Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva" riita hääpäivän vietosta

Vierailija
02.03.2011 |

Meillä oli siis maanantaina hääpäivä ja mies ei muistanut mitenkään. Omat harrastukseensa liittyvät asiat olivat tärkeämpia kuin viettää iltaa oman vaimonsa kanssa edes yhtenä pääpäivänä.

Tuli kotiin puoli yhdeksän illalla. Olin laittanut hyvää ruokaa, kynttilöitä ym. ja mun ilta meni odotellessa miestä.

Illalla vein koiran ulos ja itkin, väkisinkin laittoi miettimään tämänkö arvoinen minä olen. Ja eilen riideltiin sitten oikein kunnolla. Sanoin että mikä hitto siinä on ettei tarvitse toista huomioida tyyliin koskaan. Että miksi mun kanssa ylipäätänsä on?

Uskotteko mies haukkui mut ihan lyttyyn, haukkui 130-kiloiseksi, hulluksi ja ties vaikka miksi. Koko ajan hän, hän, hän. Mies siis suuttui siitä kun mulle tuli paha mieli.

En nyt oikein tiedä mitä ajatella ja mitä tehdä. Mieli tekisi muuttaa pois. Hän pitää itseään minun "opettajanani", koska mulla ei rahat ikinä riitä mihinkään, hän haluaa opettaa minua kuinka pidän talouteni balanssissa. No, eipä rahani riitä jos hällä on kaksi kertaa isommat tulot kuin mulla ja mun pitäisi pitää yllä samaa elintasoa kuin hän, hiukka on vaikeaa.

Mies pimittää asioita multa, valehtelee ja toimii selän takana. Ai miksi, siksi kun ei hänen tarvitse kertoa minulle, vaimolleen, mistään mitään.

Mä olen niin kypsä, sori. Mun oli pakko saada purkaa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä tässä koko aika todellakin mietin.

Vierailija
2/5 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on nyt se, onko riidanaiheet kynnyskysymyksiä. Se, että mies ei muistanut hääpäivää, on mielestäni aika pieni riidan aihe. Mun mies ei yleensä muista, ei muista muitakaan päiviä, ja olin tosi iloinen, kun muisti synttärini viime vuonna. :) Välillä on paha mieli, kun ei pidä noita asioita tärkeänä, ja nyt en enää minäkään viitsi niihin mitään panostaa. Mutta olen päättänyt, että tuo ei ole meidän suhteemme kynnyskysymys.

Sen sijaan tietynlaisia kynnyskysymyksiä voisi olla se, että mies kokee tietynlaista ylemmyyttä sinua kohtaan. Hän on mielestään sinun kanssasi, koska et pärjäisi ilman häntä ja hänen opetuksiaan. Tuo kuulostaa aika vähättelevältä. Jos ette pysty keskustelemaan aiheesta rakentavasti, kannattaa varmaan miettiä esim. terapiaa.

Meillä oli miehen kanssa riitä juuri aamulla, ja vaikka en pidäkään noita riitoja minään kynnyskysymyksinä, olen alkanut ajatella, onko oikein, että lapseni kuulevat/vaistoavat vanhempien välillä jatkuvaa kitkaa. On taas mietinnän aika, mitä pitäisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan. Sit sille vasta illalla juolahti asia mieleen ja tuli onnittelemaan. Tunnusti mulle et sillä on paha mieli kun unohti. Kummia olentoja nuo miehet, kun eivät merkkipäiviä muista. Mut oli sun mieheltä aika helvetin väärin ruveta sua haukkumaan. Muuta pois tai käske miehen pakata kamansa.

Vierailija
4/5 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on siis erillistaloudet, vaikka olette naimisissa, miehesi salailee asioita ja valhetelee sinulle. Ei kovin hyvältä kuullosta. Tuo yksittäinen riita ei niinkään vaakakupissani paina vaan tuo kaikki muu mitä olet kirjoittanut.

Vierailija
5/5 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vain pahenee, jos/kun jäät jossain vaiheessa äitiyslomalle ja hoitovapaalle. Mies saattaa olettaa, että silti pienentyneistä tuloistasi maksat yhä puolet kaikesta. Tollanen mies oli mun kaverilla, onneksi eivät ole enää yhdessä.

Mies siis muun muassa kävi talvisin miesporukassa Alpeilla laskettelemassa, kun vaimolla ei ollut vara omista rahoista ylimitoitettujen lainanlyhennysten (50-50 kaikki laskut, vaikka mies tienasi yli puolet enemmän) maksaa matkaa itselleen yhtään minnekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme