Keksikää minulle aihe blogiin tai kirjaan?
Haluaisin kirjoittaa blogia tai kirjan, mutta en pääse alkuun, kun en keksi edes summittaista aihetta. Pari aihetta on mielessä, mutta ne eivät oikein sovellu. Jos aihe on sopiva, tekstiä syntyy itsestään. Jos on liian väkinäistä, kirjoittaminen jää puolitiehen.
Kommentit (5)
omasta elämästä kertovat päiväkirjamaiset blogit eivät ole suosittuja. Ainoastaan pitkäikäisemmät mainitun kaltaiset blogit saavat lukijoita. Toinen kriteeri on näkökulma: esim. Minhin haarakonttorilla oli paljon lukijoita, koska siinä oli näkökulma (päihteet), mielenkiintoinen elämäntarina ja hyvä kirjoittaja. Valitettavasti se ei ole päivittynyt ainakaan vuoteen.
Nykypäivän sana blogeissa on kunnon aihealue, esim. vaatteet, sisustaminen, luomu, lisäaineettomuus, valokuvaus jne.
Toki saa blogia kirjoittaa pelkästään omaksi ilokseenkin.
Mieti mistä pidät. Lapsista? Magiasta? Eläimistä? Voit tehdä kirjan pohjan eli juonen siitä mistä pidät paljon. Onnea kirjan kanssa:)
On sellaisia, että paljastaisivat liikaa minusta tai profiloisivat minut huonossa valossa vaikka kirjottaisin ihan kukkua. En halua paljastaa kaikkea koko maailmalle. Ja toisaalta vaikka kirjoittaisin minä-muodossa, pystyn tuottamaan tekstiä, vaikka en itse ajattelisi tai toimisi niin oikeasti, eli sikäli helppoa. Ajattelin myös kirjoittaa jostakusta muusta henkilöstä, mielessänikin on eräs, mutta miksi hän valitsisi juuri minut kirjottamaan kirjaa itsestään?
Ehkä kirjotankin ihan fiktiota muka jostain vastaavasta kuvitellusta henkilöstä?
No minulla on ollut niin uskomaton elämä, että olen monesti ajatellut että siitä voisi kirjan kirjoittaa. En vaan osaa kirjoittaa kirjaa:) Voisi olla aika hieno,jännä ja terapeuttinenkin kokemus jakaa elämänsä jonkun kanssa, joka siitä osaisi vielä kirjoittaa.
Tietysti arvoitus on, kiinnostaisiko aiheet ja asiat jotka elämääni liittyvät, ketään.
joissa kerrotaan vaikka lisäaineettomista elintarvikkeista, luomumateriaalivaatteista, muodista, sisutuksesta, käsitöistä, puutarhan laittamisesta, eläimistä.