitä, kuinka luomutissit on seksikkäät"
"ei tollanen perse tule kotona makaamalla, kyllä Maisa taitaa urheilla paljonkin"
Eikä tollanen hölmö kommentointi tee esimiehestä huonoa tai hyvää. Edellisen työpaikan TJ ei huomautellu kyllä mitään, mutta ei se silmiään irti saanu ja tuijotteli silleen "kiimasesti" oli kuitenkin paras työnantaja toistaiseksi ja koskaan sen kanssa ei ollu ongelmia.
En saa ajatuksiani irti esimiehestäni millään. Hän ei vihjaile mitään, mutta sähkön kyllä tunnistaa. Pahus vieköön! Mitään en aio tehdä. Tämä tuskaisen ihana olotila alkaa jo käydä voimille.