Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin värianalyysissä ja

Vierailija
03.03.2011 |

nyt pitäisi sitten vaihtaa koko vaatekaapin sisältö. Analyysin mukaan olen "lämmin kevät" ja sille vihonviimeiset värit ovat musta, harmaa ja valkoinen. Vaatekaapissa ei muita värejä olekaan... Uskon kyllä että kevään värit sopivat minulle mutta eipä niitä ole kovin helppoa löytää, ainakaan isojen ketjumyymälien valikoimista. Toinen pulma on mitä teen kaikille niille vaatteille mitä minulla nyt on. Kirppismyynti aikuisten vaatteilla ei oikein tahdo kannattaa. En ole niin rikas että voisin pistää kaikki kuteet Fidaan tai Uffalle. Höh.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi huivi voi muuten kummasti auttaa! Paitsi että kannattaa muistaa, että kaikki värit jotka on toisissa vuodenajoissa ei välttämättä ole täysin vääriä. Esim syvä syksy voi käyttää syvän talven värejä.

Onhan tämä vähän hömpötystä, mutta toisaalta auttaa etenkin värisilmättömiä löytämään oman kauneutensa. Aika usein tuntuu naiset valitsevan jotain itselleen sillä perusteella, että joku muu (joka on erivärinen) näyttää jossain hyvältä ja sitten kuvittelee itse näyttävänsä yhtä hyvälle..

Mä olen sinnikkäästi käyttänyt yhtä luomiväriä, vaikka huomasin heti ensimmäisellä kerralla ettei se mulle oikeastaan sovi. Ajattelin sen kuitenkin piristävän mua. Todellisuudessa näytän jotenkin väsyneelle sen kanssa (korostuu mustat silmänalukset) ja oikeassa valossa myös hienot juonteet tuntuu korostuvan. Pitäisi varmaan lahjoittaa eteenpäin tai heittää pois. Jos tietäisin vaikka sitten jonkun värianalyysin perusteella mikä mulle sopii ja mikä ei, ei tuollaisia vikaostoksia tulisi tehtyä. Luomiväriä kun ei kaupassa koskaan kokeile ihan silmiin.

t.54

Vierailija
2/60 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:16"]

Mä olen joskus lukenut, että tuon onko kylmä vai lämmin voisi määrittää katsomalla omia suoniaan kädessä. Jos on keltapohjainen eli lämmin suonet on vihreät, jos sinipohjainen eli kylmä on suonet siniset.

Mulla on ihan siniset suonet, varsinkin jos vertaa kavereiden kanssa. Hiukset keskiruskeat, aika mitäänsanomattoman sävyiset (ei mitään punaista), ja verrattuna niihin joilla lapsena oli vaaleat oljenväriset hiukset ja nykyisin melkein ruskeat, on mun hiukset selvästi ruskeat, ei tummablondit. Hiusvärejä katsoessa mun tummuus kuitenkin on juuri joku vaalea tuhkan ruskea tai tummanvaalea. Iho on vaalea, aika punakka, mutta käsissä näkyy läheltä katsottuna pisamia, kesällä on kasvoissakin. Tästä huolimatta minusta beige ja kultainen saa kasvojen punaisuuden muuttumaan rusoposkisesta tulehtuneeksi. Silmät siniharmaat. Olenko kesä? Viileä vai pehmeä? Vai kevät, koska ihoni on vaaleanpunainen ja saan auringosta pisamia?

Tykkään fuksianpunaisesta ja tummasta violetista, mutta tiedän että ne ovat minulle liian kovia/voimakkaita ilman meikkiä, tai jos en ole värjännyt hiuksia tummemmiksi. Sensijaan tiskirättien väri (vaalea harmaanrusehtava) sopii, harmaaseen taittuva violetti näyttää myös kivalle ja vaalea farkun väri muuttaa silmät saman väriseksi eli aika kirkkaaksi.

[/quote]

Pisamia voi olla ihan millä tahansa värityypillä. Veikkaisin hyvin vahvasti kesää sulle sillä perusteella, että harmaanruskehtava ja violetti ja farkunsininen, eli murretut kylmät värit sopivat sinulle hyvin, kun taas kultainen ei. Veikkaisin pehmeää kesää.

[/quote]

Miten viileä kesä ja pehmeä kesä erotetaan toisistaan parhaiten?

[/quote]

Mie oon ymmärtänyt, että pehmeällä olis jotain lämmintä, esim silmissä ruskeita pilkkuja tai iho/hiukset vähän neutraalimman sävyiset, kun taas viileällä on kaikki kylmää sävyä. Eli vaaleanpunaihoiset/kuultavaihoiset on viileitä, ja kontrasti on suurempi, kun taas pehmeällä voi olla jopa vähän kellertävä iho ja kontrasti on pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän mä olen...

