Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isorintainen nainen ja imetys.

Vierailija
03.03.2011 |

Eli mulla on aivan sairaan kokoset tissit ja ne ovat todella raskaat ja roikkuvat. En onnistunut niillä imettämään esikoista, ja edelleen se kaihertaa mieltäni.

Tai siis onnistuin, siten että kotona kasasin tietyt tyynyt päällekkäin, vauva niitten päälle makamaan siten että on mun kainalon alla. Eli kahviloissa, kaupungilla etc, en olisi onnistunut lastani imettämään. Nännini ovat myös enemmän rinnan ulkosyrjässä kuin keskellä.

Eli imetys siten, että lapsi olisi ollu sylissäni ns. madonna-asento, ei onnistu meikäläisen rinnoilla.

Ja myöskin imettämiseen tarvitsin aina molemmat kädet, vaikka vauva ei ollut edes sylissäni vaan makasi niillä tyynyillä, koska raskas tissini peitti aina hänen nenäsä, eli olisi voinut tukehtua.

Miten te muut isorintaiset naiset olette onnistuneet imetyksessä? Seuraavaa lasta todellakin haluisin imettää!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikoolla 75F kaksi lasta imetetty. Omalla kohdalla imetys alkoi sujua paremmin kun en enää "auttanut" vauvaa.

Alussa juurikin tuin imettävää rintaa, että vauva olisi saanut henkeä. Muuten kasvot upposivat rintaan kokonaan. Kun sitten kerran (jo sairaalassa) väsyneenä imettäessä käsi alkoi vähän pilkkiä niin ettei vauva saanut koko ajan tasaisesti hengitettyä, vauva hermostui auttamiseeni niin että alkoi järjestelmällisesti kiskoa auttavaa kättä pois rinnalta. Koko imetys meni taisteluksi; minä yritin antaa vauvalle ilmaa ja vauva kiskoi koko ajan kättä pois. Muutaman turhauttavan imetyskerran jälkeen annoin vauvan yrittää: en tukenut rintaa mitenkään. Vauvan kasvot upposivat rintaan kokonaan, kun hän nälissään tarttui rinnanpäähän. Hetken kuluttua hän irrotti otteen henkeä haukkoen. Uudestaan kiinni rintaan, taas irti. Ehkä 10 minuuttia tällaista yritystä, ja sen jälkeen vauva ei enää työntänytkään naamaa niin pitkälle, ja nenä jäi vapaaksi ihan ilman auttamista, vauva sai mahansa täyteen.

Tämän jälkeen vauva ei enää todellakaan hyväksynyt, että millään lailla olisin yrittänyt kädellä tukea rintaa, vaan kiskoi käden järjestelmällisesti pois. Ja minä aloin luottaa, että kyllä hän osaa itsekin huolehtia imuasennon sellaiseksi, että ilma kulkee. Seuraava "taistelu" käytiin siitä, saanko minä auttaa rintaa suuhun. Ilmeisesti minä useamman kerran tulin työntäneeksi tissin liian lähelle naamaa juurikin niin, että vauva ei saanut siinä asennossa kunnolla ilmaa. Vauva alkoi protestoida tätä. Käänsi päätä pois tai sylki rinnan suustaan, jos minä olin sen siihen asettunut. Vain itse hamuttu imetysote kelpasi. Mikäs siinä. Joskus ote löytyi nopeammin, joskus hitaammin. Aina se sieltä löytyi.

Toisen lapsen synnyttyä en enää edes yrittänyt auttaa vauvaa mitenkään. Vein hänet vai rinnan lähelle ja annoin itse hamuta nännin suuhun. No, ehkä vähän hienovaraisesti saatoin ohjata rinnanpäätä lähemmäs, mutta en ollenkaan niin kuin esikoisen kanssa. Ja vauva oppi imemään ongelmitta alta aikayksikön.

Kuulostaa, että sinulla ongelmat on varmaan isompia kuin minulla oli, mutta ainakin omalla kohdalla ongelma ei ollut ollenkaan isot ja painavat rinnat, vaan vähän liian innokas tuore äiti ja vähän liian vähän luottamusta vauvan kykyyn löytää itse se paras imemisasento. Niin makuultaan kuin istualtaan imetettäessä.

Vierailija
22/24 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Pakko esittää teille isorintaiset naiset. Oletteko koskaan antaneet aikuisen ihmisen imeä teidän maito tissejä. Itse olisin halukas kokeilee imeä, jos vain löytyy joku imettää tähän asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen tissin imettäminen, mites tämmöinen sitten onnistuu. Ja onko jollakin mielenkiintoa antaa rintamaitoa.

Vierailija
24/24 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä imetyksen tuki ry stä apua.

Rinnat ei ole ongelma, sun tarvitsee vaan löytää hyvä asento imettää.

Osta rintapumppu ja pumppaa maitoa, en itsekkään ikinä ole julkisilla paikoilla imettänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme