Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Kesäkuun kullannuput 2011 maaliskuussa **

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei Izzyllä (jos nikki ny meni oikein) ollu raskausmyrkytystä.

Vähän pihalla muiden jutuista nyt ja tulinkin vaan purkaa mun suunnatonta ketutusta tänne...

(.) Mul on järkky flunssa ja ollaan oltu nyt tiukoilla täs viimoiset pariviikkoa, jo ihan senkin takia, että en saanut koko liksaani (firmalla ei varaa maksaa) ja miehen rahojen saanti tyssäs johonkin palvelin häiriöön, eli viivästy melkein viikolla. Tästä johtuen mä en ole saanut lääkkeitä joita tarttisin (tosin oma vika myös, oiisin voinut jättää sen kantoliinan ostamatta, mutta en tiennyt että näin käy)

Joka tapauksessa tää mun sankarini on surutta tuhlannut meidän viimoisia rahoja rahapeleihin. Panadoliin meillä EI ollu varaa, mutta neljä euroa pystyi laittamaan pitkävetoon...

Mä joudun varmaan piilottamaan mun marmorikaulimen, ennenkuin kotiutuu, ettei mee ihan perheväkivallaksi tää ilta ;D

Joasaka & Jermuermu 29+0 (ja mies jolla on kohta tuliset paikat)

Vierailija
42/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että kaikki eivät poistuneet tuonne suljetulle palstalle niin voin sitten minäkin pysyä täällä.

Meilläkin ollut nyt tosi tiukassa rahat kun oma määräaikainen työ loppui tuossa vuoden vaihteessa ja mieskin tehnyt huonoja tilejä tänä vuonna. Olen kyllä onnellinen, että tämä on meidän toinen lapsi niin lähes kaikki tarvikkeet valmiina. En ole ostanut vielä kuin muutaman mekon ja vaaleanpunaisen bodyn. Onneksi tulevat äippärahat ovat ihan mukavan suuret niin pääsee vähän sitten ostelemaankin.

Käväsin tuossa sokerirasitustestissäkin ja kyllä meinasi tälläkin kertaa tulla ylös se sokerilitku. Ja se kahden tunnin odottaminen siinnä odotustilassa! Kaikki arvot kuitenkin kunnossa. Syy miksi neuvolalääkäri mulle tuota testiä suositteli oli sf-mitta, joka oli siis 28 cm kun viikkoja silloin 27+4.

Seuraava neuvola menikin sitten taas kuukauden päähän eli se olisi viikolla 32. Sitten tihentyvät siihen 2 viikon välein. Vähän alkaa jo jännittämään miten sen synnytyksen kanssa käy kuin tästäkään vauvelista ei taida ihan pikkusta tulla. Vähän harmittaa kun olisin halunnut kokea sen alakautta synnyttämisenkin.

Josaka:pikaisia paranemisia ja toivotaan että saatte miehen kanssa asiat selviksi ilman kaulinta.

T:Annika rv 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josaka: ei kuullosta kovin kivalle tuo teidän tilanne. Pikaista paranemista sulle ja toivottavasti ukkosi kerää järkensä asoiden tärkeysjärjestyksen suhteen!

( . ) Oma olo alkaa jo pikkuhiljaa tuntua tukalalta ja viikoja vasta 26+. Maha kasvaa kohisemalla, kasvattelen sitä tuohon eteen joten alkaa jo painamaan keuhkoja ja mahalaukkua ihan kiitettaävästi. Lantion löystyminen aiheuttaa sitten taas omat ongelmansa mutta positiivista tässä on se että saa olla kotona. Toinen sokerirasitus oli viikko sitten ja siitäkin selvisin kunnialla läpi 5.0 - 5.4 - 7.2 =) Toivottavasti ei enää kolmatta kertaa siihen joudu tässä raskaudessa.

