Mitä epäeettistä on kohdunvuokrauksessa?
maksaisin mielelläni vaikka 10000e jollekin intialaiselle naiselle, että kantais mun ja miehen sukusoluista saatua alkiota sen 9kk.
Kommentit (25)
Sisaruksista toinen odotti esikoistaan, lapsi kuoli synnytyksessä ja vielä suruksi kohtukin jouduttiin poistamaan hallitsemattoman vuodon takia. Onneksi vielä silloin ei ollut nykyinen laki voimassa, vaan toinen sisarus omalla kohdullaan teki tälle pariskunnalle lapsen.
Musta on aivan käsittämätöntä, että Suomen eduskunta kielsi lapsettomuushoidon tältä pieneltä määrältä. Kaikkea muuta lapsettomuutta, muiden sukusoluilla saa luvalla hoitaa, muttei näitä kohtunsa menettäneitä??
niin saadaan vastaukseksi ettei kukaan pysty kantamaan lasta 9 kk ja luopumaan sitten siitä...
niin saadaan vastaukseksi ettei kukaan pysty kantamaan lasta 9 kk ja luopumaan sitten siitä...
minä haluaisin tietää kuka kielsi tai oli johtamassa tätä lakiesitystä hedelmöityshoitolakiin, että saijais-synnyttäminen kiellettiin laissa v.2007. jättäisin äänestämättä heidän puoluetta! itse menetin kohdun kahden vaikean keskenmenon jälkeen toisessa kaavinnassa, istukka oli kasvanut kohdun seinän läpi vatsalaukun puolelle ja vuosin 6,8L. verta ja henki olisi mennyt, jos lääkärit ei olisi nopeasti poistaneet kohtua. munasarjani ovat tallella ja haluaisimme mieheni kanssa toisen biologisen lapsen, mutta koska laki on laki, niin se on mahdollista ainoastaan jos hoidot tehdään virossa tai baltiassa... ja pitäisi se kohdunlainaajakin eka löytyä... mutta saattaa mennä liian vaikeaksi, joten olemme päätyneet "tavan adoptioon". mutta nostan kaikille hattua ketkä jaksavat hakeutua ulkomaille hoitoihin vaikka suomalainen sijais-synnyttäjä mukanaan! älkää luopuko unelmistanne ja lapsihaaveistanne!!
ongelmallisempaa jos on sellainen tapaus, että nainen hedelmöitetään keinotekoisesti labrassa jonkun toisen sukusolulla ja sitten nainen kuvittelee olevansa lapsen oikea äiti vain sen takia, ett on ollut raskaana ja synnyttänyt lapsen. Ei siinä kuitenkaan ole järin paljon eroa adoptioon mielestäni... Kyllä oikea äiti on se biologinen äiti, jolta se perimä tulee.
Ehkä ennen ei tiedetty kuka on isä, mutta ei nykyään voi edes tietää, onko lapsen äiti se, joka on raskaana. Sillä lapsella voi ihan hyvin olla biologinen äiti jossain muualla.
Jos pitäisi valita, mieluummin hyväksyisin kohdunvuokrauksen, kuin munasolujen luovutuksen.