Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin värianalyysissä ja

Vierailija
03.03.2011 |

nyt pitäisi sitten vaihtaa koko vaatekaapin sisältö. Analyysin mukaan olen "lämmin kevät" ja sille vihonviimeiset värit ovat musta, harmaa ja valkoinen. Vaatekaapissa ei muita värejä olekaan... Uskon kyllä että kevään värit sopivat minulle mutta eipä niitä ole kovin helppoa löytää, ainakaan isojen ketjumyymälien valikoimista. Toinen pulma on mitä teen kaikille niille vaatteille mitä minulla nyt on. Kirppismyynti aikuisten vaatteilla ei oikein tahdo kannattaa. En ole niin rikas että voisin pistää kaikki kuteet Fidaan tai Uffalle. Höh.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaapissasi on vaan mustaa, harmaata ja valkoista. Hohhoijaa miksei ihmiset uskalla käyttää VÄREJÄ?!

Vierailija
22/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niitä oikeita.

Kiitos vinkeistä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu mihin tykkäät.

Ja jos nyt välttämättä haluat tota värivalikoimaas noudattaa, niin hanki pikkuhiljaa niitä sopivan värisiä vaatteita jatkossa kun vastaan kävelee.

Vierailija
24/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman osan vaatekaapin sisällöstäni. Kaappi täynnä laadukkaita merkkivaatteita jotka eivät enää koskaan mahdu päälleni. En laihdu yrityksistäni huolimatta, sen ovat viime vuodet osoittaneet.

Vierailija
25/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä vaihtaa garderoopinkin sen mukaan?

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

mä luulin, et toi jäi kasarille

Vierailija
26/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki vaatteita tärkeämpää on ettei ole väärävärisiksi värjätyt hiukset kuten mulla oli

uskomatonta kuinka paljon paremmalta näyttää kun on oikeissa väreissä. Minultakin on musta kielletty mutta mustan takin kanssa käytän aina oikean väristä huivia.

ja vielä vaihtaa garderoopinkin sen mukaan? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD mä luulin, et toi jäi kasarille

Vierailija
27/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauhean innoissani ja uusin vähitellen vaatteita "oikean" värisiksi, kunnes tajusin miten hölmöä touhua se on. Käytän just sellaisia värejä, joista tykkään, vaikkei ne mun värikarttaan kuuluisikaan. Värikarttaa en enää edes omista. Tiedän kyllä aika tarkkaan syksyn värit, mutta kyllä mun vaatteista löytyy kaikkia muitakin värejä.

Vierailija
28/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla ei ole silmää väreille yhtään. Olkoot vaan kasaria mutta minun garderoobini koheni analyysin jälkeen huomattavasti ja hutiostokset vähenivät.

Vierailija
29/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää niitä lempivärejään, mutta löytää niiden sisältä ne itselle parhaiten sopivat sävyt. Musta ja harmaa ovat ehkä ne vaikeimmat tuossa mielessä, tosin harmaasta tietysti löytyy eri väreillä taitettuja sävyjä.

Tietysti, jos ei yhtään ole väliä sillä, mitä värejä käyttää, niin sitten voi suoraan vaan noudattaa mitä muualta sanotaan. Itse en osaisi alkaa käyttää jonkun toisen ohjeistamia sävyjä, vaan viihdyn mieluummin lempiväreissäni, ja uskon, että se vaatteissaan viihtyminenkin tekee paljon kokonaisvaikutelmalle.

Ja tosiaan älä nyt kerralla hankkiudu kaikista vaatteistasi eroon, yhdistele niihin vain noita uusia värejä, jos niin haluat. Mustaan, valkeaan ja harmaaseen nyt sopii melkein mikä vain.

Vierailija
30/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävyt. Ruskeassa esimerkiksi on lämpimän ja kylmän sävyjä, jotka oikein valittuna sopivat kaikille. Sitten taas on universaaleja värejä jotka sopivat kaikille; puhdas punainen, turkoosi esim. Uskon tohon värianalyysiin. Itse kävin yhdellä kurssilla viime keväänä ja opin paljon uutta.

Vierailija
31/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi, jos koko on sopiva. Omani myös väärän kokoisia. Toisaalta mulla on kaapissani: liian pieniä & liian suuria vaatteita. (myöskin merkkivaatteita enimmät)

suurimman osan vaatekaapin sisällöstäni. Kaappi täynnä laadukkaita merkkivaatteita jotka eivät enää koskaan mahdu päälleni. En laihdu yrityksistäni huolimatta, sen ovat viime vuodet osoittaneet.

Vierailija
32/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuo analyysi maksoi?