Tukka on keskiruskea, aika kirjava (oma väri), vaaleampia raitoja ja kuparia jonku verran. Silmät ruskeanvihreät, tummat. Kulmakarvat luonnostaan tosi tummat. Iho on todella todella vaalea rosa. 

Hyvältä näyttää valkoinen (perusvalkoinen että kerma), musta, navysininen ym. rikkaat suht tummat värit, paitsi violetti. 

En näytä kuuluvan oikein mihinkään ryhmään.

Vierailija
4/60 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että joku pitää värianalyysia "hömpötyksenä", siis niissäkin tapauksissa, joissa värityksen muuttaminen on tehnyt ihmisestä paremman näköisen. En ole itse uskaltanut olla mikään meikkaaja, hiuksien laittaja tms., nuorena koin itseni rumaksi. Värianalyysissa kävin silti joskus ja kyllä se auttoi tosi paljon. Luulin olevani Talvi ja ihmettelin, kun olen aina niin kalvakan näköinen. En olisi voinut kuvitellakaan, että näin vaaleaihoinen voisi olla Syksy, mutta ihmeellistä kyllä jokin oranssi ei kalveta vähääkään, vaan saa "hehkumaan". Oikeastaan ihmettelen enemmänkin sitä, että on naisia, jotka pitävät huolta ulkonäöstään, laittavat isot rahat kosmetiikkaan ja vaatteisiin - ja valitsevat värit, jotka pukevat mahdollisimman huonosti (monilla tämä tuntuu olevan musta). Oikean värisillä vaatteilla saa heti paljon aikaan ulkonäölleen, ei tarvi osata meikata viimeisen päälle tms. (vaikka onhan sekin taito tietysti hyvä).

Vierailija
5/60 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:56"]

Mikäköhän mä olen...

Tukka on keskiruskea, aika kirjava (oma väri), vaaleampia raitoja ja kuparia jonku verran. Silmät ruskeanvihreät, tummat. Kulmakarvat luonnostaan tosi tummat. Iho on todella todella vaalea rosa. 

Hyvältä näyttää valkoinen (perusvalkoinen että kerma), musta, navysininen ym. rikkaat suht tummat värit, paitsi violetti. 

En näytä kuuluvan oikein mihinkään ryhmään.

[/quote]

Voit hyvin olla Tumma talvi. Tumman talven tukassa ja silmissä voi olla lämpimiä sävyjä, se kun on syksyä lähin talvityyppi jossa on vähän syksyn väriä mukana. Tai sitten kesäkin voi olla suhteellisen tumma joskus. Juuri tuollaisen vaikeasti kategorisoitavan kannattaisi käydä joskus analyysissä, koska siinä huivien avulla todella näkee mikä toimii ja mihin luokkaan menee. 

Vierailija
6/60 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus lukenut, että tuon onko kylmä vai lämmin voisi määrittää katsomalla omia suoniaan kädessä. Jos on keltapohjainen eli lämmin suonet on vihreät, jos sinipohjainen eli kylmä on suonet siniset.

Mulla on ihan siniset suonet, varsinkin jos vertaa kavereiden kanssa. Hiukset keskiruskeat, aika mitäänsanomattoman sävyiset (ei mitään punaista), ja verrattuna niihin joilla lapsena oli vaaleat oljenväriset hiukset ja nykyisin melkein ruskeat, on mun hiukset selvästi ruskeat, ei tummablondit. Hiusvärejä katsoessa mun tummuus kuitenkin on juuri joku vaalea tuhkan ruskea tai tummanvaalea. Iho on vaalea, aika punakka, mutta käsissä näkyy läheltä katsottuna pisamia, kesällä on kasvoissakin. Tästä huolimatta minusta beige ja kultainen saa kasvojen punaisuuden muuttumaan rusoposkisesta tulehtuneeksi. Silmät siniharmaat. Olenko kesä? Viileä vai pehmeä? Vai kevät, koska ihoni on vaaleanpunainen ja saan auringosta pisamia?

Tykkään fuksianpunaisesta ja tummasta violetista, mutta tiedän että ne ovat minulle liian kovia/voimakkaita ilman meikkiä, tai jos en ole värjännyt hiuksia tummemmiksi. Sensijaan tiskirättien väri (vaalea harmaanrusehtava) sopii, harmaaseen taittuva violetti näyttää myös kivalle ja vaalea farkun väri muuttaa silmät saman väriseksi eli aika kirkkaaksi.

Vierailija
7/60 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pisamia voi olla ihan millä tahansa värityypillä. Veikkaisin hyvin vahvasti kesää sulle sillä perusteella, että harmaanruskehtava ja violetti ja farkunsininen, eli murretut kylmät värit sopivat sinulle hyvin, kun taas kultainen ei. Veikkaisin pehmeää kesää.