Äitiyspakkauksenkin sain loppuviikosta ja sitä on tullut hipisteltyä. Samoin hain esikoisen vauvavaatteet esille jo =)

Jenni & "Pilli" rv26+2

Vierailija
44/55 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti elämme kaikki niin mukavaa keskiraskautta, ettei kenelläkään ole mitään kerrottavaa. Vai ovatko kaikki siirtyneet sinne privat-keskusteluun? Itse olen erittäin laiska kirjoittaja, mutta ahkera lukija :)

Täällä nyt ei enää niin auvoista ole elämä vähään aikaan ollut. Sairaslomalla olen ollut jo useamman viikon supistelujen vuoksi ja todennäköisesti olen äippälomaan asti. Työni sairaanhoitajana ei oikein onnistu näiden supistelujen vuoksi. Muuten olo on ihan hyvä, mutta illat on varsin hankalia. Ainut asento, mikä passaisi olisi kyljellään sängyssä, mutta kun ei siinäkään jaksa koko iltaa maata. Kaikki muu sitten aiheuttaakin kiristäviä supistuksia. Mutta näin sitä pitää mennä, kun ei muutakaan ole. Vauva on varsin rauhallista tyyppiä. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan muutamia ja illalla nukkumaan käydessä joitakin voimakkaampia. Perätilassa taitaa toinen kovasti viihtyä. Ainakin potkut niin hyvin tuonne alas tuntuvat. Saisi alkaa pian kääntymään, ettei tarvitsisi sen asian kanssa hermoilla.

Mutta muuten ei kai täälläkään sen ihmeempiä. Äitiyspakkaus tuli tuossa viikolla ja vaatteita sitten porukalla ihasteltiin :)

Aiotteko muuten te, jotka pakkauksen olette ottaneet pestä aivan kaikki pakkauksessa olevat vaatteet? Siis myös esim. toppapuvun ja makuupussin? Itseä hieman mietityttää niiden peseminen. Meneeköhän niistä ilmavuus, jos pesee ja eivät ole sitten enää lämpöisiä. Kaikki vaatteet toki pesen, mutta noita kahta mietin. Aikaisemmista lapsista on sen verran aikaa, etten yhtään muista, pesinkö heidän pukua tai makuupussia.

Mutta nyt täytynee lopetella. Mukava olisi kuulla toistenkin kuulumisia ja mietteitä :)

Terkuin, Lumikaneli ja viikot nyt 27+3

45/55 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tällä viikolla neuvolalääkärillä. Ihan mukava mieslääkäri meidän alueella. oli aika iloinen yllätys, että lääkärillä oli käytössään ultra. SF-mitta oli 28 cm ja vaavin painoarvio oli 1167 g. Lääkärin mukaan ennakoi n. 3500 g syntymäpainoa.

Muistin viimein kysyä neuvolasta sokerirasituksen tuloksia. Paastoarvo oli 5,7, kun raja-arvo on kuulemma 5,3. Lääkäri ei tosin kommentoinut koko sokerirasitusta (taisi unohtua, kun en muistanut kysyä itse). täytyy maanantaina hakea neuvolasta lainaan sokerimittari ja loppuraskauden pitää sitten mittailla sokereja.

Ja nyt siis viikkoja 27.

Mukavaa odotusta kaikille!

Vierailija
46/55 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois yks myöhäisherännäinen, joka kaipaa vertaistukee! Oon 21v esikoista odottava tamperelainen ja kun ensimmäinen lisääntyjä oon kaveripiirissäni, niin hieman yksinäistä rupee olemaan... LA 24.6

Alku- ja keskiraskaudesta suurin osa ajasta tuli vietettyä pää ämpärissä/muovipussissa tai vessanpöntös, oli siis tosi raju pahoinvointi. Tiputuksessakin käytiin. Nyt on onneks hyvä olo, kova pesänrakennusvimma päällä!

Lapsen isä on toistaseks maisemissa, mutta en tiedä kuinka kauan, siittäkin varmaan tulee vielä valitettua...

Napu & Åiva-neiti rv. n.27 :)

Vierailija
47/55 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ei enää niin auvoista ole elämä vähään aikaan ollut. Sairaslomalla olen ollut jo useamman viikon supistelujen vuoksi ja todennäköisesti olen äippälomaan asti. Työni sairaanhoitajana ei oikein onnistu näiden supistelujen vuoksi.

Oon itse ollu jo kuukauden sairaslomalla lähihoitajan työstä kotipalvelussa joskin lantion löystymisen takia jäin mut nyt pari viikkoa supistellu kans jo aika huolella. Supparit ei oo kipeitä mut tooodella epämiellyttäviä. Yöt menee pääsääntöisesti vasemmalla kyljellä ja aamulla lonkat kyllä muistuttaa tosta kylellään olosta :/

Aiotteko muuten te, jotka pakkauksen olette ottaneet pestä aivan kaikki pakkauksessa olevat vaatteet? Siis myös esim. toppapuvun ja makuupussin?

