Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Kesäkuun kullannuput 2011 maaliskuussa **

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun velipuoli teki sellasen ratkaisun, että ei halua olla missään tekemisissä poikansa kanssa ja no, en mäkään sen kans ole missään tekemisissä ja asuu toisella puolella Suomea, mutta tunnen tämän lapsen äidin ja tiedän kuinka iso asia se heille on ollut. Onneksi lapsella on nyt isäpuoli ja hänelle on kerrottu ja puhuttu oikeasta isästä ihan avoimesti, koska ovat kuitenkin mummon ja papan kanssa koko ajan tekemisissä, en tosin tiedä että mitä he sanovat sihen, miksi isä ei käy katsomassa.. Tunnetko miehen vanhemmat? On varmaan heillekin surullista jos eivät opi tuntemaan lapsenlastaan. :(

Annabella, kun olen ihan vasta tänne nyt alkanut kirjoittamaan ja lukemaankin vain pari kuukautta sitten, niin multa on mennyt ohi mikä sinun tarinasi on? Jos jaksat ja haluat sen vielä kertoa. Tsemppiä myös sinne. Mulla on myös yks kaveri, joka tehnyt tuon ratkaisiun, tyttö on jo 9v ja nyt on vasta alkanut kyselemään isästään, mutta, sielläkin on isäpuoli kuvioissa, mikä ehkä voi vähän lieventää asiaa?

Mua niin harmittaa kun olen päästänyt itseni lihomana niin paljon! Mulla on kahdet tosi kivat äitiysfarkut jäänyt nyt pieneksi, H&M ja koko 40, tosin ihan saletisti vastaa kokoa 38, koska muut sen kokoiset menee vielä hyvin. Eli jos jotain kiinnostaa niin halvalla lähtis. Suoralahkeisia (aika kapeat, muttei pillit) ovat, toiset tummemmat ja toiset vaaleemmat. ja itse siis olen yleensä kokoa 38, 169cm pitkä ja painan NORMAALISTI ;) 60 ja risat, nyt huitelee mullakin paino ihan muilla lukemilla.. argh.

Sairaslomaa vielä tämä viikko jäljellä, pitäis alkaa järkkäileen tätä taloa. Jätesäkkien ja laatikiden keskellä ei ole hirveen kiva asua.

Vierailija
22/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isän olen tavannut vuosia sitten työn merkeissä ja sen jälkeen tapailtu silloin tällöin ympäri suomea tai ulkomaita, viime tapaaminen johti nyt sitten tähän.

Mies asuu aivan toisella puolella suomea enkä usko hänen kertoneen kenellekkään tulevasta lapsesta.

Nytkin lähti työkomennukselle ulkomaille ja vasta heinäkuussa palaa suomeen, saa nähdö sitten haluaako pienokaista tulla katsomaan vai ei. En sitä ainakaan kiellä jos haluaa tulla.

Lähipiirissä on miehiä paappaa ja serkkua ja enoa ja siskonmiestä jotka ovat tiiviisti mukana meidän elämässä joten miehen mallia ei tule puuttumaan ja aika näyttää tuleeko tästä orastavasta parisuhteesta sitten jotain pysyvää : )

Annabella: Oletko jo miettinyt kuka tulee kanssasi synnyttämääm? Itselleni lähtee tuoeksi ystävä jolla on 3 lasta niin ei sitten järkyty : )

Mä olen alkanut nyt pikkuhiljaa kelaamaan synnytystä kun edellinen synnytys olis HIRVEÄ kestoltaan lähes 30 tuntia ja kaikki mikä voi mennä pieleen meni.. ei mitkään ruusuiset muistot.

No hengissä siitäkin selvittiin joten täytyy toivoa et nhyt kaikki menis joutuisasti ja oppikirjojen mukaan : )

Angela+Kirppu 26+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angela: Kurjaa, että lapsen isä päätynyt tuollaiseen päätökseen. Mutta hei, me ihmiset kyllä selvitään erikoisemmistakin asioista. Pääasia, että lapsi tuntee ittensä rakastetuksi ja hyväksytyksi. Toki varmastioman isän hylkäys kirpaisee ja tulee kirpaisemaan, mutta siitäkins elviää, kun on rakastavia aikusia lähipiirissä. Itse en lähtisi salaamaan lapsen isän henkilöllisyyttä tai sitten sitä, että on joku muu kuin se mieshahmo jota isänä pitää. Omalle tutulle selvisi teini-iässä, että isä ei olekkaan biologinen isä ja se oli kamala shokki hänelle ja aiheutti aikamoisen hullunmyllyn tämän nuoren kipuilevan teinin elämässä. Oli rankka vuosi koko perheelle. Olisivat helpommalla päässeet jso alusta asti olisi ollut toiselle selvä, että ei ole bioisä, mutta muutoin isä kaikilla sanan merkityksellä.

Kyssäri sairaslomasta/töistä ja supistuksista:

Olen yrittänyt löytää tietoa, mutta kun ei löydy. Eli oon nyt kaksi viikkoa saikulla. Tosin teen osanpäivää töitä kotoakäsin jaksamisen mukaan. Sairaalassa käskivät ottaa hissunkissun ja ilmeisesti pitäisi sängyssä pötköttää kun alkaa supistelemaan. Mutta kun ne supistukset sattuu silloin! Eli en kyllä paljoa pysty silloin makoilemaan ja väkisin tulee pompattua ylös. Istuminen suppareiden aikaa on myös varsin ikävää ja inhottavaa hommaa. Eli olen aikalailla pystyssä päivisin ja otan sitten kunnon nokosia noin 2krt päivä, koska silloin se on sama supistaako vai ei, kun olen tajukankaalla. En myös hätäänny suppareista, silloin kun eivät satu, joten siksikään en tykkää olla tuolla punkanpohjalla. Toisaaltaan, en kuitenkaan haluaisi uudestaan joutua sairaalaan...joten. Onko kellään mitään kokemuksia asiasta?

(.) Ei mitään erityistä taivaan alla, paitti että pomo toivoisi, jotta voisin tehdä töitä enemmän kotoa käsin :) Ei siinä mitää, mutta istuskelu koneen ääressä ei ole pitkänpäälle mitään leppoisaa hommaa vaan saa supparit käyntiin. Toisaaltaan, tiedän, että töihin paluusta tulee todennäköisesti aika helvetillistä ja stressistä ihan hirmuinen, jos kollega ei saa käynnissä olevaa projektia hyvään vauhtiin. Tuntuu, että olisi ihmettä vailla. Sinäänsä tää saikku tuli tosi pahaan saumaan, mutta minkäs sille voi. Mielummin näin, kuin että sairaalassa makaamassa ja mahdollisesti ennen aikojaan syntynyt lapsi.

Josaka & Iso J 26+2

Vierailija
24/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angelalle jaksamista! Pärjäät varmasti, mutta tosi harmi silti, että isä päätti noin. Mun yksi kaveri ei koko lapsuutensa aikana tiennyt kuka isänsä on, äitinsä sanoi kertovansa sitten joskus. Asia kyllä vaivasi kaveriani selvästi, ja hän keksi mitä ihmeellisimpiä tarinoita ja valheita isästään, kun yritti keksiä sitten puuttuvan isän itse.

Oma vointi on ollut vähän ankea, päänsärkyä suunnilleen joka päivä ja nyt myös huimausta, vaikka istuisin rauhassa paikallani. Neuvolassa kolmisen viikkoa sitten oli proteiinit plussalla ja virtsakokeet otettiin, mutta mitään tulehdusta ei löytynyt. Nyt sitten viikonloppuna mittasin verenpainetta, ja se oli parikymmentä yksikköä tavallista korkeammalla (sekä ylä- että alapaine). Raskausmyrkytys kummittelee mielessä. Ylihuomenna on ylimääräinen neuvola, katsotaan ne paineet ja proteiinit varmuuden vuoksi. Mulla on onneksi luonnostaan hirveän matala verenpaine, joten vaaralliseksi ei vielä mene vaikka vähän kohoaisikin. Silti huolettaa. Toivottavasti hermoilen turhaan - taipumusta ylireagointiin on kyllä ollut joskus ennenkin...

Izzy ja Tiitiäinen 25+2

Vierailija
25/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo hetkeen ollut aikaa käydä täällä lueskelemassa, mutta ensi kuussa saan jo jäädä kotiin lomailemaan niin silloin tulee varmasti enempi tännekin kirjoiteltua.

Izzy: mulla oli edellisessä raskaudessa alkava raskausmyrkytys, ei oo kivaa =( Toivottavasti olosi helpottuu.

Mullakin on nyt alkanut mun normaalsiti tosi matala verenpaine pikkuhiljaa nousemaan, ei vielä ihan hirveisiin lukemiin mut kyllä neuvolassa tuli siitäkin tänään hieman puhetta. Mulla oli tänään toinen lääkärineuvola ja muuten oli kaikki ihan hyvin mutta lääkäri oli merkinnyt mun neuvolakorttiin että kohdunsuu on pehmeä. Ei siitä kyllä maininnut mitään ja huomasin tuon merkinnän vasta kotona...mutta ei se kai mitään merkkaa jos kerran kuitenkin oli kiinni? Ja luulisin että jos siinä olisi jotain huolenaihetta ollut niin lääkäri olisi siitä jotain maininnut minullekin. Nyt pitää taas sännätä töitä tekemään..

Jingelina + tippa rv 25+2

Vierailija
26/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lääkäri neuvola ja pikkuisella kaikki hyvin. Vastasi edelleen 8päivää isompaa kuin viikkoja olisi, eli iso vauva tulossa!!:) iloisena uutisena tuli se että vauva ei ole edelleenkään kiinnittynyt ja muutenkin asento on huono, joten lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse ennenaikaista synnytystä hätäillä...vähän stressi helpotti.

angelica: ikävä kuulla ettei isä halua tavata tulevaa vauvaa, mutta eikö ole parempi että ei tule elämäänne jos ei siihen itsellä ole motivaatiota?

Siskollani oli samankaltainen tilanne ja hyvin papat ja enot sitä "miehen" mallia ajoivat..:)

Hauskaa odotuksen jatkoa kaikille!!

Ruohosipuli+ santtu 1188g rv 25+6

Vierailija
27/55 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarina yksin odottajana on sellainen, että yhdenillan jutusta ja ehkäisystä huolimatta huomasin olevani raskaana ja vaikeen päätöksen jälkeen päätin saada lapsen yksin, vaikka rankkaa tulee olemaan. Miehen mallia lapsi saa enosta, josta tulee myös kummisetä, isästä, hyvistä ystävistä. Tukiverkko mulla on ja hyvä onkin.

Meillä äiti olisi tulossa mun kanssa synnytykseen, mutta jos osuu työvuorot niin, että ei pääse, niin en sitten tiedä... Olen miettinyt doulaakin: http://www.doula.fi/ Luin vauva-lehdestä tämmösestä palvelusta ja aloin sellastakin miettimään... En tiedä vielä :)

Vierailija
28/55 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikee kommentoida noihin isä asioihin mitään, joten pidän suuni supussa, kun ei ole asiasta mitään kokemusta. Kovasti tsemppiä kuitenkin teille, joilla vauva tulossa ilman biologisen isin läsnäoloa.

Meille nyt sitten rantautui se vatsatauti =( Eskarissa jo varoittelivat, että sitä on liikkeellä ja nyt tyttö oksentaa =( Onneks mies on kotona, niin se siivoo ja hoitaa. Mä en kykene. Meinasin alkaa oksentamaan vaan sen hajun takia... Oon ihan toivoton!

Käsidesin kaa oon lotrannu jo pari päivää ja nyt entistä kovemmin =D mä en haluu sitä tautia!

Oottekos ajatellut mitään tapaamisjuttuu tms...? Esim. pk-seudulla meitä taitaa olla jonkun verran =)

kakarakestit & kupla 24+6

Vierailija
29/55 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös se ollut ja taas kerran minulla pahimpana :(. Kolmas vatsatauti jo tänä talvena... plus pari angiinaa ja mitähän muuta. En oo tainnu koskaan olla näin kipee ennen.

Meillä on niin sekavat perhekuviot, mutta niistä sitten joku toinen kerta.

Jeee, nyt mä onnistuin luomaan sen foorumin, palaan asiaan sen tiimoilta! :D

Kakarakestit, mulle kyllä sopii treffata. Jumbohan ois tuossa vieressä. ;)Mutta siis jos muutkin innostuu, niin missä vaan sopii.

Vierailija
30/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillaas. Foorumi on luotu.

http://p1.foorumi.info/kk11/index.php

Ilmeisesti mä olen nyt ylläpitäjä eli kun menette tuonne ja rekisteröidytte, niin sitten minulle tulee ilmoitus sähköpostiin ja mä käyn teidät hyväksymässä ja siitä se sitten lähtee.. kokeillaan!

Vierailija
31/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon suljetun foorumin tarkotuksena ollut se, että vain kirjautuneet käyttäjät näkevät kirjoitukset? Kun ainakin siis nyt pääsee kirjautumatta lukemaan kirjotuksia. Nyt se on käytännössä samanlainen kun tämäkin, eli kaikki näkee, mutta vain rekisteröityneet voi kirjoittaa...

Vierailija
32/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siellä jotain kohtaa mistä saat sen suljetuksi?

Tosiaan nyt kaikki pääsevät lukemaan kirjoittamasi tekstin.

Vierailija
33/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen vaihtamaan asetuksia.. ja poistan sitä ennen tekstini ;). Täällä yritän töiden lomassa tuota vääntää...hih

Vierailija
34/55 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sinne pitäs päästä vain rekisteröityneet ja tästä lähtien mun pitää hyväksyä ilmeisesti kaikki, jotka rekisteröityvät. Kokeilkaas joku. Positin nyt oman esittelytekstin toistaiseksi, jos en sitä saanut salaiseksi. En ehtinyt hirveesti perehtyä tuohon, mut nyt pitäs olla ok...?? Laitan tekstin takas kun tää todetaan salaiseksi. Ja no, tuskinpa kovin moni muu kuin te ehti siellä mun sepostuksia vielä käydä lukemassa, siis kuinkahan moni näitä ketjuja täällä käy lukemassa.. :D

Vierailija
35/55 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkisältään ei osunut silmään että mikö Izzyn tilanne, onko raskausmyrkytys? Toivottavasti ei!

Vatsatautisille jaksuja!

Suljettu foorumi...täytyy käydä rekisteröitymässä kun jaksaa.

(.) Mä olen autuaan ulalla suurimman osan aikaa mun viikoista :) tulee selville kun täällä kirjoittelen =D No pääasia, että maha kasvaa, vaikka kirjotuksissa välillä viikot vähenee.

Ostin huuto.netistä nyt kantoliinankin :) Ihan mun tyylinen ja en malta oottaa että sen itselleni saan. Uudet on aika hintavia, joten käytettyjä tulee sitten vahdittua. Täytyy sanoa, että on toi huuto.net kyllä mainio. hankintoja tehty alle 300€ ja on pränikät yhdistelmät hoitolaukkuineen sekä sadesuojineen ja miltein pränikkä kantoliina pian.

Kestovaippojakin on paripussillista, mutat lisää tarttisi hankkia. Outoa, että minä, laiskimusten laiskimus tykkään, jotta kestoilu on kertiskäyttöä helpompaa. KAi siksi, että olen niin lasika viemään vaippoja roskiin ;) Olen siis päättänyt kestoilla tän nelosenkin kanssa.

Pakko myöntää, että mua kuumotuttais se numero vitonenkin, mutta mies on lähinnä kauhuissaan :D Hänellä on yksi lapsi edellisestä suhteesta, jota ei kylläkään oikeammin edes näe ja kaksi tuntuu passelilta. Itsellä näitä omia on kolme, joiden hoitoon osallistuu. Ymmärrän toki miehen kannan tuohon vitoseen, kun meillä menee vähän roolit väärtepäin ja mies on se joka siivoaa, pyykkää ja kokkaa =)))

Elkää vaan kysykö kuinka mä olen onnistunut tässä, näemmä onnistun saamaan ne miehet, jotka on sitetn oikein kodin hengetäriä. Ja tämä kun vielä pyöräyttelee mokkapaloja ja korvapuustejakin mun iloksi. Tosin pientä närää saadaan aikaiseksi, kun mies yrittää astua mun leivonnan valtakuntaa. En voi sietää, että tullaan sorkkimaan mun leipomisia, kun olen kuitenkin häät/hautajaiset/ristiäiset leipomisten osalta hoitanut 15-vuotiaasta asti ite.

Mites muiden vauvahankinnat?

