Phil & teds kysymyksiä
-Sopiiko P&T sisarukselle ja kesävauvalle?
-Tuleeko vauvan liian kuuma siinä pienessä kantokassissa siellä sisaruksen alla?
-Mahtuukohan kesävauva enää talvella kantokassiin toppavaatteissaan...?
-Minkä pituinen sisarus mahtuu kuomun alla istumaan?
-Joutuuko renkaita pumppailla usein?
Yleensä plussia/miinuksia?
Lähinnä olen katsonut explorer
Kommentit (8)
En nyt vastaa suoraan kysymykseesi, mutta kommentoin kuitenkin. Meille on tulossa kesävauva ja päädyttiin lopulta hankkimaan Britaxin B-Dualit. Ne ovat P&T Exploreria vähän isommat, mutta molemmat lapset mahtuvat paremmin, mahtuvat vaikkapa yhtä aikaa nukkumaan pitkällään. Lisäksi niihin sai kovan kopan, joka on kuulemma kesävauvalla kivempi. Myös pieni tavarakori on mukana, sitä ei P&T:ssä ole ollenkaan.
Kamalan isoilta vaikuttivat kaupassa kokeillessa. Mielummin sitten vierekkäin istuttavat.
Jep, Britaxit ovat isommat, mutta minä en halunnut vierekkäin istuttavia. Ne olisivat tosi tylsät yhdellä lapsella. Meillä ei esikoinen tule mitenkään kauaa tai kauheasti viihtymään rattaissa, joten haluttiin "riisuttava" malli.
isommankin kopan. Vaunuaitassa sanoivat näin. Meidän on suunnilleen pakko ostaa Phil & Tedsit, kun on niin ahdas hissi ja nuo Hammerheadit sinne mahtuvat.
Ovat työkäytössä eli kyydissä on kaksi noin 1,5v taaperoa. Yksittäiskäytössä ovat oikein mukavat ja nopea työntöiset rattaat. Kahden kanssa tietysti raskaammat, mutta ketterämmät kuin perustuplat. Meillä on siis lisäistuin alhaalla, ja se on kyllä mun mielestä tosi pieni. Mun 9kg lapsi näyttää tosi isolta siihen jakkaraan (talvikamoissa). Eli en kyllä ymmärrä miten isokokoisen esim. 2v siihen saa mahtumaan?
Saako P&T Hammerheadia nykyään Suomesta? Ei ainakaan näkynyt Vaunuaitan sivuilla?
mutta ovat tosiaan ehkä kätevämmät talvivauvalle... Tosin eivät minusta silloin kyllä sovi oikein ulkona nukutukseen. Se kantokoppa on ilmeisesti todella pieni. Itse en ottanut sitä ollenkaan, vaan vuorasin sen alakorin taljalla ja laitoin vauvan makuupussissa sinne. Sitten isompana oli vähän hankala laittaa, mutta onnistui kyllä (toisesta suunnasta pystyy hieman vetämään jaloista;)Kuumuudesta en olisi niin huolissani, siis jos et laita vauvaa sinne koppaan, vaan suoraan sinne vaunuun.
Kovin pitkä lapsi ei myöskään mahdu kunnolla kuomun alle. Meillä esikoinen oli 2v3kk vauvan synnyttyä, silloin kai sinne vielä mahtui, mutta lähempänä kolmea taisi jo osua pää siihen kuomuun. Se kuomu ei muutenkaan ole kovin iso, joten ihan kamalasti ei suojaa. Meitä tää ei haitannut, vaan taitettiin isompana kuomu pois tieltä. Ei haitannut ollenkaan, tosin ollaan aika hyvin auringossa viihtyviä kaikki.
Mielestäni ovat kyllä silti hyvät vaunut, eivät ole tilavimmat, mutta minä juuri halusinkin ne pienen koon ja näppäryyden takia. Siksi toimivat minusta juuri niin kuin piti.