En aatellu pestä toppapukua ja makuupussia ku eivät oo kuitenkaan suoraan kontaktissa paljaan ihon kanssa. Yhtään en kyllä muista miten toimin esikoisen aikana :O

( . ) Taitaa tosiaan olla menossa se seesteinen keskiraskaus ku täällä niin hiljaista, itse en ainakaan oo vielä siirtyny privan puolelle ku aika moni kuitenkin lupaili pysyä täällä. Viimeviikko menny pikkuruisia vaatteita pestessä. Esikoisen vanhoihin Brion Noviin sain huudettua huuto.netistä UUDEN vaunukopan edullisesti ku aattelin et pikkusen kivempi kölliä tilavassa kopassa kesäkuumalla ku kovassa kantokopassa.

Närästys on palannut takaisin ärhäkkänä joten jouduin tänään alottamaan siihen parin viikon Nexium-kuurin, yhden jo syöny tässä raskaudessa :/ Mullahan todettiin vuosi sitten monen vuoden tutkimisen jälkeen refluksi joka on nyt kyllä ottanu nokkiinsa ja pahasti.

Viikon päästä ois ylimääränen ultra ja kolmen viikon päästä seuraava neuvola joten niitä odotellessa =)

Jenni & "Pilli" rv27+1

Vierailija
48/55 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pessyt äippäpakkauksen makuupussia enkä toppapukua kun sitten vasta kun menivät pois käytöstä. Mutta ei niille ainakaan yhden pesun jälkeen tapahtunut mitään, en sitten tiedä jos pesee useamman kerran sen toppapuvun niin saattaakin vähän kärsiä. Nyt en ottanutkaan pakkausta niin saa ne vanhat kaivaa ensi syksynä esiin.

Tervetuloa napustelija mukaan! Kyllä vielä mahtuu mukaan hyvin :)Sun alkuraskaus kuulostaa vähän samalta kun mun, ilman sitä tiputusta, mutta oksennus kyllä lensi monta kertaa päivässä ja pitkään. Ei ole kyllä ikävä yhtään niitä aikoja. Mikäs miehessä mättää?

jennil: mulla on kans närästys vaivannut ja alkoi vielä aika aikaisessa vaiheessa, oikeestaan heti kun pahoinvointi lakkas niin se tuli tilalle. Renniellä olen yrittänyt pärjäillä. Mutta ärsyttää että se tulee ihan joka ruuasta vaikka söis vaan kasviksia.

Mulla seuraava neuvola viikon päästä. Saa nähdä onko sf-mitta jo palannut takasin käyrälle. Maha on kyllä ihan täynnä vauvaa ja on vähän vaikea istuakin kun painaa jo sisäelimiä, jonka vuoksi on välillä vähän raskasta hengittää. Että laskeutumista odotellessa :) Tuntuu kyllä jo että loppuraskaus on alkamassa kun hengästyy pienestäkin asiasta ja sängyssä kyljen vaihtaminen alkaa olla jo aikamoinen homma ja missään asennossa ei ole oikeen hyvä.

Palaillaan!! Mukavaa viikkoa kaikille!

T: Annika rv 30+5

Vierailija
49/55 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pessyt äippäpakkauksen makuupussia enkä toppapukua kun sitten vasta kun menivät pois käytöstä. Mutta ei niille ainakaan yhden pesun jälkeen tapahtunut mitään, en sitten tiedä jos pesee useamman kerran sen toppapuvun niin saattaakin vähän kärsiä. Nyt en ottanutkaan pakkausta niin saa ne vanhat kaivaa ensi syksynä esiin.

Tervetuloa napustelija mukaan! Kyllä vielä mahtuu mukaan hyvin :)Sun alkuraskaus kuulostaa vähän samalta kun mun, ilman sitä tiputusta, mutta oksennus kyllä lensi monta kertaa päivässä ja pitkään. Ei ole kyllä ikävä yhtään niitä aikoja. Mikäs miehessä mättää?

jennil: mulla on kans närästys vaivannut ja alkoi vielä aika aikaisessa vaiheessa, oikeestaan heti kun pahoinvointi lakkas niin se tuli tilalle. Renniellä olen yrittänyt pärjäillä. Mutta ärsyttää että se tulee ihan joka ruuasta vaikka söis vaan kasviksia.