Josaka ja Jeremias 28+0 jos nyt on jo sunnuntai ja viikot hallussa :D

Vierailija
36/55 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa itsekin pitkästä aikaa kuulumisia. Lueskellut olen teidän tarinoita mutta tuntuu, että itselläni ei ole ollut pitkään aikaan mitään uutta kerrottavaa, että olisin viitsinyt kirjoittaa. Aika kuluu ja onnekseni olen päässyt aika vähillä vaivoilla raskaudessani. Ainakin toistaiseksi...

Töitä ei taida olla enää kuin 7 kokonaista viikkoa! Viikot menee niin nopeaan! Suurimpina vaivoina koen työpäivinä selkäsäryt. Pitkät istumiset käy todella selän päälle ja alkaa loppupäivästä käymään ylävatsaan, rintojen alle myös. Yöllä taas riesana ovat suonenvedot. Arghhh... Onko kukaan keksinyt hyvää keinoa, millä ne saisi pois?

Menin sitten sortumaan lehtimyyjän tarjoukseen ja tilasin Vauva-lehden itselleni vuodeksi vaikka en edes tiedä missä välissä sitä ehtii lukemaan. :) Meillä alkaa vielä sopivasti talonrakennus-projekti: lasketusta ajasta seuraavalla viikolla pitäisi tulla talopakettia tontille. On siinä työntäyteinen kesä ja loppuvuosi!

Hankinnoista sen verran, että näistä suurimmista enää turvakaukalo on hankkimatta. Pääsyttiin ostamaan käytetyt Crescent classic -vaunut. Vielä ei olla nähty niitä, mutta parin viikon sisälle nekin kotiutuvat jo meille. Toivottavasti ovat hyvät.

Kaikki muut suurimmat: hoitopöytä, pinnasänky, syöttis, sitteri ja vanhoja vaatteita on odottassa meitä, kun siskolta saadaan niin paljon. Vielä kun löytäisi niille paikan tässä pienessä kodissa!

Ensi viikolla on nauvolalääkäri ja siitä viikko, niin onkin taas ultra. Ylimääräinen sellainen, missä varmistetaan istukan paikka. Tuo esitietolappu synnytyssairaalaan vähän ahdistaa, kun siihen pitäisi se nimiehdotus laittaa. Vaikka se vaan on ehdotus, niin silti jo vähän ahdistaa kun pian pitäisi jo päättää se lopullinen nimi myös!

Eerika ja toukka 28+3

Vierailija
37/55 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä Josaka, kaikki on onneksi kunnossa eikä myrkytys uhkaa. Ylimääräisellä neuvolakäynnillä proteiinit oli hävinneet pissasta ja paineet laskeneet jopa tavallista alemmas, mikä aiheuttaa sen huimauksen (85/55, yleensä sentään kymmenisen yksikköä ylempänä!). Eli verenpaineen nousu oli hetkellinen juttu, en sitten tiedä liittyikö siihen, että oltiin juuri ajettu anoppilaan kun mittasin ;-) Nyt on kyllä taas sellainen hölmö olo että olinpa luulosairas, mutta toisaalta terkkarikin sanoi, että parempi tarkistaa kuin stressata yksikseen.

Josaka, meillä kestoillaan myös, mutten uskalla vielä pienelle ostaa vaippoja, kun esikoisen kanssakin meni muutama kokeilu ennen kuin sopiva malli löytyi, tytöllä kun on niin hoikat reidet että useimmista tuli ohivuotoja. Tarkoitus ois kuitenkin kestoilla pojankin kanssa.

Hankintoja ei olla tehty muuta kuin Manduca-kantoreppu. Sitteri saatiin ilmaiseksi, vaunuja on kahdet ennestään ja turvakaukalo saadaan tädiltä. Vaatteitakin piisaa esikoisen jäljiltä. Kierrätys kunniaan =) Seisomalauta pitäisi vielä hankkia vaunuihin esikoista varten, vaikka alkuun mennään varmaan niin, että vauva on liinassa/repussa ja taapero rattaissa.

Eerika, mulla alkoi myös nuo öiset suonenvedot. Magnesiumin pitäisi kuulemma auttaa, ja joillain toimii villasukat (vaikka kyllä varpaat hikoaa). Viime raskaudessa mulla oli noita suonenvetoja enemmänkin ja kyllä haittasivat nukkumista.

