Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko lastenne päiväkodeissa jäähyjä?

Vierailija
03.03.2011 |

Siis pistävätkö opet lapsia jäähylle, jos lapset 'eivät noudata päiväkodin sääntöjä'?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä etteikö leluja tarvitsisi kerätä. Meillä kotona niitä kerätään kerran päivässä ja vanhassa tarhassa on kerätty 2 kertaa päivässä. Tuolla on omia ongelmia, kun ne esim. päästävät lapsia levittämään niitä leluja lounaan ja päivälevon välillä ja vaaditaan tietenkin uudelleen kerättäväksi. Se on vain niin helppoa määrätä jäähyn, sen sijaan että itse Aikuisena ja oikein Koulutettuna ihmisenä organisoisi toiminnot paremmin ja käyttäisi enemmän pään sisäistä aikaa suunnitteluun. Ja ei niillä mitään mieletöntä kiirettä siellä ole missään vaiheessa päivää

Vierailija
22/26 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelujen keräämättä jättämisestä jäähyä ei vielä tulisi. Jäähyä käytetään kun jonkun tulee hetki rauhoittua tai kerätä ajatuksiaan jotta jostain tilanteesta voidaan keskustella. Tulen hakemaan pojan yleensä aikaisin joten näen miten nämä tilanteet hoidetaan. Neljä ryhmän viidestä aikuisesta on nuori ja itse vielä lapseton. He hoitavat työnä lapsia kunnioittaen ja suurella sydämellä. Minulla on heihin täysi luottamus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten ihan näe sitä suurta sydäntä näissä tarhamme hoitajissa. Mutta onneksi se haittaa lähinnä minua, lapsella on mahtavat kaverit sielä kuitenkin.

Vierailija
24/26 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä etteikö leluja tarvitsisi kerätä. Meillä kotona niitä kerätään kerran päivässä ja vanhassa tarhassa on kerätty 2 kertaa päivässä. Tuolla on omia ongelmia, kun ne esim. päästävät lapsia levittämään niitä leluja lounaan ja päivälevon välillä ja vaaditaan tietenkin uudelleen kerättäväksi. Se on vain niin helppoa määrätä jäähyn, sen sijaan että itse Aikuisena ja oikein Koulutettuna ihmisenä organisoisi toiminnot paremmin ja käyttäisi enemmän pään sisäistä aikaa suunnitteluun. Ja ei niillä mitään mieletöntä kiirettä siellä ole missään vaiheessa päivää

Vaikutat erittäin ipolta äidiltä.

Vierailija
25/26 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei jäähyjen nimellä. Tässä PK:ssa sitä sanotaan rauhoittumiseksi ja aikuisen kanssa miettimiseksi, että miten olisi ollut paras toimia tilanteessa, jossa lapsi oli laittanut hulinaksi.

Oma tyttöni oli "joutunut jäähylle" sanottuaan leikeissä kaveria tyhmäksi, ja hyvä niin. Kyllä meillä kotonakin leikit pysäytetään ja otetaan puhutteluun jos mennään toista tyhmäksi haukkumaan.

Muita esimerkkejä PK:n jäähyistä on esim lyöminen.

Hyväksyn täysin ja on linjassa oman kasvatustyylini kanssa.

Vierailija
26/26 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olivat ne keinot edellisessä hoitopaikassa. Haluaisin oikeasti kuulla. Meidän tyttömme on tarhassa jossa jäähytellään, enkä ole ajatellut sen olevan "kummempaa" kuin aikanaan omana kouluaikana, kun pojat pantiin ulos luokasta.... Siis: eihän siinä ole tietenkään mitään järkeä, mutta rauhoittaa ainakin muiden olon.

Mutta miten siis edellisessä paikassa tehtiin?

Tee lastensuojeluilmoitus!

Ap on siis oikeasti huolissaan, kun ollaan juuri vaihdettu tähän tarhaan, ja edellisessä paikassa oli ihan omat tavat hoitaa tilanteita, kun oli henkilökunnan keski-ikä korkeampi ja kokemusta sen mukaisesti.