Mulla seuraava neuvola viikon päästä. Saa nähdä onko sf-mitta jo palannut takasin käyrälle. Maha on kyllä ihan täynnä vauvaa ja on vähän vaikea istuakin kun painaa jo sisäelimiä, jonka vuoksi on välillä vähän raskasta hengittää. Että laskeutumista odotellessa :) Tuntuu kyllä jo että loppuraskaus on alkamassa kun hengästyy pienestäkin asiasta ja sängyssä kyljen vaihtaminen alkaa olla jo aikamoinen homma ja missään asennossa ei ole oikeen hyvä.

Palaillaan!! Mukavaa viikkoa kaikille!

T: Annika rv 30+5

Vierailija
50/55 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin vielä tällä palstalla olen, vaikka olen kirjoitellut vähemmän. Kerrottavaa ei vaan tosiaan ole niin paljoa. :)

Me ostettiin eilen käytetyt Crescent classic -vaunut, ihan siistit sellaiset ja takuutakin on vielä vuoden loppuun saakka. Siinäpä sitten saatiin ensimmäistä kertaa ahtaa vaunuja autoon :) vähän oli ylläri pylläri se, että meillä on farkkumallinen auto ja silti tuntui ahtaalta. :) No, eiköhän se siitä kun tottuu niitä sinne ahtaamaan.

Äitiyspakkausta olen odotellut jo pitkään. Joka päivä töistä tullessa mietin, että josko tänään olisi postin lappu tullut mutta aina vaan saa pettyä :( En tiedä mikä siinä nyt kestää! Onko niillä loppuneet vuoden 2010 malli ja nyt odotellaan vuoden 2011 mallia vai mikä kumma on? Haluaisin jo kovasti päästä niitä hypistelemään ja pesemään ja viikkaamaan kaikki ostetut ja saadut vaatteet käyttöjärjestykseen :)

Luulenpa, että itsekin pesen vain ne vaatteet, en makuupusseja enkä varmaan haalareitakaan.

Enää olisi turvakaukalo hankkimatta näistä suurimmista hankinnoista. Jossain vaiheessa täytyy sitten hakea vanhemmilta säilytyksestä hoitopöytä ja pinnasänky. Niitä ei vaan millään viitsisi ottaa tänne nurkkiin ennen aikojaan, kun on muutenkin niin ahdasta.

Olen ehkä ennenkin jo asiasta valittanut, mutta työpäivän aikana alkaa ikävästi sattumaan "jostain tuolta sisältä" rintojen alapuolelta. Ihan kuin ylävatsan lihaksia. väsyy ihan törkeesti nuo lihakset kun pitää istua pitkään.

Ja toinen on, että vasemmassa pakarassa tuntuu sellainen viiltävä kipu kävellessä ja häntäluustakin on alkanut jomottaa. Lieneekö nämä oireita lantion löystymisestä. En tiedä.

Neuvolalääkärissä ultrattiin istukan paikka ja vauvakin oli jo kääntynyt oikein päin. Ei ilmeisesti enää varmaan sitten toisin käännykkään. Hyvä niin. Vauvan peppu tönii jatkuvasti vatsaan, oikealla puolella ja tuntuu että vatsakin on ihan epämuodostunut, toispuolinen kun se on koko ajan samoin päin :)

Täytyy sanoa, että ei tämä aika mielestäni muuten niin ihanaa ole, siis siinä mielessä että vatsa kasvaa kauheaksi palloksi ja paikkoja särkee. Mutta nuo vauvan liikkeet ovat kyllä jotain niin hellyyttävää että siinä herkistyy :)

Eerika ja toukka 30 + 4

Vierailija
51/55 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkausta olen odotellut jo pitkään. Joka päivä töistä tullessa mietin, että josko tänään olisi postin lappu tullut mutta aina vaan saa pettyä :( En tiedä mikä siinä nyt kestää! Onko niillä loppuneet vuoden 2010 malli ja nyt odotellaan vuoden 2011 mallia vai mikä kumma on? Haluaisin jo kovasti päästä niitä hypistelemään ja pesemään ja viikkaamaan kaikki ostetut ja saadut vaatteet käyttöjärjestykseen :)

Käy ihmeessä katsomassa Kelan nettisivuilla, omilla pankkitunnuksillasi oletko saanut vielä edes päätöstä äitiysavustuksesta. Lupaavat paketin 2 viikon sisällä tosta päätöksestä mut jos ei päätöstä niin turha odotella pakettiakaan :/ Veikkaan etteivät ainakaan ole päässeet loppumaan kun just jostain luin et viimevuonna jaettu "vanhaa" pakettia toukokuun puoleenväliin asti.