Päänsäryt vaivaa edelleen jonkin verran. Kuulun siis siihen migreenipotilaiden vähemmistöön, joilla säryt pahenee raskauden aikana, useimmilla nimittäin helpottaa. Viikon päästä tulee 6kk täyteen eli viimeinen kolmannes alkaa, sitten ei voikaan ottaa enää edes ibuprofeenia. Täytyy toivoa, ettei pahoja kohtauksia tule. Esikoista odottaessa tuli kerran 8. kuulla melkein kolme päivää kestänyt kohtaus, makasin vaan pimeässä huoneessa kylmä kääre otsalla aamusta iltaan. Ei kiitos enää sellaista!

Nimeä mietitään kovasti edelleen, yksi suht hyvä vaihtoehto on mielessä ja muutama "ehkä". On kyllä paljon vaikeampaa keksiä nimeä pojalle kuin tytölle! Vai mitä mieltä muut olette?

Izzy ja pieni 26+0

Vierailija
38/55 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä vielä lähteä kommentoimaan Izzyn viestiin.

Hieno kuulla, että kaikki Izzylla hyvin, eikä myrkytystä ollutkaan.

Kirjoitit tosi osuvasti tuosta nimiasiasta. Olen monet kerrat jo todennut, että tytölle on vaikka kuinka monta nimeä tiedossa, mutta miksi kaikki pojan nimet on ihan hukassa? Tytön kohdalla valinnan vaikeus, kun taas pojan kohdalla pitää pitkään hakea edes muutamaa kivaa.

Täytyypä ottaa nuo suonen vedot puheeksi tiistaina neuvolassa ja katsoa mitä siellä neuvotaan.

Nyt lompsimaan pieni happihyppely...

Eerik80

39/55 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas käyty neuvolassa ja totuttu taas arkirytmiin, niin helpottaa kiireitä huomattavasti.

Neuvolassa oli kaikki kunnossa. Pikkuisestakin näin vilauksen, kun lääkäri katsoi ultralla. Esitietolomake olis pitänyt palauttaa, mutta enhän mä millään semmosta muistanut mukaani ottaa... Meillä ei nimiä tarvitse miettiä, ne tuumitaan vasta, kun on syntynyt.

Mä taidan pysyä täällä, en ole oikein innostunut noista suljetuista ryhmistä.

Tää oli nyt tällainen pikaviesti, pitää kiitää läksyjä vahtimaan.

Aurinkoista odotusta kaikille!

Äippä ja juniori 27+2

40/55 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti täälläkin vielä on eloa, ettei kaikki siirry sinne suljettuun ryhmään :-)

Olin tänään lääkärineuvolassa, hiukan aikaistetussa sellaisessa. Terkkari halusi mut laittaa sinne sairasloman takia, ja sitä nyt sitten sainkin niin, että ensi viikon vielä olen töissä ja sitten on kirjoitettu sl suoraan äitiysloman alkuun asti.

Muuten oli kaikki hyvin, painosta sain huomautuksen, vaikka se on noussut vaan 5 kg ekasta neuvolasta ja niistäkin 4 kg on tullut rv 19 jälkeen. Mutta kun sitä oli jo valmiiksi liikaa, niin kai ne sitä sitten kyttäävät tarkemmin. Harmitti vaan kun lääkäri sanoi, että ei saa syödä pizzaa ja karkkia, vaan porkkanaa. En ole tähänkään asti mihinkään mässäilyyn sortunut. No, kai sitä nyt sitten pitää alkaa oikein kunnon terveellisen elämän kuuri kun jää saikulle ja saa elämään säännöllisempää rytmiä.

En ole hetkeen tainnut kirjoitella tänne, mutta ei ole ollut kyllä mitään erikoista kerrottavaakaan. Kaikki on ihan hyvin, vauva liikkuu vilkkaasti pitkin päivää ja mulla vointi ollut hyvä. Lähinnä työn sisällön takia nyt tuo sairasloma, turvavarusteet ei oikein mahdu päälle ja yövalvomiset tietysti rasittaa ja luo stressiä. Huomisen vielä teen omaa työtäni, ensi viikon olen konttorihommissa ja sitten jään pois. Äitiysloma alkaa 20.5.

Hyviä vointeja kaikille!

Cassandra 25+3