Minkä viinin veisin viininmaistajaisiin?
Ystäväpariskunta järjestää viininmaistajaiset, ja kaikkien olisi tarkoitus tuoda pullo mukanaan, punkkua. Kutsussa luki "hinta yli 15€", joten se kai tuo mukanaan sen että ei ihan Tallinnasta ostettuja 5 euron punkkuja viedä :)
Siis oikeesti voi olla halvempikin, oli vähän vitsinä heitetty, ovat tosi mukavia ja reloja ihmisiä.
Mutta siis, osaatko suositella?
Kommentit (27)
koska muuten olisi aika pöhkö ajatuksena ;-)
Ihan hyviä viinejä löytää myös alle 15 eur, vaikkapa 12-14 euron hintahaitarista. Ihan ns. löytöjäkin.
Sinuna kysyisin Alkosta apua, osaavat hienosti suositella.
Onko teillä mitenkään rajattu maata tai aluetta tai rypälettä?
Mä tykkään esim Rosemount GSM: http://alko.fi/tuotteet/fi/454607
Valkoisesta veisin jotain Alsacen alueelta, esim. gewürztramineria tai sylvaneria.
eli värivalinta on vapaa. Itse miehen kanssa kuitenkin tykätään punkuista enemmän, niinkuin koko porukka, joten uskon että tulee olemaan hyvin punkkuvoittoista. Toi Uusi-Seelantilainen kuullosti mielenkiintoiselta, täytyykin kaiva Hesarista arvostelu. Toki niitä suosituksia saa Alkostakin, mutta kiva kuulla täällä ihan "oikeita" suosituksia, Alkon myyjät ei kuitenkaan ihan kaikkea ole itse maistaneet :)
ovat mielestäni hinta-laatusuhteeltaan mainioita. Esim. Dom Dinis (hinta 8-9e).
viime viikonloppuna ostaa tuon Kaiken, argentiinasta tulee tosi hyviä viinejä ja olis kiva sanoa et mä jo Kaiken :)
uusi-seelantilainen pinot noir Matua Marlborough. Maksaa n. 14e ja on tosi hyvä punaviini, kokeiltu on! Eli siinäpä yksi vaihtoehto ainakin ;).