työhönosoitus/työkkäri/raskaana??
Yritin etsiä vastauksia näihin kysymyksiin, mutta en löytänyt..
Eli tilanne on siis tämä:
ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon tämän vuoden alussa ja ilmoitin myös samalla että olen raskaana.
Nyt tuli työhönosoituksia viiteen eri työpaikkaan, joista 4 on vuokrausfirmoja ja suurimmaksi osaksi kaikki on kassatyötä.
Olen tällä hetkellä raskaana viidennellä kuulla eli mahdollista työaikaa mulla olisi jäljellä noin. 3 kuukautta.
Suoraan sanottuna ei kiinnosta tällä hetkellä yhtään mennä istumaan minnekkään kaupan kassalle, joten minkälaisia hakemuksia tulisi tehdä jotta ei tulisi valituksi?
Itselläni on kokemusta kaupan alalta monelta vuodelta, joten kumpihan on vuokrausfirmoille tärkeämpi; kokemuksen omaava työntekijä joka on raskaana vai vähemmän kokeneempi pitkäksi aikaa työhönsitoutuva työntekijä?
Jos laitan hakemuksiin että etsin lyhytaikaista työtä sillä jään äitiyslomalle kesäkuussa, niin voiko siitä hyvästä saada karenssin sillä silloinhan omalla menettelyllä aiheuttaa sen ettei (välttämättä) tule valituksi.
Kaikenlisäksi töiden kestot ovat 6-12kk tai yli 12kk.
Eli voiko työkkäri rangaista siitä että on hakemuksissaan rehellinen?
Ja onko teillä muilla kokemusta noista vuokrausfirmoista, kuinka helposti sieltä sitten paukahtaa töitä tai kuinka helposti ottavat kirjoilleen.
Ja työnkuvauksessa lukee että saa itse valita työpäivät ja työvuorot netissä olevasta palvelusta, niin mitäs jos ei valitse niitä vuoroja ollenkaan niin mitähän työkkäri sanoo siihen? Sanoo niille että kaikki vuorot on aina mennyt kun on koittanut jotain etsiä..
Ja entäs jos tekeekin vaikka yhden vuoron/viikko, niin maksaako liitto tai kela työttömyyspäivärahat niiltä muilta päiviltä?
Tiedän, olen laiska. Haukkukaa vaan =) !
Minulla sama tilanne, jään tosin äippälomalle huhtikuunlopussa. Olisin antanut mitä vain että olisin päässyt pitempään työsuhteeseen sinne asti. Olen siis heittäny keikkaa ja saanut toki sitten liitosta sitä rahaa niiltä muilta päiviltä..tai en siis vielä ole saanut lappuja liittoon kun odottelen vielä viimeisiä palkkoja.
Sinuna kyllä menisin töihin, saisit samalla nostettua äitiys-ja vanhempainpäivärahaa. Itse olen joutunut pakosta sanomaan että olen raskaana, koska työni on fyysistä ja siinä työskennellään myös myrkkyjen kanssa, en siis olisi kaikkea voinut tehdä. En ole karenssia saanut, vaikka olen varmaan omalla toiminnallani asiaan vaikuttanut. Ja kyllähän nuo työnantajat on viimestään tapaamisessa nähneet että maha on pystössä.