Muistattehan, että naisen vyötärönympärys saa olla max. 80 cm!
Muuten riski sydän- ja verisuonitauteihin alkaa vakavasti kasvaa.
t. 38 v, vyötärö 72 cm (pituus 175, paino 59, 3 lasta)
Kommentit (40)
t. 34v, vyötäro 87, pituus 167, paino 63, 4 lasta.
Ja luuletko että tässä maassa on tänä päivänä vielä joku aikuinen joka ei asiasta olisi tietoinen?
rv 38, ympärysmitta 108cm... Kaipa sitä kohta pääsee metsästämään omaa vyötäröä. Mulla alkaa olla sitä jo ikävä! Normaalisti vyötärö n 73-75 cm, kolmas lapsi tulossa.
Lihota nyt äkkiä itteäs ainakin 5 kg, luuthan sulla kolisee toisiaan vasten.
Eli minkä kokoiset farkut esim sopii jos vyötärö on 80cm?
Saa olla isompikin ja vyötärö silti mitoissaan.
Taas tosi vaikeaa suoravartaloiselle. Ei tarvi kuin pikkuinen pyöreyttä ja menee jo yli.
pääsisi ilmoittamaan omat mittansa kaikille ja nyt keksi ton Muistattehan..
31 tuumaa on 79 cm. 32 menee jo yli.
Nimim riskirajalla :o (177 cm, 67 kg, farkut 31-32)
Heh, ap on miettinyt päänsä puhki miten pääsisi ilmoittamaan omat mittansa kaikille ja nyt keksi ton Muistattehan..
Kyllä mä tuollaisia mittoja ilmoittelisin. Et yhtään kateellinen ole..? ;-)
Tai ehkä on parempi vaan availla "Laihdutusvinkkejä!!??" ja "Miten eroon liikakiloista" tai muita OlenLäskiMuttaEnTeeAsialleMitään -ketjuja.
mitataan navan kohdalta, ei kapeimmasta kohdasta!
Mistä mittaatte tuon vyötärönympäryksen? Siis mulla se kapein kohta on aika korkealla varmaan 10 cm navan yläpuolella. Siellä ympärys on 85. Navan kohdalla se on jo paaaljon enemmän...
Aatelkaas sitten: siellä mulla on ympärys jotain 95 cm varmaan. Silti mun paino on "vaan" 67 kiloa ja oon 170 cm pitkä. Eli BMI:n mukaan en oo ylipainoinen. Tuo vatsa on vaan tullut ja jäänyt kaksosraskauden jälkeen:(((.
Ainakin mulla
navan kohdalta vyötärö on 84cm, tästä tuli terveystarkastuksessa noottia!
t. 164cm, 62kg tiimalasi
pituutta noin 166cm ja painoa 68,6kg
Ennenhän käytettiin myös jotain muuta laskutapaa, lantionympärys jaettiin jotenkin vyötärönympäryksellä. Eikö sellasita tapaa käytetä enää?
etä se vyötärönympärys kertoo sen, onko sisäelimien ympärillä ylimääräistä rasvaa.
Se on totta, että tiimalasivartaloisen kestää lihoa paljon enemmän kuin "suoravartaloisen" ennenkuin vyötärönympärys kasvaa liikaa. Mutta siinäpä se onkin, tiimalasivartaloiselle se läski kertyy takapuoliin ja reisiin eikä ensimäisenä sinne sisäelimien ympärille, joka on se vaarallisin lihomistapa.
Eli kärjistäen voisi sanoa että "suoravartaloisell" lihominen on vaarallisempaa kuin tiimalasivartaloiselle.
En silti usko että kaikille ihmisille se 80 cm on se ainut ja oikea raja, täytyyhän siinäkin yksilöllistä vaihtelua olla.
t. 37v, vyötärö 77cm, pituus 166 ja paino n.53 kg. Ei oo varaa lihoa siis.
T:73 cm, 33v