Vierailija
8/60 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:21"]

[/quote]

[/quote]

Miten viileä kesä ja pehmeä kesä erotetaan toisistaan parhaiten?

Vierailija
9/60 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä toimii muuten hyvin, t. tähän ketjuun kirjoittanut, väriherätyksen saanut syksy :). Mun suonet todella näyttää ihan vihreiltä. Tänään aion käydä ostamassa itselleni oikeansävyisen huivin takkiin. Tsekkasin eilen ja mun huivi on talvisävyinen.

Vierailija
10/60 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki värit käyvät jokaiselle, mutta sävy ratkaisee! Huvittavaa lukea miten ihmiset suhtautuvat värianalyysiin, aivain kuin heiltä vietäisiin jotakin pois. Värit kuuluvat elämään samoin murretut, pastillit sekä pop up värit. Unohtakaa ainainen jossittelut ja menkää ottamaan selvää mikä on oma vuodenaikanne sekä sen sävytaso.

Kurkkaa lisää www.taikapeili.fi ja avaa ovi värien maailmaan. Tunnistamalla omat parhaat värisi sekä niiden vastavärit pääset jo pitkälle harmaan ja nuupahtanneen vaatekaappisi sisällön kanssa. Kysy llisää p. 050 2918/Taikapeili

Käyntiosoite Hietaniemenkatu 3, Kamppi 00100 Helsinki

Vierailija
11/60 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastillit kuuluvat elämään, no hyvä, mä tykkäänkin pastilleista. Mynthoneja on paljon hyviä eri makuja.

Mainostaminen mukamas osallistumalla keskusteluun on muuten ärsyttävää.

Vierailija
12/60 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi on käytännöllinen vielä 2000-luvullakin! Samalla tavallahan katsotte värejä seiniin, lattiohin ja tekstiileihin rakennusliikkeiden värikartoista. Ei se sen kummempaa ole. Kun tietää oman vuodenaikansaa on paljon helponpi suunnata oikeita sävyjä kohti. Tervetuloa Taikapeilin värianalyysiin jossa selviää vuodenajan lisäksi myös sävytasosi: vaalea, todellinen, eloisa, vastakohtainen. Taso riippuu siitä paljonko olet saanut Luojalta aineksia väritykseesi.Lopeta arvailu ja vähättely. Tarkista omat mahdollisuutesi.

Vierailija
13/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat "oikean" värisiä vaatteita pikkuhiljaa, kun uusille vaatteille tulee tarvetta. Hullun hommaa uusia koko vaatevarastoa kerralla.

Näin alkuun voit ostaa vaikka t-paidan, huivin tms. minkä saat kasvojen lähelle. Housujen värillä ei olekaan juuri merkitystä.

Vierailija
14/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että värianalyysi oli jäänyt jo 80-luvulle.

Vierailija
15/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mukaa kun uusia vaatteita tarvitset. Mikäli siis "lämpimän kevään" värit sattuvat itseäsi miellyttämään. Onneksesi musta, harmaa ja valkoinen sopivat useimpiin muihin väreihin.

Terveisin vaalea syksy, joka ostelee sitä väriä, mikä sattuu miellyttymään. Onneksi "värini" enimmäkseen miellyttävät itseänikin.

Vierailija
16/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi niin kiva kun "joku" tulisi järjestämään vaatekaappiini minulle sopivia vaatteita ja heittäisi turhat menemään. Susannahin ja Trinnyn tyyliin... Toinen juttu on se että värien valikoima ei liikkeissä ole kovin laaja: aina mustaa/valkoista/harmaata + joku muotiväri (luumu/turkoosi ym.).

Taidan lähteä liikkeelle tasolta t-paita :-)

ap

Vierailija
17/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri sinun värejäsi. Eikös koralli ole kevään väri - se on muotia nyt!

Olisi niin kiva kun "joku" tulisi järjestämään vaatekaappiini minulle sopivia vaatteita ja heittäisi turhat menemään. Susannahin ja Trinnyn tyyliin... Toinen juttu on se että värien valikoima ei liikkeissä ole kovin laaja: aina mustaa/valkoista/harmaata + joku muotiväri (luumu/turkoosi ym.).

Taidan lähteä liikkeelle tasolta t-paita :-)

ap

Vierailija
18/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn mustassa, en persikassa!

Valkoisessakin on eri sävyjä - sopisiko kovan puhtaanvalkoisen sijaan luonnonvalkoinen?

Vierailija
19/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/60 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii sulle erinomaisesti. Yhdistä puuterinsävyinen huivi tai pusero harmaaseen tai mustaan alaosaan niin voit käyttää myös vanhoja vaatteitasi.