lähikoti,etäkoti+oksennustauti=kolmas maailmansota?
Täällä on viimeaikoina puitu useaan otteeseen tätä " missä lapsen paikka,kun lähi- tai etäkodissa oksutautia " keskustelua.Jotkut etääidit pitää kiinni siitä,että nyxän lapset on tultava oksuseen kotiin,koska sopparissa näin lukee.Jotkut taas ei toivo lapsia saamaan tartuntaa. Jotkut lähiäidit taas eivät halua viedä lapsiaan saamaan tartuntaa,kun taas toiset vievät vaikka väkisin,kunhan sopparia vaan toteutetaan ! Olen itse sekä lähi- että etä-äiti ja omalla kohdallani on todettava,että mieheni lasten äiti tekee usein vääriä ei lapsen etua ajavia ratkasuita. Katkeruus saa aikaan paljon pahaa ja se saa ihmiset tekemään vaikka mitä. Siinä ei paljoa paina ketä saa minkäkin tartunnan, kunhan saa siirrettyä oman pahan olonsa myös siihen toisessa kodissa asuvaan expuolisoon.
Omasta erostani on nyt 7 vuotta ja voin huojentuneena todeta mikä suuri helpotus onkaan elää ilman tuota eron tuomaa katkeruutta. Ja samaa voin sanoa omasta exästäni. Kaikki ratkaisut eivät aina ole minua miellyttänyt,mutta olen pystynyt siirtämään sivuun omat tuntemukseni ja laittanut OMAN LAPSENI PARHAAN etusijalle.
Mielipiteitä löytyy joka lähtöön, mutta valitettavasti jokaisessa kodissa on luotava se oma tapa toimia. Lähikotilaisten tulisi kunnioitaa etäkotien ihmisiä ja ottaa huomioon ,että vaikkakin siellä on se kaamea exän uusi puoliso,niin myös he ovat perhe omine tapoineen. Ja saman tulisi myös toimia toisinpäin.
Koittakaahan ihmiset siirtää omat tunteenne sivuun ja laittakaa lapsen etu etusijalle.