Vierailija
52/55 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä vois sanoo, että aivan väärä mies isäks. Raskaus ei ollut suunniteltu, joten en oikein voi olettaa/vaatia, että hän muuttuis mun mukana perhettä ja sitä tavallista arkea arvostavaks. Me oltiin oikee "bilepariskunta" ennenkun kävi vahinko, josta oon kyl niiiiiin onnellinen :) Toki meillä oli riitoja aikasemminki, mut nykyään on yks iso riita koko ajan. Ei lapsen voi yhtäkkiä lähtee baariin ja olla sillä reissulla kaks päivää tai viikon. Tai päättää et nyt irtisanotaan kämppä ja kuukauden päästä lähetään kiertään vuodeks etelä-amerikkaa : D Tai niinkin perusasia kun siivous, tarttee tiskata ehkä useemmin ku 3 kertaa vuodes.... Miehen mielestä ei mitään ongelmaa, mähän oon kotona vauvan kans sit sitä varten. Joopajoo, mielummin rupeen sit kokonaan yh:ks kun hoidan miehenki täs samal. Pieni toivo vielä on, jos hän kokis jonkinmoisen "isäherätyksen" synnytykses tai heti sen jälkeen. Onks ihan turha toive? Nuoriahan täs viel molemmat ollaan, mies pari vuotta mua vanhempi, että kasvettavaa on myös mullakin, mut mää sentään haluan ja yritän!

Te joilla jo on lapsia, niin kiinnostais tietää tosta vauvan kans nukkumisesta... Pinnasänky kun ei mahdu sängyn viereen vaan menee jalkopäähän, niin mietin josko leikkaisin tosta äitiyspakkauslaatikosta toisen sivun pois ja laittaisin sen mun ja miehen (niin kauan, ku se maisemis sit onkaan) väliin? Siit ois sit helppo imettää puol unes, eikä tarvis niin paljo pelätä murjovansa vauvan unissaan. Vai olisko parempia ideoita? :)

Kävin tänään suuhygienistillä ja kävi hyvä tuuri kun sattu mukava tyyppi, joka jutteli koko putsauksen ajan vauvan hampaista. Mm. et ei saa sit laittaa hammastahnaa kuin ihan minimaalisen vähän ja et vauva ei osaa sylkee sitä sit pois! Enpä ollu tullu ajatelleekskaan koko asiaa...

Mites kun puhuitte noista vaatteitten pesuista, kun osas on pesu neljäskympis ja osas kuudessakympis ja vähän värienki mukaan pitäs lajitella, et tuleeks sit vaan pieniä koneellisia? Omia pyykkejäni en viiti samaan laittaa. Tokihan vois kaikki pestä siin matalammas lämmös, mut mitä sit ku ne on oikeen likasia, kakkaa ym? Kutistuukohan ne matalamman lämmön vaatteet nuken vaatteiks? :D

Tälläsiä hölmöyksiä täällä mietitään...

Napu & Åiva-neiti rv.27+

Vierailija
53/55 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennil: kävinpä heti katsomassa Kelan sivuilta tilanteeni. En tiennytkään, että sieltä näkee missä vaiheessa käsittely on. No joo, eipä löytynyt mitään uutta. Hakemusta ei olla vielä käsitelty :( Lieneekö sitten syynä se, että jouduin antamaan uuden selvityksen tilinumerostani. Mulla on vaihtunut nimittäin pankki ja sain pankista sellaisen kortin, missä tilinumero. Ja yllättäen - pankkitäti oli kirjoittanut siihen kaksi numeroa väärinpäin! Aika moka! Ja sen takia mä sitten varmaan joudun odottamaan ja odottamaan sitä pakkausta! :(

Napustelija: pitäisi minunkin varata suuhygienistiaika. Mies jo kävi sellaisella, kun pääsee etuilemaan jonot jos on tulossa vauva. Siellä ne kuulemma pitää luentoa kaikille tuleville vanhemmille siitä, miten suuta pitää hoitaa. Pitäisi siis itsekin käyttää tuo tilaisuus hyväksi.