Minä tosin tarvitsisin ihan kokonaisvaltaisen tyylianalyysin. Ehkä sitte joskus kun on Aikuinen ja Töissä...

Vierailija
33/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 20:21"]

Paljonko tuo analyysi maksoi?

Minä tosin tarvitsisin ihan kokonaisvaltaisen tyylianalyysin. Ehkä sitte joskus kun on Aikuinen ja Töissä...

[/quote]

149 euroa. Eli ei ihan ilmainen ja olisin varmaan itse jättänyt väliin jos olisi rahasta isompi pula. Ei ihan eka prioriteetteja. Mutta toisaalta jos on hankkimassa vaatteita niin aika paljon voi mennä hukkaankin jos tulee ostaneeksi vahingossa sellaisia joista sitten toteaakin että plääh, ei näytä hyvältä, eikä tule käytettyä. Siksi itse menin analyysiin, kun on projekti opetella vähän edes tyylikkäämmäksi :)

Vierailija
34/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 20:12"]

Täällä vähän nro 26 tyylinen kokemus. Uskoin olevani ruma ja tunkkaisen värinen ihminen yleisesti, mutta taisi olla vain väärät värit jotka sai minut siltä näyttämään... Blogissani kokemus tuoreesta värianalyysistä, ja mulle päinvastoin kuin useimmille suositeltiin juuri sitä mustaa ja kirkkaita värejä: http://kaljamahalady.blogspot.fi/2013/05/kavin-varianalyysissa.html

[/quote]

Nätti silmä ja kuvan perustella värit tosiaan sopii hyvin.

Vierailija
35/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ja valkoinen kuuluu perus-vaatekaappiin. Niitä tarvii kuitenkin eri tilanteissa, kuten hautajaisissa ja joissakin virallisissa tilanteissa. Hanki alkuun pari kivaa oikean väristä huivia ja kesää varten värikkäitä toppeja/t-paitoja. Käyt vaatekaapin läpi perinteisellä keinolla: mitä et ole käyttänyt vuoteen, tai mistä et oikeasti tykkää, niin laitat pois.

Vierailija
36/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäköhän värit mulle sopii?

Siniset silmät, vaaleat hiukset ja melko vaalea iho.  

Vaaleat hiukset, siniset silmät ja vaalea iho enkä rusketu kunnolla kesälläkään.

Vierailija
37/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vanha viestini noussut, kiva juttu. Minulle on käynyt niin että väriskaala on laajentunut muttei täysin muuttunut. Musta ja harmaa mukana mutta väripilkut myös. Pokat ja hiukset lämpimän väriset mutta tietyt kylmät sävyt sopivat myös. En saanut analyysista värikarttaa vaateostoksiin enkä pistänyt kaikkia vaatteitani pois mutta opin katsomaan rohkeammin värejä itsellen. Mielestäni pukeutumiseni on näköisempääni nyt.

ap

Vierailija
38/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:54"]

Siniset silmät, vaaleat hiukset ja melko vaalea iho.  

Vaaleat hiukset, siniset silmät ja vaalea iho enkä rusketu kunnolla kesälläkään.

[/quote]

Olet todennäköisesti päätyyppiä vaalea, mutta lisäksi täytyisi määritellä oletko lämmin vai viileä vaalea. Se käy vertailemalla vaikka vaatekaupassa huiveilla tai paidoilla seuraavia väripareja ja katsomalla kumpi on parempi.

- koralli vs roosa

- kamelinruskea vs kaakao

- vaalea sammaleenvihreä vs sinivihreä

Jos ensinmainitut toimii paremmin, olet vaalea kvät, jos viimemainitut kylmemmät värit, olet vaalea kesä.

Vierailija
39/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä? Maantien väriset hiukset, siniharmaat silmät, lämmin vaalea iho.

Mitä värejä pitäisi käyttää? Mustaa ja valkoista on todella vähän, en viihdy kummassakaan.

Vierailija
40/60 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:17"]

Entäs minä? Maantien väriset hiukset, siniharmaat silmät, lämmin vaalea iho.

Mitä värejä pitäisi käyttää? Mustaa ja valkoista on todella vähän, en viihdy kummassakaan.

[/quote]

pehmeä kesä todennäköisesti. Tosi suuri osa suomalaisista on joko pehmeitä syksyjä tai pehmeitä kesiä. Molemmilla on aika neutraali väritys ja maantienvärinen tukka, mutta pehmeä syksy on vähäm lämpimämpi. Hänelle esim. sopii paremmin lohenpunainen kuin pinkki ja oliivinvärinen kuin kataja.  Veikkaan sinulle pehmeää kesää koska siniharmaa on aika epätyypillinen väri syksyille. 

T. Kampaaja jolla peruskoulutus värianalyysiin