Pyykin pesusta. Taisin itse laittaa noita 60:n uusia värikkäitä vaavin vaatteita omieni joukkoon 40:iin. Jatkossa sitten varmaan katson tilanteen mukaan, että pitääkö niitä alkaa pesemään ihan erillään. Ihan jo siitäkin syystä, että jos niihin täytyy käyttää miedompia ja hajusteettomia pesuaineita eikä huuhteluainetta. Varmaan tulee niitä vajaita koneellisia kyllä sitten harmillisesti mutta saapahan samaan koneelliseen sitten aina kaikki harsoliinoja ja pyyhkeitä yms :) Mikäs minä silti olen neuvomaan kun esikoinen itsellekin tulossa. Täytyy mennä oman järjen mukaan vaan, tuskin se kovasti pieleen voi mennä. :)

Eerika

Vierailija
54/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napustelija: silloin ainakin ku esikoinen oli pieni, eli kolme vuotta sitten, suositeltiin et vauvavaatteet pestään erillään muiden vaatteista. Pääsääntönä voi pitää et vauvanvaatteet jotka on 100% puuvillaa voi huoletta pestä 60 asteessa mut jos mukana elastaania tms. keinokuitua ni pesu 40 asteessa. Pukluharsot kestää jopa 90 astees pesun jos ovat oikeen likasia. Monissa pesukoneissa on nykyään ohjelma tai nappi 1/2täytölle eli vajaille koneellisille =)

eerika80: päätöksen viipyminen saattaa johtua just tosta lisäselvityksen teosta. Kannattaa ehkä odottaa viel pari viikkoa ja sit soitella perään jos ei oo päästöstä vieläkään tehty.

( . ) Meillä mies oksutaudissa ja mulle on tullu aamupahoinvointi takas, ...keles :/ Ärsyttää ihan kympillä ku meil on aina sama homma jos ukko kipeenä - se ei kykene sit yhtään mihinkään muuhun sillon ku sairastamiseen. Ite jos on kipeenä joskus ni turha kuvitella saavansa mitään sympatioita ukolta vaan yhtälailla on kotihommat ja lapsi hoidettava ku terveenäkin. Liekö joku miesten geenivirhe ku oon samaa kuullu monelta kaveriltakin ;)

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Jenni & "Pilli" rv27+4

Vierailija
55/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, vaikkakin ahkerasti olen käynyt viestejänne lukemassa. Kaikki on mennyt mulla tähän mennessä oikeestaan tosi hyvin. Viime viikkoina olen huomannut, että öisin ei saa enää kunnolla nukuttua, kun aina kylkeä kääntäessä sattuu tai sitten vetää suonta tai närästää. Myös vessassa pitää ravata ainakin kolme kertaa yössä.

No, tänään sitten mulla todettiin neuvolassa raskausdiebetes. Paastoarvo oli juuri siinä rajan yläpuolella, olisko ollu 5,3. Ruokavalio uusiksi ja liikuntaa enemmän. Mulla on ollut hirveet himot kaikkeen makeeseen pullasta suklaaseen ja olenkin syönyt herkkuja todella paljon. Nyt kyllä tuli siihen stoppi! Seurataan tuota paastoarvoa neuvolassa seuraavan kerran kahden viikon päästä ja voi olla, että saan kotiinkin sellaisen mittarin.

Onko täällä muita, kenellä olisi myös todettu tuo raskausdiabetes?

Neuvolassa havaittiin myös, että SF-mitta menee alarajan alapuolella. Viime kerralla se oli vielä keskikäyrällä, mutta nyt se ei ollut siitä kasvanut kuin sentin ja käyrä kääntyi laskuun. Syy voi toisaalta olla se, että viime kerralla sen mittasi toinen terveydenhoitaja, kun omani oli sairaana. Voihan olla, että heillä kahdella on hiukan erilaiset tavat mitata ja myös kuulemma vauvan asento vaikuttaa mittaukseen...joudun kuitenkin jo ensi viikolla käymään uudestaan mittauksessa ja katsotaan, josko se olisi siitä noussut. Pidetään peukkuja! :)

Semmoista kuuluu tänne. Mukava lueskella teidän kuulumisia ja kiva kun kaikki eivät ole vielä kadonneet yksityiseen viestiketjuun.

Mukavaa viikkoa!

Piipaa rv30+0